Lemric Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 jeg har en windows 2000 advanced server versjon her og tenkte jeg skulle installere denne på serveren min... Jeg lager bootdiskettene, men på den 4 disken får jeg bare system failure... ntfs.sys is corrupted..! Er det noe feil med .img filene som bootdiskettene blir laget av eller er det bare jeg som ikke er helt inne i detta med server versjoner..? =) Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Mine erfaringer er at d ofte kan være diskettene som har fått litt hardhendt behandling. De tåler ikke mye.. Du kan jo prøve å kjøre chkdsk på de og se om de fysisk er i orden. Lenke til kommentar
mammut Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hvorfor ikke bare boote på cd da..hmmmm Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 men jeg får jo laget diskettene..? dessuten gikk checkdisken bra... =) ikke no feil... Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 vel, detta er snakk om adv server... ikke vanlig 2k... hva hjelper det å boote fra en cd hvis det er .img fil nr 4 det er noe feil med..? =) og hvordan brenner man 4 .img filer på en cd da?? På helt vanlig måte?? Bruker nero... Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Et lite tips hvis du har en CPU på den PC`en du skal installere den på, Adv. server er deignet for servere med flere en 1 CPU.. så den er tregere på en vanlig PC.. Så ville prøvd å skaffe meg en vanlig server version.. har du lisens på den, så er det ikke noe problem å få byttet den! :wink: Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 oki... den er grei vettu... =) Menne denne server versjonen er jo helt annerledes enn vanlig 2k... kan noen beskrive installasjons prossedyren?? =) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 lol! Installasjonen er ca 98% helt lik som Windows 2000 Pro. Eneste foskjellen er fargene og at du kan velge vilke services som skal installeres. Boot fra CD du... så slipper du diskett dritten :wink: Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 vel, nei... Jeg får ikke bootet fra cd'en... jeg får ikke starte inst. i windows og får da med andre ord ikke oppgradert fra me... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 har du seriøst planer om å oppgradere fra Windows ME til Windows 2000 Advanced Server ?? Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 nei, men på min pc oppgraderer jeg fra engelsk me til 2kpro... fordi jeg har engelsk 2k... og man ikke kan installere 2k i dos... See?? =) Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 hmm... der gikk det... brukte en annen diskett, og da gikk det rett i boks... Men da skulle vel den andre slått ut i checkdisk?!? =) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 nei, men på min pc oppgraderer jeg fra engelsk me til 2kpro... fordi jeg har engelsk 2k... og man ikke kan installere 2k i dos... See?? =) ehh.. det er da ikke no problem og installere Windows 2000 i dos! Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Flotters... Da kan du lære meg det for det er ganske irriterende å måtte installere me først!! =) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Siden du har Windows 2000 Adv. Server på original cd så putter du inn cd'n når du starter pc'n. og booter ifra den (før windows har startet). Mulig du må sette at du skal boote ifra cd først. Så vanskelig er det :wink: Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 (før windows har startet) *kremt*... Var noe med å ikke måtte installere windows me først da... men installere win2k fra dos... Dessuten var det snakk om 2k pro, ikke adv server... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 ehh.. du er ikke den skarpeste kniven i skuffen akkurat! Akkurat det samme gjelder for Windows 2000 Pro. Velg i bios at du skal boote ifra cd. that's it! Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 ja, og jeg gjentar (før windows starter) Jeg skal innstallere på en nylig formatert hdd..! Da er det ikke noe windows, og det er heller ikke noen form for boot støtte på win2kpro!! det betyr at jeg må inn i me..! edit: skriveleif... =) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 åhhh...!! er det mulig? er du full eller? På ALLE Windows 2000 cd'er er det støtte for boot. Sett inn cd'n og la den boote...!! Hvis den ikke booter ifra cd så må du stille inn iBIOS slik at den gjør det.. Skjønner? Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 19. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2003 Har en norsk win2kpro her, null boot støtte... Har oxo en engelsk win2kpro, null boot støtte... bios står til å boote først floppy, så cd, så hdd... null respons... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå