PgUp Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Hei! Fikk med norman når jeg kjøpte pc`en, men den bruker eevigheter på å søke etter virus. Bruker mange sekunder på hver eneste fil. Jeg er derfor ute etter et raskt, godt antivirus program, som bruker lite ressurser, og har full støtte med vista. Takker for svar! Endret 8. september 2007 av Cuz Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Nod32: http://www.eset.com/ Beste antivirusen jeg har vært borti, bruker nesten ikke system resurser og er veldig rask. eneste minuset er at det koster penger Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Et antivirus program som bruker tid, gjør jobben skikkelig. Den åpner arkiver osv (med mindre det er helt elendig koding som gjør det treigt). Jeg kan anbefale Kaspersky. Der kan du velge hvor nøye den skal være og får dermed scan tid ettersom hva den er satt til. Lenke til kommentar
SilentBob Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Har på følelsen av at de fleste velger anti-virus etter "trynefaktoren". De fleste gjør en god jobb, og med mindre du sitter på maskinvare fra forrige årtusen så er vel ikke mangle på systemressurser noe problem (med untak av Norton kanskje). Selv bruker jeg AVG Anti-Virus Free Edition 7.5 på mine Vista maskiner. Har ikke vært borte i problemer så langt, enkel automatisk update og du kan stille på om den skal bruke lite ressurser (slik at man kan bruke maskinen til andre oppgaver under scan, uten at man legger særlig merke til den) eller mye ressurser (og bli raskt ferdig). På laptopen har jeg satt den til å bruke lite ressurser da den som regel scanner mens jeg bruker den, mens på den stasjonære har jeg satt den til å bruke mye ressurser når den hver natt scanner hele systemet. Brukte før NOD32 og kan så absolutt anbefale det, men føler ikke at den er verdt 300 kroner når AVG gjør en såpass god jobb. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Her er jeg ikke enig med deg. Å spare på hele 300kr i året for sikkerhet? Skikkelige realtimescanner og proactive defence er minst like viktig som en diskscan etter en virus definisjonsliste. AVG gjør jobben sin. Men, det er ikke det samme som en betal versjon. I tillegg får en med litt ekstra funksjoner som kan være nyttig. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 avast! www.avast.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå