laaw Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har nettopp satt samme en ny pc med følgende komponenter: - Q6600 - OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC ( PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16) ) - GIGABYTE GA-P35C-DS3R DDR2/DDR3 - Club3D 8800 GTS 320mb - Corsair HX520W Kan starte med å si at minnebrikkene er på Gigabyte sin liste over støttete brikker for dette hovedkortet og skal vel da i utgangspunktet være 100% støttet. I allefall som antydet i emne tittel vil ikke brikkene kjøre i dual mode. Når jeg har dem satt dual vil ikke pc`en starte opp. Den starter ikke boothe, harddisk starter ikke, osv. Det eneste som skjer er at CPU vifte, samt kabinett vifte går ca. 1 rotasjon før de stopper opp. Når jeg derimot setter brikken i singel mode starter pc`en opp helt normalt. Jeg har ikke prøvd oppdatere bios enda da jeg ikke føler meg så trygg på å fikle med dette, samt at jeg egentlig ikke ser noe grunn til det da de medfølgende biosene skal støtte dette. Noen som har noen formening/tanke/erfaring rundt problemet? Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 test en minnesbrikke om gangen i alle slotter. Feiler en minnes brikke i alle slotter = minnes feil Feiler begge minner i samme slott = Hovedkort feil Lenke til kommentar
laaw Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 ok takk skal prøve det. Men kan det tenkes at det vil hjelpe med noe bios update? Virker bios`en inn fra det micro sekundet man trykker inn power knappen eller er det urelevant for problemet mitt? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Det er svært lite sannsynlig at en BIOS-oppgradering vil løse det problemet. DualChannel er ikke akkurat en "ny feature". Men det skader jo sannsynligvis ikke å flashe til siste tilgjengelige BIOS, heller. Gjør som fritz sier først, dersom du ikke er helt komfortabel med BIOS-oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå