Gå til innhold

Wii spillingens bivirkning?

Bear^

Anbefalte innlegg

Noen som husker tilbake til de gamle dager, med NES, SNES, Sega og de gamle konsollene i den tiden? Var det og flere enn bare jeg som løftet kontrollen når jeg hoppet, lente kontrollen venstre/høyre i bilspill og ristet kontrollen alle veier i skytespill?

Vel, kan hende jeg er alene på det, men ettersom jeg ble større (ikke voksen, jeg tror ikke jeg blir voksen) dabbet denne effekten av, og da jeg satte på slutten av N64 perioden var effekten helt borte. Jeg var 100% passiv i gamer stolen.

Nå har jeg jo fått min Wii i huset, og jeg merker plutselig at slike gamle effekter fra eldre dager begynner å komme tilbake.

I Forza 2 har jeg begynt å lene kontrollen høyre/venstre ettersom jeg svinger, og det er nesten som jeg tror at det blir bedre sving av den grunnen. I Black på PS2 begynte jeg plutselig å riste kontrollen fort opp/ned når jeg skulle ladde om. Tok meg faktisk en liten "tilvenningsperiode" hvor jeg måtte fysisk tenke på at jeg måtte trykke på en knapp for å ladde om.

Hvor har jeg brukt disse bevegelsene før? Joda, i diverse Wii spill jeg har liggende.

Er det bare jeg som merker disse bivirkningene av Wiispilling eller er det flere som går i barndommen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har merket det jeg og, når jeg spilte NES hos venner bevegde jeg alltid på kontrolleren, og fikk haugevis med kommentarer fra andre om det (ala kommentarer som "du vet det ikke hjelper å veive med kontrolleren?").

Opplevde omtrent det samme når jeg var og spilte x360, satt og veivet litt med kontrolleren (hadde jo blitt vant til det nå) og ganske raskt fikk jeg de samme kommentarene jeg pleide og få når jeg spilte NES.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er en positivt ting :)

Er ihvertfall et bevis på at man virkelig har levd seg inn i opplevelsen når man begynner å bevege kroppen etter det som skjer på skjermen. Selv på konsoller og spill hvor det ikke har en betydning.

Excite Truck var virkelig et spill som tok meg tilbake til barndommen, for her lente jeg meg i alle svingene akkurat som jeg gjorde før når jeg spilte og det hadde faktisk noe å si denne gangen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Så det er bare meg som irreterer meg over at en knapp for relaoding hadde vært mye enklere enn den opp-ned-beveglsen som brukes... Nå brukes d-pad'en til dette om man vil, men synes ikke det er noe god løsning, da d-pad'en ligger akuatt utefor rekkevidden til tommelen.

Lenke til kommentar

Dette har ikke skjedd med meg ennå, men det kan godt hende at dette skjer senere. Dog er det noen spill som ikke har helt realistiske måter å spille på på wii. Jeg har for eksempel et personlig inntrykk av at i wii sports må man svinge kølla urealistisk for å få gode slag.

Lenke til kommentar
Personlig føler jeg at jeg gir opp de andre konsollene etterhvert, som har 'normal' styring. Er rett og slett ikke gøy..

9453910[/snapback]

Har det motsatt jeg, gir opp WII totalt pga av de håpløse "lame" kontrollene i spill etter spill.

Hadde håpet dette vifte greiene var bare noe som skulle være på noen spill og at de kom med en skikkelig kontroller, men ser ikke slik ut gitt...

Lenke til kommentar

Classic controlleren og GC-kontrolleren er jo de "skikkelige" kontrollerne. Hvor mange spill de brukes i er jo en annen sak, men akkurat det er helt opp til utviklerne. Så vidt jeg husker så hadde vel Mortal Kombat mulighet for bruk av classic controller, og SSBB får mulighet for både GC og classic controller.

Mulig at du har kjøpt feil spill, siden du har så dårlige erfaringer med "vifte kontrolleren".

Metroid Prime 3 ser ut til å bli det første spillet som virkelig bruker wiimotens muligheter fullt ut.

Endret av Micern
Lenke til kommentar
Classic controlleren og GC-kontrolleren er jo de "skikkelige" kontrollerne. Hvor mange spill de brukes i er jo en annen sak, men akkurat det er helt opp til utviklerne. Så vidt jeg husker så hadde vel Mortal Kombat mulighet for bruk av classic controller, og SSBB får mulighet for både GC og classic controller.

Mulig at du har kjøpt feil spill, siden du har så dårlige erfaringer med "vifte kontrolleren".

Metroid Prime 3 ser ut til å bli det første spillet som virkelig bruker wiimotens muligheter fullt ut.

9502888[/snapback]

Hehe...ikke hør på Essssssspen, han er en gammel traver her på forumet som rett og slett hater alt nytt. Mye lik en god gammel legende ved navn Fedorov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...