Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) Og nå kan danskene få 10/10 gbit hjemme xD Det er egentlig helt utrolig imponerende LaNDSDækkENDE mED gaRaNtEREt BåNDBREDDEAlle sukker efter kraftigere forbindelser. Den stigende mængde datatrafik forudsætter, at der er tilstrækkelig stor båndbredde til rådighed i begge retniger. Vi tilbyder fiberforbindelser med hastigheder fra 10 Mbit/s til 10 Gbit/s. Forbindelsen leveres med oppetids- og båndbredde-garanti. Endret 18. desember 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Venter enda på at en eller annen operatør skal oppgradere infrastrukturen i området mitt slik at jeg kan få mer enn den 4mbit/0,4mbit-linjen som har stått på stede hvil i 10år nå... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Syns 380kr/mnd for 100/100 er en helt grei pris, men selv med to spillservere, en ftp-server og diverse andre krevenede programmer *kremt* så er jeg ikke i nærheten av å makse min nåværende 30/30 linje (280kr i mnd), så gidder ikke betale 100kr mer i mnd for å få noe jeg garantert ikke kommer til å bruke. Det store problemet som jeg ser det er at man får crappy opp-linjer i norge. Synkroniserte linjer er langt langt bedre enn 20/0.4 som en jeg kjenner har. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det at et firma tilbyr 10Gb er vel ikke så enormt. Står ikke så mye om pris på den siden så vidt jeg kan se så det er nok rettet mot firma. Og det er vel ikke akkurat umulig å skaffe seg en slik linje i norge heller vist man er villig til å bla opp noen tusenlapper.... Har selv NTEBB, og de kan tilby en 100/100 linje for den nette sum av 1990,- Ikke det at jeg ser noe bruk for en slik linje med det første. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Joa, men poenget er at de greier å levere 10/10 gbit i hele landet og her i norge får vi 3/0,5 mbit 20 min utenfor Oslo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Joa, men poenget er at de greier å levere 10/10 gbit i hele landet og her i norge får vi 3/0,5 mbit 20 min utenfor Oslo Se på et topografisk kart.. Voila! Du har ditt svar. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Selvom de har ett annet underlag så eier de oss heftig? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Du har en mikroskopisk øy der de fleste enetasjershus stikker opp som tårn i landskapet. Det er flatt flatt flatt. Nevnte jeg at den var liten og flat? Så ser du på norge. Enorme avstander, mye fjell. Danmark er laget av sand og kalk, som er lett å grave i, norge er laget av langt hardere materialer. TL:DR, danmark = billig å grave kabler, norge = dyrt å grave kabler, må grave lange kabler. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 DK: 47,641 US$ NO: 63,960 US$ Inkludert at vi gir bort mere penger en dem til andre land. Vi har penger til det vi gidder bare ikke Jeg snakker ikke om å ta hele landet på en gang men ikke Oppgradere en gang, andre gang og ett sted og drite i alt rundt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 (endret) DK: 47,641 US$NO: 63,960 US$ Inkludert at vi gir bort mere penger en dem til andre land. Vi har penger til det vi gidder bare ikke Jeg snakker ikke om å ta hele landet på en gang men ikke Oppgradere en gang, andre gang og ett sted og drite i alt rundt. Vi tar din region sist EDIT: Om du virkelig tror det bare vil være 50% dyrere i norge i forhold til danmark så har du potensiale for å bli mangemillionær her... Endret 18. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Utbygging av fibernettverk er alfa og omega. Det koster ISPer lite forsjellig i løpende kostnader om du har en 100/100 linje eller 2000/400 linje, det er bare noen kroner her og der ekstra i NIX. Det er mye ledig kapasitet og mørk fiber som kan taes i bruk for å øke kapasiteten relativt enkelt. Det som driver prisene nå er supply and demand. Om alle i Norge hypotetisk fikk muligheten til å koble til fiber innen et år så hadde prisnivået pr Mbit på forbindelsen fallt dramatisk, men før det skjer så vil alltid fiber være dyrt pga. de vet at de KAN ta seg betalt ekstra mye for en linje som er mye raskere enn vanlig ADSL som de fleste har tilgang til. det er subsidiering av utbygging av fibernettverket som skal til i mine øyne. -Stigma Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 dg har det beste tilbudet på fiber idag, håper de bygger seg ut utenfor Oslo. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 For ikke å nevne at Sverige har omtrent hele befolkningen i ene enden av landet og har så og si ingen fjell eller fjorder = lett og billig å bygge ut gode nett. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Hmm, kanskje Sverige og Danmark er litt mer fleksible. Iallefall her jeg bor Akershus og Østfold her graver de opp en gang for å legge strøm og de graver opp en gang til 2 mnd senere på akuratt samme sted for å legge vann. De har fibernett til togstasjonen min i min kommune men omtrent ingen har fibernett (kun noen nybygde hus rett ved sina) De har iallefall sprengt opp fra sentrum (stasjonen) og langt opp langt lengre en hit jeg bor og jeg skal love dere at de ikke har lagt ned mere en én ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå