Gå til innhold

Win2k adv server

Lemric

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forøvrig så synes jeg ofte sysprep / Ghost er litt kjappere enn RIS uten Risprep. i de tilfellene det lar seg gjøre.

Jepp enig i den. Men har opplevd at i dårlig konfigurerte nettverk har multicast trafikken til ghost en tendens til å knekke trådløse nettverk.

Lenke til kommentar

For å boote en Windows 2000 CD gjør man følgende:

Start maskinen med Windows 2000 CDen i CD-romen og gå inn i BIOSen.

Inni BIOSen velger du CD-rom som første boot enhet, sett også på "prøv andre enheter"

Save BIOS instillingene så restarter maskinen.

Nå skal din Windows 2000 CD boote hvis den er orginal, eller er piratkopiert skikkelig.

Hvis dette ikke går fordi den er en dårlig kopi, jeg fatter ikke at du har orginal hvis dette ikke går... Så kan du ta en Windows 98 oppstartsdisk og starte i DOS med CD-rom støtte. Flekk inn Win98/95 CDen og bla den inn i mappen win98 eller win95 , så skriver du smartdrv

Ta ut Wind9x cden så stapper du inn Win 2000 CDen igjen og skriver:

CD i386

winnt

Dette er den andre alternative måten å installere Windows 2000 på(via DOS)

Klarer du det fremdeles ikke, så ta helg!

Lenke til kommentar

hehe... tar nok helga jeg... får som sagt bare beskjed om at jeg burde starte smartdrive, men det vet jeg enkelt og greit ikke hva er... Men det skal gå ann uten... det går ikke... får bare beskjed om at jeg må restarte...

og som de aller fleste IKKE har fått med seg gir jeg et pøkk i hvordan jeg booter... Bare jeg slippet å gå omveien om me... grunnen til at jeg bruker me, er at den er engelsk... hadde jeg hatt 98 engelsk hadde jeg brukt den... med andre ord, uvesentlig..!

jeg har kjøpt win2k norsk på telehuset (ikke spør) og denne er da ORIGINAL!! men det hjelper ikke stort... null boot... bios er riktig innstilt... den booter fint fra bootcd'en min... =)

jeg prøver "cd i386 - winnt" men det hjelper lite når den bare vil restarte maskien...

uansettm takker for hjelpa... holder meg til me... bruker kortere tid på det enn å sitte her å bølle med alt annet... =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...