Goliath Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Kan noen please fortelle meg hvorfor i helsike vil ikke systemet mitt OC når jeg stiller inn FSB og har A.I. Tuning på manuell? Ja, jeg har lagret oppsettet..rive seg i håret* Alt er det samme i CPU-Z når jeg OCer i BIOS Har Asus P5B Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor AI Tuning:ManuellCPU Frequency:300 DRAM Frequency:600 PCI Express Frequeny:Auto PCI Clock Synchronization Mode:33.3 MHz Spread Spectrum:Disable Memory Voltage:Auto CPU VCore Voltage:Auto FSB Termination Voltage:Auto NB Core:Auto SB Core (SATA,PCI E):Auto ICH Chipset Voltage:Auto Modify Ratio Support:Disable Ratio CMOS Setting:Disable C1E Support:Disable Max CPUID Value Limit:Disable Vanderpool Technology:Disable CPU TM Function:Disable Execute Disable Bit:Disable PECI:Disable Memory Remap Feature: Configure DRAM Timing by SPD: DRAM CAS# Latency:5 DRAM RAS# to CAS# Delay:5 DRAM RAS# Precharge:5 DRAM RAS# Activate tp Precharge:15 DRAM Write Recovery Time:6 DRAM TRFC:42 DRAM TRRD:10 Rank Write to Read Delay:10 Read to Precharge Delay:10 Write to Precharge Delay:10 Static Read Control:Auto Kan ikke love goodwill men takk for svar ihvertfall =) Endret 8. september 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 du må jo sette opp fsb , og mauel setting , har p5b selv , slik jeg gjørdet ! null prob Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Har du faktisk lest hva jeg har satt i Skjul-tag? Det er oppsettet mitt i BIOS som ikke gir noe utslag i CPU-Z. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Har du faktisk lest hva jeg har satt i Skjul-tag? Det er oppsettet mitt i BIOS som ikke gir noe utslag i CPU-Z. 9462668[/snapback] Har du prøvd å stille feks: Multiplier til 9 og fsb til 333? altså 3Ghz overklokk:) Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Multiplier kan kun endres fra 6 til 8. Poenget er at maskinen ikke reagerer på endringene på FSB, noe som er rart. Enten stresser maskinen under POST og resetter FSB eller er det noe humbug her. Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Multiplier kan kun endres fra 6 til 8. Poenget er at maskinen ikke reagerer på endringene på FSB, noe som er rart. Enten stresser maskinen under POST og resetter FSB eller er det noe humbug her. 9463314[/snapback] My mistake trodde den gikk fra 5-9. har du prøvd å oppdatere BIOS? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Nei, skal prøve på det i dag. Har tidligere flashet BIOS til en versjon som skulle være den beste til OC (husker ikke akkurat v.nr. nå). Skal se om det gjør biffen men fortsatt rart at maskinen ikke vil OC når jeg har de settingsene. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 A.I. Tuning på manuell 9451705[/snapback] Mitt forrige Asus-kort hadde en slags ”Smart-overclocking”-funksjon hvor man enkelt kunne velge om man ville overklokke hele systemet med gitte prosentandeler (f.eks 10, 20 eller 30 %). Dette fungerte forferdelig dårlig! Navnet ”AI-Tuning” gav meg assosiasjoner til denne funksjonen, og hvis det er tilfelle så er det bare å styre unna. Jeg tenkte å sjekke manualen til kortet ditt, men Asus er visst nede for telling for øyeblikket i forbindelse med vedlikehold. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Dette er lite logisk: Lenke Endret 10. september 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har fikset det. Oppdaterte BIOS og da ble alt riktig =) Lenke til kommentar
Salemonsen_ Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Jeg har fikset det. Oppdaterte BIOS og da ble alt riktig =) 9468189[/snapback] Fint! Hold et godt øye med tempraturen da :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå