xxexx Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Hvor farlig er det å ta fri mandag-fredag når man går førsteåret på videregående? Er det mindre viktig 1. året? Man har jo et visst anntall fridager.. Også kan man søke om fri til rektor. Er det sånn? Jeg er flink på skolen og ordentlig og ganske lite syk. Vennegjengen skal til utlandet skjønner du Selv om andre har sagt det du kanskje mener vil jeg gjerne ha flere bekreftende svar Endret 8. september 2007 av xxexx Lenke til kommentar
PsychoDevil98 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 VIl tro det har lite å si første året hvis du er flink og ordentlig. 2.året derimot er det en del værre å ta fri en uke. Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Går 1. VGS jeg og, men jeg er ikke hundre prosent sikker på det her, men jeg regner med det går å søke om fri. Kan ikke skjønne hvorfor dette skulle være et problem, i hvert fall. Kos deg i utlandet Lenke til kommentar
foorex Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg har nettopp begynt på Vg1, og en klassekamerat av meg tok nettopp fri 1 uke på Island. Grunnen var at mora, ikke fikk fri iløpet av sommerferien, og det var nå hun fikk fri. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvor farlig er det å ta fri mandag-fredag når man går førsteåret på videregående? Er det mindre viktig 1. året? Man har jo et visst anntall fridager.. Også kan man søke om fri til rektor. Er det sånn? Jeg er flink på skolen og ordentlig og ganske lite syk.Vennegjengen skal til utlandet skjønner du Selv om andre har sagt det du kanskje mener vil jeg gjerne ha flere bekreftende svar 9451510[/snapback] Man har ikke et antall fridager, du har et antall dager du kan ha fravær i et fag før du får IV, og nedsatt orden/oppførsel. Førsteåret er ganske unyttig, men problemet er at arbeid hoper seg opp når du kommer tilbake fra ferien din, innleveringer, prøver og framføringer. Ellers så er det bare å søke om fri, men du får desverre ikke godkjent fravær for å dra med vennegjengen din til utlandet. Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg går også i 1. klasse og har fått innvilget en uke fri neste uke. Fikk det uten problemer, mne har fått beskjed fra alle faglærere om å passe på å få med meg tapt undervisning. Mister også en hel fagdag, sju timer i norsk, noe som ikkje er helt bra ettersom man bare har en fagdag i året. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Der er rett som Bruktbilen sier. Har du mer en 15% fravær fra et fag, så får du ikke karakter. Du får regne litt på det.... Edit: Kan vel også legge til at, det er ikke skolen sitt ansvar om at du ikke har fått med deg en bedskjed. De sier den en gang, og fikk du den ikke med deg så er det ditt eget problem. Så du burde avtale med en klassekamerat om han kan informere deg om bedskjeder fra skolen når du kommer hjem. Endret 9. september 2007 av FooReXZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå