Gå til innhold

Ny fuck deg sang!

kalif

Anbefalte innlegg

Men når man må lokke med penger så åpenlyst for at folk skal få fart i den "kreative rap-lagingen", da, synes jeg at det nærmer seg grensen for patetiskt.

9452244[/snapback]

patetisk? nei, han fikk 50 tusen for å reklamere for sin egen musikk. noe som jeg synes er utrolig bra. Å være grådig er å være mennesklig, sier ikke at det er bra, men det sånn det er. å si at kunkurranser er patetisk, eller dumt, er vel heller trangsynt.

det er akkurat slike konkurranser som "idol" og lignende, som vil få fart på musikk bransjen her i norge. spessiellt rap, trenger slike boosts.

du kan høre sangen på alle radiostasjonene i norge, som sender mye hip-hop og RnB.

han som vant "Dz" sa også at dette var en flipp, og han hadde brukt ca 5 minutter på sangen. sier litt at han vant hele greia med den der. har sjekka litt, og han har en myspace side hvor noen av sangene han har mekka ligger."dionyzis" eller "young Dz" er det han kaller seg. mye bra der. :)

9452761[/snapback]

At du sier at Idol er noe som får fart på musikkindustrien i Norge er vel ganskeså trangsynt selv om jeg får si det sånn.

Musikk industrien i Norge er ikke så dårlig som mange tror, faktisk, er Norges største kulturelle eksport musikk (Black Metal sådan).

Og jeg vil ha meg frabedt kulturell melking av folk som tror at de blir oppdaget, men som får litt penger fra et album som selger p.g.a Idol, og ikke noe annet, det er jo en grunn til at de måtte bruke Idol for å bli oppdaget?

Og sist jeg sjekket er Idol en Pop konkurranse, ikke hip-hop eller RnB, så hvordan skal det kunne hjelpe de t på noen som helst måte?

og å få 50 000NoK for 5 minutters arbeid sier vel mer om den slags musikk enn man kanskje skulle tro, noe som er en grunn til at jeg ikke klarer sånn type musikk.

Grådighet er en menneskelig følelse så klart, hvis ikke hadde man jo ikke kunnet føle den, men det er alikevel menneskets dårligste egenskap, og man burde ikek forsvare eller avle den på noen som helst måte, ihvertfall ikke innen musikk som tidligere ble brukt som de undertryktes verktøy, og underholdning, ikke for å tjene penger.

Men men, jeg får vel bare fortsette med min "furting" om dette, jeg ville bare fremlegge min mening om saken, og det har jeg gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan ikke det være konkuranse i musikk?

Når dere forklarer meg det, så skal jeg forklare sammenhengen mellom Nonstopp og å grave store hull i bakken om du vil.

Såklart hadde det vært idyll om alt kom av seg selv, og man slapp å gjøre noe for alt mulig, men sånn er det desverre ikke.

Edit: Det blir jo akkurat det samme som å si at piratkopiering er en god ting, for det sprer kulturen. Kultur er bra, og det er bare gjerrig av musikkprodusentene å ta penger for noe slikt. Er dere ikke enig? *drømme seg bort og ser ikke lenger enn til nesetippen*

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Musikk er da faen ikke som sport. Musikk er så jävla personlig, ingen dommer som kan bestemme: Det er god musikk, det er dårlig. Alt er smak og behag.

Ta Jack White når han synger jolene, synger falskt til tider, sprekker stemmen. Han hadde ikke kommet langt i idol. men jeg synes han synger som en gud iforskjell til Kurt Nilsen.

Lenke til kommentar

At du sier at Idol er noe som får fart på musikkindustrien i Norge er vel ganskeså trangsynt selv om jeg får si det sånn.

Musikk industrien i Norge er ikke så dårlig som mange tror, faktisk, er Norges største kulturelle eksport musikk (Black Metal sådan).

Og jeg vil ha meg frabedt kulturell melking av folk som tror at de blir oppdaget, men som får litt penger fra et album som selger p.g.a Idol, og ikke noe annet, det er jo en grunn til at de måtte bruke Idol for å bli oppdaget?

Og sist jeg sjekket er Idol en Pop konkurranse, ikke hip-hop eller RnB, så hvordan skal det kunne hjelpe de t på noen som helst måte?

og å få 50 000NoK for 5 minutters arbeid sier vel mer om den slags musikk enn man kanskje skulle tro, noe som er en grunn til at jeg ikke klarer sånn type musikk.

Grådighet er en menneskelig følelse så klart, hvis ikke hadde man jo ikke kunnet føle den, men det er alikevel menneskets dårligste egenskap, og man burde ikek forsvare eller avle den på noen som helst måte, ihvertfall ikke innen musikk som tidligere ble brukt som de undertryktes verktøy, og underholdning, ikke for å tjene penger.

Men men, jeg får vel bare fortsette med min "furting" om dette, jeg ville bare fremlegge min mening om saken, og det har jeg gjort.

9452846[/snapback]

ja. mye meninger har du ivertfall.

når du sier at det at han hadde brukt 5 minutter på sangen og vunnet sier mye om musikk genreen, sier vel heller mye om hvor mye tid du har tatt deg i å sjekke ut musikken hans. tupac kunne skrive sanger på en 10 minutters tid, og han er den dag i dag, fortsatt regnet som et geni og en legende. han lagde også mer musikk på de 3 årene han var kjent en de fleste artistene gjør i en livstid. når du veit hva du gjør er det ingen grunn til å bruke måneder på å gjøre det fordi "bra arbeid bruker man alltid lang tid på"

og si at det er trangsynt å si at idol ikke får fart på musikk industrien i norge er trangsynt. etter min mening.

kurt hadde fortsatt vært rørlegger om han ikke hadde meldt seg på idol, fortell meg at krut ville greid seg om han steppa opp med "hobbit utseende sitt" på sony, flekka noen strofer med engle strupa si og bli signa. og du vet du lyver.

sa ikke at musikk bransjen i norge er dårlig. men rap industrien trenger en skikkelig boost. etter at paperboys la opp, kan man ikke telle manlige norske rappere på en hånd engang "suksessfulle sådan". flere talenter er sårt trengt.

så når du sier at musikk ikke burde brukes til å tjene penger mener du vel at musikerne der ute. som allerede jobber med musikken sin 24/7 burde finne seg en jobb på si. siden de allerede har så mye tid til overs. å få penger for noe man elsker å holde på med er jo bare dumt? og hvorfor skulle de få betalt for noe alle mennesker har et eller annet forhold til?

.

man la oss ikke fare for lang off topic på detta, er fortsatt en post om den nye fuck deg sangen :)

Endret av kalif
Lenke til kommentar
ja. mye meninger har du ivertfall.

når du sier at det at han hadde brukt 5 minutter på sangen og vunnet sier mye om musikk genreen, sier vel heller mye om hvor mye tid du har tatt deg i å sjekke ut musikken hans. tupac kunne skrive sanger på en 10 minutters tid, og han er den dag i dag, fortsatt regnet som et geni og en legende. han lagde også mer musikk på de 3 årene han var kjent en de fleste artistene gjør i en livstid. når du veit hva du gjør er det ingen grunn til å bruke måneder på å gjøre det fordi "bra arbeid bruker man alltid lang tid på"

kurt hadde fortsatt vært rørlegger om han ikke hadde meldt seg på idol, fortell meg at krut ville greid seg om han steppa opp med "hobbit utseende sitt" på sony, flekka noen strofer med engle strupa si og bli signa. og du vet du lyver.

sa ikke at musikk bransjen i norge er dårlig. men rap industrien trenger en skikkelig boost. etter at paperboys la opp, kan man ikke telle manlige norske rappere på en hånd engang "suksessfulle sådan". flere talenter er sårt trengt.

så når du sier at musikk ikke burde brukes til å tjene penger mener du vel at musikerne der ute. som allerede jobber med musikken sin 24/7 burde finne seg en jobb på si. siden de allerede har så mye tid til overs. å få penger for noe man elsker å holde på med er jo bare dumt? og hvorfor skulle de få betalt for noe alle mennesker har et eller annet forhold til?

.

man la oss ikke fare for lang off topic på detta, er fortsatt en post om den nye fuck deg sangen :)

9452944[/snapback]

Jeg har aldri nevnt Kurt Nilsens berømmelse med et ord, bare rappens og rnbens klare "ikke tlstedeværelse" innen Idol, jeg vet at hans berømmelse skyldes Idol, og alle de andre "artistene" også, men ingen av de er særlig "sukses fylte" med unntak av Hobbiten.

Jeg har heller ikke sagt at musikere ikke skal kunne tjene penger på arbeidet sitt, for det synes jeg, og jeg har aldri indikert det heller.

jeg synes at KONKURRANSER med PENGER som premiering, er noe av det mest idiotiske jeg vet om.

Og hva er de gode for?

det er jaggu ikke mange av verdens mest kjente band/artister i dag som er kjente på grunn av en eller annen konkurranse, de eneste jeg kommer på i farten er vel ABBA.

og hvor lang tid Tupac brukte på å lage musikk bryr meg ikke, fordi han tjente penger når han ble berømt og det med god grunn, fordi han skrev musikk som appelerte

Men å "melke" såkalte talenter ved hjelp av penger som lokkmiddel er i mitt syn patetiskt.

Lenke til kommentar

så la oss da agree to disagree

fordi jeg ser ingen negativitet med å gi talenter sjangser ved å melde seg på kunkurranser å vinne. musikken demmes vil dø uansett om de ikke har talent.

tror de skulle legge sangen ut i løpet av noen dager. på play listen til energy ivertfall.

Lenke til kommentar
så la oss da agree to disagree

fordi jeg ser ingen negativitet med å gi talenter sjangser ved å melde seg på kunkurranser å vinne. musikken demmes vil dø uansett om de ikke har talent.

tror de skulle legge sangen ut i løpet av noen dager. på play listen til energy ivertfall.

9453056[/snapback]

agreed, men før det vil jeg bare si at jeg har ingenting imot å gi talenter sjanser, tvert imot, 90% av bandene jeg hører på har aldri vært på TV eller noe.

og ja, de vil dø ut så lenge de ikke har talent.

Det er bare penge styret jeg ikke tåler.

Men back to topic, mente ikke å "stjele tråden".

Lenke til kommentar

Det er en konkuranse om og lage en sang. Akkurat som en konkurranse i ett Spill. Hvilken er verst?

Ingen av dem er "feil", fordi det bare er en konkurranse, og konkurranser er vanlige!

Og HVOR ER SANGEN? Og diskutere en sang som 1 av 30 har hørt blir for dumt!

Lenke til kommentar
Det er jo allment kjent at konkurranser er roten til all ondskap i verden.

9452148[/snapback]

:wee:

9454554[/snapback]

lol han sa på radioprogrammet at dette var en flipp. ikke noe han hadde brukt tid på og gjort bra

folkens, denne fyren har skill.. ja, denne sangen ekke dette det beste jeg har hør av han, men sjekk dette. her er de fleste sangene han ikke har brukt 5 minutter på å lage. bare bra at han blir kjent spør du meg, ettersom, det andre han har laget er veldig bra.

hør det her dionyziz sin myspace. med musikk

Endret av kalif
Lenke til kommentar
Hvordan kan noe sånt vinne noe som helst?

Eneste deltager?

Rimene var dårlige, stemmen passet absolutt ikke og lyrikken generelt var dårlig.

Husk det var på Radio Energy konkurransen gikk.

Edit: Og det viktigste i kommersiell hiphop er å tjene penger, ikke lage bra musikk.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar
Hvordan kan noe sånt vinne noe som helst?

Eneste deltager?

Rimene var dårlige, stemmen passet absolutt ikke og lyrikken generelt var dårlig.

Husk det var på Radio Energy konkurransen gikk.

Edit: Og det viktigste i kommersiell hiphop er å tjene penger, ikke lage bra musikk.

9454737[/snapback]

Trenger ikke nödvendigvis å väre kommersiell hip hop, kan väre vilken som helst sjanger, men hip hop, pop og trance er vell der det skjer mest.

Lenke til kommentar

Hørte sangen på energy når de ringte opp vinneren og den va kul. Ikke i form av at den var enestående og wtf eier alt. Men den var orginal, og "catchy". Og morsomt å se noen rappe på bergensk igjen.

Er ikke det beste av artisten, men ka faen. Hadde gjort d samme viss eg hadde fått penger for d. Har hørt noen av de "skikkelige" sangene hans og han er dyktig.

Dette er en artist eg håper vi får høre mer av, for han kan være en av de som faktisk sier til verden at vi "inuitter" fra Norge kan Hip Hop vi og.

Og til slutt for dokkar som e uenig me meg fuck off.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...