Khaffner Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg trenger en ok allround-mus til skolepc'en og har følgende kriterier: -Trådløs -USB-dongelen må være så liten som mulig, og helst ha en plass inni musa man kan legge den når den ikke er i bruk. -Ikke trenge programvare, bare plug'n play -billig som mulig -ha et ok utvalg av funksjoner. jeg trenger høyre/venstre knapp, skrollehjul og tilbake/forover-knapper. har ikke noe imot flere knapper. jeg fant et eksempel på hvordan den skal være her(rundt 150 NOK for den), men den trenger programvare Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 et spørsmål. hvorfor vil du ikke at det skal følge med driver cd:P? uansett de fleste musene funker med plug and play selvom det følger med cd f.eks razer Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Skolepc'en min er leid av skolen og jeg har ingen muligheter til å knote rundt med software på den. nå for øyeblikket bruker jeg en crappy optisk mus med ledning. men kan noen anbefale en fin mus? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Vis det er bluetooth på maskinen kan du jo kjøpe en bluetooth mus da Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Det er bluetooth på pc'en ja, men det er også sperret av skolen for å forhindre kommunikasjon under prøver ol. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Å hva hindrer deg fra å logge inn som administrator på PCen? Offline NT Password & Registry Editor Tar seg av det Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 man blir anmeldt, skolen regner det som innbrudd. husk, jeg eier ikke pc'en, jeg leier den. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Og hvem skal kontrollere det? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 den musa du linker til i første post ser vell grei ut? kan du ikke eventuelt høre med it-ansvarlig om han kan innstalere programvaren til musa? så lenge du har en orginal cd med driverne bør det vell gå greit? jeg leier også pc i forbindelse med skolen. (leieavtalen). jeg har 2 brukere. en admin som jeg bruker hjemme. og en bruker som står i domenet på skolen. det jeg gjorde (på oppfordring av it-ansvarlig) var å loggge inn med admin-brukeren min. for så å bruke den til å gi domene-brukeren administrator-rettigheter. jeg skal bruke min Logitech MX 518 til skole-pc. så kjøper jeg meg en ny Logitech G5 2007 edition til min private stasjonære pc. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jeg har ikke lyst til å pirke så mye med it-avdelingen og mase om ditt og datt, de tillater ikke sånt uansett. det er ikke det jeg vil diskutere her heller, jeg vil ha tips til en datamus! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) logitech traveller! der kan du få dongelen inni musa, og musa er ikke så stor, men kan utvides! EDIT: den heter logitech v500! Endret 9. september 2007 av spax Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jeg er litt i tvil med Logitech v500, mtp skrolleløsningen og drivere... men takk for forslaget andre tips? Lenke til kommentar
Moal Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Har dere en skole PC som dere ikke har kontroll over? haha, håper ikke du betalte for den. Jeg selv har en skole PC, har ingen restriksjoner på hva jeg kan innstalere. Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) En av de mest avanserte og beste musene til bærbare pc'r Kanskje litt i dyreste laget, men verdt det skal kjøpe til uka. VX Revolution https://prisguiden.no/product.php?product_id=50547 Og hvilken skole pc'r har dere fatt da? Har en Dell L520, med Intel centrino dou T5500, med 1 gb ram, 80 gb harddisk, 950 graphics. Begrenset tilgang, men til han fyren som linket til den siden der man kunne resette admin passordet. Kan man gjøre seg selv til Begrenset bruker igjen, og sette samma passord som adminen hadde før? Er så jævli irritert grunnet begrenset tilgang! Har blåtann men er slått av . Så jævli vanskelig de skal gjøre de for oss elever. Håper noen har svaret med den admin greia, en i klassen min formaterte hele driten og gikk til it ansvarlig etterpå for å få proxy innstlinnger til nettet. Han tok pc'n og formatere den på nytt og satt inn alt crapet på nytt igjen . Men han ble ikke anmeldt ellernoe da. så ikke ta det med anmeldelse så seroøst. BTW: siden det er musa det er snakk om, Den har egen "lomme" til usb dongle. Edit: masse skrivefeil, men har ikke tid til å rette grunnet lekser og mange innleveringer imorra Endret 13. september 2007 av Panny60 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg er litt i tvil med Logitech v500, mtp skrolleløsningen og drivere... men takk for forslaget andre tips? 9460748[/snapback] den er helt grei hvis jeg skal ha den. har testa svigers sin, og den er helt fin til småting. men, når jeg begynner å spille kobler jeg alltid til en mus med kabel uansett, så for meg er v500 alle tiders Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Vis det er bluetooth på maskinen kan du jo kjøpe en bluetooth mus da 9458010[/snapback] har du en link til en bluetooth mus? hadde vært greit Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Grei blåtann mus https://prisguiden.no/product.php?productId=78913 BTW: Råå er den også Endret 13. september 2007 av Panny60 Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Kan man bruke to like trådløse mus samtidig? Har planer om å kjøpe 2 stykker sammen med en venn så det blir billigere frakt. mod. jeg tenker på er VX Revolution. TAKK Ingen som vet? Endret 13. september 2007 av Panny60 Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Sett på Logitech VX Nano? Endret 13. september 2007 av sony123 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Sett på Logitech VX Nano? 9489875[/snapback] Den så veldig herlig ut Hvordan er det med programvare? må jeg ha det for å bruke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå