Gå til innhold

Hvordan pakke laptop som skal sendes med posten?

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvilke kateogri jeg skulle poste i, så jeg satser på at jeg har postet riktig.

Det hele handler om altså om at jeg skal sende en bæbar pc med posten over halve landet. Jeg har nettopp kjøpt ny pc, og skal sende den gamle hjem over fjellet og jeg lurer på hvordan jeg kan pakke den gammle ned best mulig slik at jeg kan være sikker på at den kommer hjem sikkert.

Jeg tenkte å bruke noe av det som den nye pcen var nedpakket i til å sende den andre i, men den nye er 14" og den gamle 15" og kasser og andre pappdeler passer ikke helt sammen.

Så hvordan skal jeg sende den? Jeg tenkte å bruke norgespakke, er det trygt nok?

Burde jeg ta ut batteri o.l? Holder det å stappe papir rundt pcen inne i en boks?

Regner med at det er noen som har sendt laptoper i posten før som kan gi meg noen gode råd så lillebror kan få pc :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo alt av embalasje som fulgte med den nye maskina, så jeg har jo noe greier, for.eks en slags "pose" som ligger rundt pcen, også to sånne pappbiter som jeg får plass til maskina i mellom så den står fast.

Jeg har også tatt ut batteriet, og puttet det i en egen sånn pose som fulgte med til den nye, og puttet det i en liten eske med Windows CD og strømkabler oppi.

Hvor får jeg kjøpt/skaffa skumgummi, isopor eller bobleplast?

Er det egentlig trygt å sende dette med posten?

Lenke til kommentar
Du har orginalembalasjen?! Da er det jo ikke et spørsmål en gang, bruk den!

Det er en sikker måte å transportere på.

9452042[/snapback]

Jeg har orginal embalasjen til en annen maskin, den er en 14" widescreen, og denne er en 15" 4:3, så det er ikke akkurat noe perfekt match, noe passer , og noe ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...