josteinL Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hei! Jeg har en pc jeg skal koble til internett. Det er en stasjonær asus, jeg har koblet til en bredbånds ledning til den så det begynner å lyse. Problemet mitt er at jeg får ikke til å gjøre noe på internett, får liksom ikke til å skifte fra trådløst som jeg til vanlig bruker og over til en ledning. Har sjekket at ledning funker på andre dataer. Tipper at jeg må gjøre noe på kontrollpanel/nettverk, men hva da? Hjelp! Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Trykk på Start->Koble til->Vis alle tilkoblinger. I det nye vinduet som spretter opp, se om det finnes et ikon hvor det står Lokal tilkobling. Er ikonet helt grått? Isåfall, dobbeltklikk på det slik at det aktiveres. Da skal bredbånd via kabel fungere. Lenke til kommentar
josteinL Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 har prøvd det, funker faktisk ikke. Står bare "siden kan ikke vises" etc...(internet explorer) Status for lokal tilkobling : tilkoblet hastighet 10.0mbps Noen andre tinger jeg kan prøve? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Prøv å høyreklikk på Lokal tilkobling->Egenskaper. I det nye vinduet, marker der hvor det står Internett-protokoll, og trykk Egenskaper. I det nye vinduet, se at alt er satt til "Motta automatisk". Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Har samme problemet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hastighet på 10Mbit kan indikere problemer med nettverkskabelen. En annen sak er at drivere for hovedkortet bør være lagt inn etter operativsystem ble installert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå