CellularDude Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Har gått over til å bruke One Call. Når jeg skal sende mail, finner ikke e-postklienten SMTP-serveren. Jeg har tidligere brukt Telenor Mobil, og brukt smtp.online.no som server for utgående post. Dette virker ikke lengre, muligens fordi jeg ikke har et telenor-simkort i telefonen. One Call har ikke egen e-posttjeneste. Har også prøvd smtp.netcom.no som server, siden OneCall bruker NetComs innstillinger, men heller ikke dette går. Noen som har et forslag til løsning, slik at jeg fortsatt kan bruke e-postklienten i mobilen? Bruker en Nokia 6110 Navigator og en SE W610, alt ettersom. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hva slags mail adresse bruker du? Om det er mulig så er det best å bruke smtp serveren satt opp av de som eier domenet til e-post adressen. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Kan ikkje skjøne anna enn at smtp.netcom.no skal fungere. smtp.online.no er Telenor sin server, og virkar ikkje med Netcom/One Call. Har tidlegare brukt o.c. til å sende e-post, men har for tida Telenor-oppsett på mobilen min (w810). Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Som torbjornen skriver, skal smtp.netcom.no fungere. Alternativt kan du bruke smtp.online.no, men da må du skrive inn brukernavn og passord for SMTP for at serveren skal godta sending. -snubbel Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Som torbjornen skriver, skal smtp.netcom.no fungere. Alternativt kan du bruke smtp.online.no, men da må du skrive inn brukernavn og passord for SMTP for at serveren skal godta sending. -snubbel 9456557[/snapback] Fikk det til nå Jeg prøvde igjen med smtp.netcom.no, og denne gangen la jeg inn brukernavn og passord for Start-kontoen jeg bruker. Sendte en mail til meg selv, og den ble både sendt og mottatt. Takk for hjelpen til dere som har svart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå