Gå til innhold

430 EX autobrennvidde

Anbefalte innlegg

Har for et par uker siden kjøpt en brukt 1D Mark II med 24-105 IS, 50mm f1.8 og nå en 430 EX blits. :)

Hvordan får jeg blitsen til å automatisk gjennkjenne brennvidde?

(På blitsens lcd panel står det nå M så jeg må stille inn manuelt)

Og vet noen om man kan stille inn støyreduksjon for lukkertider raskere enn et halvt sekund i Mark II? (Beklager at spm. 2 er i feil kategori)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for et par uker siden kjøpt en brukt 1D Mark II med 24-105 IS, 50mm f1.8 og nå en 430 EX blits.  :)

Og vet noen om man kan stille inn støyreduksjon for lukkertider raskere enn et halvt sekund i Mark II? (Beklager at spm. 2 er i feil kategori)

9451706[/snapback]

Du må trykke på mode inntil du får frem ETTL på displayet.

Lenke til kommentar
Har for et par uker siden kjøpt en brukt 1D Mark II med 24-105 IS, 50mm f1.8 og nå en 430 EX blits.  :)

9451706[/snapback]

Du må trykke på mode inntil du får frem ETTL på displayet.

9451988[/snapback]

Jeg har gjort det men M´n er der fremdeles (og ETTL). I bruksanvisningen står det at det skal vises et symbol oppe til høyre for automatisk brennvidde.

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg har hatt muligheten til å ta i fotoutstyret mitt, men hvis du trykker på "zoom"-knappen én eller flere ganger, burde problemet ordne seg. Blitsen er ganske enkel. Trykk på alle knappene og gjør deg kjent med blitsen, det skal ikke være vanskelig. Lykke til.

Lenke til kommentar

Brukerdefinert innstilling nummer 03 kommer ikke opp på kamera. Nummer 03 og de over 21 må man legge inn selv. I min svenske manual står det P.Fn NR 03 "Ange ljusmätmetod för manuell exponeringsinställning". Jeg tenkte også det kunne være en av disse innstillingene. (Manualen jeg fikk med kamera er for en Mark II N og ikke Mark II)

Jurgis. Det funker nå etter ha trykt zoom og minus til under 24mm. Funket ikke først i Bounce stilling (naturlig nok) men blitsen rett fram. Har egentlig bare erfaring med sb400 (og testet sb600)hos Nikon fra før. Så så enkelt var det. Fant det ikke i manualen.

Takk for hjelpa!

Har noen brukt Mark II og vet om man kan ha støyredukjson på raske lukkertider?

Lenke til kommentar
Brukerdefinert innstilling nummer 03 kommer ikke opp på kamera. Nummer 03 og de over 21 må man legge inn selv. I min svenske manual står det P.Fn NR 03 "Ange ljusmätmetod för manuell exponeringsinställning". Jeg tenkte også det kunne være en av disse innstillingene. (Manualen jeg fikk med kamera er for en Mark II N og ikke Mark II)

Jurgis. Det funker nå etter ha trykt zoom og minus til under 24mm. Funket ikke først i Bounce stilling (naturlig nok) men blitsen rett fram. Har egentlig bare erfaring med sb400 (og testet sb600)hos Nikon fra før. Så så enkelt var det. Fant det ikke i manualen.

Takk for hjelpa!

9457659[/snapback]

Det var flott at du fikk det til.

Selv om det ikke har noe å si nå , så var det de brukerdefinerte innstillingene i blitsen jeg tenkte på og ikke i kameraet.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa!

9457659[/snapback]

Det var flott at du fikk det til.

Selv om det ikke har noe å si nå , så var det de brukerdefinerte innstillingene i blitsen jeg tenkte på og ikke i kameraet.

9457765[/snapback]

A, beklager. Jo den innstillingen fant jeg tidligere. Ble derfor overasket over at det ikke var nok å sette den til 0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...