Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekk lekker luft - hva nå?

Skikongen

Anbefalte innlegg

Mitt høyre bakdekk lekker litt luft. Må innom bensinstasjon en gang i uken for å fylle opp. Pumper opp til 2.5 bar og etter en uke er det ca 1 bar.

Finnes det noen preparater jeg kan bruke for evt å tette? Er det lurt å bruke på dekk som sitter på alu-felger? Eller må jeg bytte begge dekkene på akslingen bak? Eller andre tips?

(jeg har på ventilhette)

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slangelaust dekk? I så fall kunne du prøve å få sett i ein slange, då det kanskje er dårleg kontakt mellom dekket og felgen ein eller annan plass. Dette problemet hadde eg med eit par dekk eg hadde, og etter å ha fått satt i slange vart dei heilt tette og fine. :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Merk:

Endel dekksjapper har ikke hverken utstyr eller tillatelse til å reparere bildekk. Sjekk dette på forhånd. IKKE godta utvendig plugging, dette er ikke lenger tillatt (utvendig plugging er når det dyttes en "makk" gjennom hullet fra utsiden av dekket).

Store og seriøse dekkforhandlere (Dekkmann, Dekkpartner, bl.a) har stort sett alltid mulighet til å reparere. Styr unna bensinstasjon-reparasjoner (utvendig plugging).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke uvanlig at det står en spiker/skrue i dekkets slitebane, og at det siver ut litt luft rundt denne. Hvis dette er tilfelle, la den stå i til du kan få plugget dekket (ellers siver det ut svært mye raskere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...