MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Dette er originale Windows 2000 cd'er..?! Som sagt så støtter alle win2k cd'r boot så.. hvis ikke så kan du starte dos med cd-rom støtte og starte installen derifra.. Install fila ligger i X:i386winnt.exe Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 den norske er kjøpt i butikken, den engelske er en imagefil brent ut på cd som en original plate... Så da skulle den jo være som en som er kjøpt i butikken... og det med å starte innstallasjonen manuelt er jo helt blåst..! det har jeg prøvd ufatteli mange ganger..! funker ikke!! kan ikke kjøres i dos enkelt og greit... får jeg beskjed om ihvertfall... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Heh.. Installere Win2K i dos = 0 problem. Boot ifra original Win2k cd=0 problem. Tror nok at du er problemet her asså Lenke til kommentar
gfak Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Får heller ikke til og boote med Win2k server Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 jausann... legg ut en videosnutt da... =) Eller få det backet opp av noen... jeg kjenner ingen som får det til..! Du kan jo brenne ut en boot cd med et os på... fx 2000, men du får jo ikke kjørt det i dos..! Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 har da installert både win2k pro win2k datacenter og win xp pro ifra dos. Med win98 bootdiskett og ifra cd-boot.. Lenke til kommentar
Sycrob Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Hvorfor skulle det ikke funke å boote fra cd, alle opertivsystemer av nyere dato har denne funksjonen, det gjelder div. linux OS, og Windows. Det eneste som er viktig er at du setter CD først i boot rekkefølgen. Om ikke dette funker er det kanskje noe rart med din CD rom. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 prøvde med 2kas nuh, og da fikk jeg bare at det ikke var nok plass i minnet til å starte programmet... winnt.exe lixom... har 256 ddr... Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 cdrommen er iorden... funker ikke på noen av de 9 pc'ene som er i nærheten... kan kanksje være noe med cd'en?? Lenke til kommentar
mammut Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 :o Hvis du har kjøpt win2k pro er det støtte for boot har du rippa den riktig skal det også være det..legge inn me herregud..........Me er ikke vært og se på en gang......Ps er det ikke orginal cd da hehe Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 har aldri hørt eller brukt en 2000 cd som ikke kan bootes ifra, og har brukt alle vesjonene! men vis du skal bruke dos så kjør winnt.exe og ikke winnt32.exe, men vis du er i et annet os og skal oppgradere kjør winnt32.exe.. cd er ikke orginal vis du ikke kan boote fra den..nekter jeg og tro på ! Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 vel, den ene cd'en er som sagt helt original!! kan ikke bootes fra... Den andre funker heller ikke... Det er ikke ejg som har kopiert den, så om det er gjort riktig vet jeg ikke... Uansett skulle den originale ha funket!! Prøvde å kjøre vanlig me boot diskett, og så starte winnt.exe, funket heller sårlig da jeg ikke kjørte smartdrive, ifølge installasjonsprogrammet!! og for siste gang, ME BRUKES BARE TIL Å FÅ OPPGRADERT!!!!!!!! vet at det ikke er "vært å se på" som noen så elegant skrev... Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 ja det tar tid uten smartdrive men det går.. forøvrig så finnes det jo _noen_ sites på nettet som forklarer deg hvordan du lager en bootbar win2k CD, BINK feks. Du har selvfølgelig en gyldig lisens på Adv. Server siden du prøver å innstallere, så da ringer du jo bare din Microsoft partner og får han til å sende deg en CD. Det koster bare 150 kr hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 errr... du kan ikke oppgradere fra me til win2k adv server. Men, skjønner ikke helt hvorfor du bruker me for å oppgradere. ALLE ORGINALE cd'er skal kunne installeres fra boot via cd. *Sitter meg bruker manualen til Windows 2000 Adv Server foran meg!* Disse kan oppgraderes til windows 2k pro windows 9x/me/nt3.51/nt4.0 wrk -> 2k pro Disse kan oppgraderes til Windows 2k server windows nt3.51 Server / nt4.0 Server / nt4.0 Terminal Server. Hvis du ikke får dette til å fungere har en deffekt CD eller en pirat kopi. Funker ikke cd'en, send den inn til ms så får du ny. Hvis den brent, ikke bry meg. Jeg oppfordrer ikke til piratkopiereing og er da ikke intressert i å hjelpe til. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Nei man oppgraderer ikke Desktop til Server generelt. Men om man ikke får oppgradert så betyr ikke det nødvendigvis at man ikke får installert.. Jeg bruker ofte en dos nettverksklient for å kjøre Winnt /u:unattend.txt /S:z:dist osv. Har du ikke råd til Microsoft Produkter så hvorfor ikke bruke Red Hat feks? Et ypperlig OS det også. Eller du kan få deg en konto og laste ned Preview av .Net som også er et strålede OS. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg kar engelsk win2k med full boot-støtte... Lenke til kommentar
muffe Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 det kan jo være at det er CD-Romen som ikke støtter boot-cd.... Enkelte eldre CD-ROM'er støtter ikke det... Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Nei man oppgraderer ikke Desktop til Server generelt. Med oppgradere så menes (i MS server sammenheng) å beholde snarveier, oppsett etc etc.. men man får installert fra Dos osv. selv om man ikke får oppgradert. Jeg bruker ofte en dos nettverksklient for å kjøre Winnt /u:unattend.txt /S:z:dist osv. Har du ikke råd til Microsoft Produkter så hvorfor ikke bruke Red Hat feks? Et ypperlig OS det også. Eller du kan få deg en konto og laste ned Preview av .Net som også er et strålede OS. Næh, så kjipt da. Skaff deg heller ett NIC med PXE (boot-rom) og bruk RIS. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Når du ikke har DNS og Active Dir oppe så går ikke det vet du! Jeg bygger ofte nett i bedrifter som har kjørt løse 286'er og Nike protokoll. Forøvrig så synes jeg ofte sysprep / Ghost er litt kjappere enn RIS uten Risprep. i de tilfellene det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 jaja.. det er ikke rart at AD og DNS ikke er oppe i et så foreldret nettverk. Da er de jo bare å installere server først og da ta resten med RIS, ghost ol. Det er jo litt tungvint å sitte med nettverks klient og bootdisk på alle maskinene i en stor maskin park. Regner med at du mente bare på serveren. edit: glemte en "ikke" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå