Gå til innhold

grei måte og holde kontroll på kalorier?

GLN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Tell kalorier. Finn ut hva hvilemetabolismen din er (det du forbrenner hver dag, all fysisk aktivitet kommer i tillegg). Få deg en pulsklokke som kan fortelle deg hvor mange kalorier du brenner på en treningsøkt.

Er du en normal bygd gutt forbrenner du i underkant av 2000 kcal daglig inaktivt. Det vil si at hvis du for eksempel jogger (løper) en god time, så brenner du kanskje 1000 kcal til. Hvis du da kun spiser 2000 kcal den dagen så har du underskudd på 1000 kcal. Gjør du dette hver dag i en uke, vil du ha forbrent et kilo, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Men hvordan kan jeg ha en liten anelse om cirka hvor mye jeg har kastet inn i meg? I kalorier, så jeg kanskje vet hvor mye jeg skal trene for å få underskudd.

Edit: lalalalalaa. Finnes jo en sånn kalkulator som man regner det ut med:>

Endret av Dranc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ta deg en kjapp løpetur i overkant av en time, så. Gjerne i litt bakker.

9469931[/snapback]

Da ryker mer enn 1000 kcal, tipper jeg. Jeg svei av 1300 kcal på en orienteringsøkt med 163 i snittpuls.

Lenke til kommentar
Det var på treningssenteret, maskinen regna ut ved å bruke vekta mi, høyden og hvor fort jeg sprang, så det var ca tall. Kan hende jeg brente mer, vet ikke hvor nøyaktig denne utregninga var.

9475877[/snapback]

Ah, da forstår jeg.

Jeg stoler aldri på slike maskiner. Pulsklokker tror jeg mer på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det spørs litt hvor godt trent man er også, innbiller jeg meg. Det er ikke like lett å holde oppe tempoet og pulsen for en som har elendig kondis

9475399[/snapback]

Det skal ikke akkurat mye til å holde en snittpuls på 163. Jeg gikk store deler av økten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...