Januar333 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Er ikke noe spennende akkurat da den er dønn original men uansett: Det er en 95 Mitsubishi Galant 2l 4x4 og har nå passert ærlige 320000km. 4wd systemet er av den permamente typen med 50:50 fordeling og noe lammel sperre bak Den har multi link hjuloppheng foran og bak, til sammenligning har de nyere audiene kun dette foran og de skryter av at det. I sammen med store ventilerte skiver foran og noe mindre ventilerte bak men ikke ABS stopper det greit. Det som er litt morsomt med denne bilen er at hvis du gir litt gass så oppleves den som en bakhjulsdreven bil,, kan lett ta rundingser på løst underlag, og på grusvei kommer baken med gasspådrag(i svinger), men med slik herjing hadde mer effekt vært greit planlgger derfor å sette på tykkere topp-paknig og nye stempler\ringer og turbo-konvertere den med deler ifra enten eclipse eller eldre evo. med tanke på rundt ca 200-220hk. Men tviler på at det blir noe av. Det jeg har lyst til å gjøre: -18" x 9 brede felger med 225 gummi (trenger ikke å valse engang for å få det på) -senking med coilovers -v6 skjørter og vinge -turbo konvertere Men dette er bare showcase så tviler på at jeg kommer til å gjøre noe spes med den utenom å holde den i god stand. Det jeg har gjort: -Skiftet ut slitte foringer (dyrt da man må kjøpe hele armer) -Understells behandlet den (etter jeg har tatt disse bildene, så den er møkkete på bildet) -skiftet olje i, motor, differentsialen bak, girkasse og vinkeldrev -bremseklosser, skiver -fikset lekasje i vannpumpe. -nye dekk Negativt med bilen: -Bruker relativt mye suppe kommer ikke under litern -hydrauliske ventil-løftere er en svakhet (denne bilen er bra, men generelt kan det komme tikking og de må byttes) -første giret er hard når kald i fart, men trenger bare å kjøre ca 200 meter så er allt bra -karossen ruster ikke men greit å understells behandle de, spes hvis de kjøres mye på saltete veier. -Dyre deler spes hjuloppheng og drivlinje edit: posetive, mye bil for pengene og denne med tross høy km stand bærer ikke preg av det Linker: vær oppmerksom at de på wikepedia er om mest amerikaske versjoner her i europa er det japansk versjon (velger derfor å ikke linke til galant på wikepedia da det er veldig mye forskjeller ifra den japanske og amerikanske versjonen) Hvis du skal velge en skikkelig grom en velger man 2,5l eller 2l twin turbo(vr4) da får man isammen med 4x4, dynamic 4 alltså at alle hjula svinger http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant_VR-4 http://www.mitsubishi-motors.co.za/feature...y/1980-1989.asp Endret 8. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Galant syns jeg er veldig fine biler å se på Riktig farge hadde den også. Behold motoren som den er du, det kommer til å koste mye mer enn det smaker å turbokonvertere. Spesielt med en motor som har gått så langt som din. Ellers så er det jo greie planer du har for bilen Er det mulig å spørre hvor mye bilen kostet? 12 år og over 300 000km bør jo tilsi at den ikke kostet all verden. Så det er nok mye bil for pengene. Husker for 4 år siden, jeg var ofte innom Mitsubishi forhandleren her i byen og kikka etter en Galant. Endte opp med Primera 2.0 istedenfor. Galant ble for dyrt for meg den gangen. Dumt at dem har sluttet å selge Galant her, da det er en bra bil i mine øyne. Lancer blir litt for liten. Lykke til med bilen din uansett hva du finner på! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Galant er virkelige stilrene biler, du kan gjøre mye morro med den ja. lykke til. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Behold motoren som den er du, det kommer til å koste mye mer enn det smaker å turbokonvertere. Spesielt med en motor som har gått så langt som din. Ellers så er det jo greie planer du har for bilen Er det mulig å spørre hvor mye bilen kostet? 12 år og over 300 000km bør jo tilsi at den ikke kostet all verden. Så det er nok mye bil for pengene. 9450973[/snapback] Takk, ja den var meget billig ga 27500 for den inkl omreg, men den hadde div ting som måtte fikses da og siden jeg litt nevenyttig av meg har det blitt en bil som er i temmelig god stand. og 4x4 versjonen er det ikke sååå mange av så de er i litt høyere pris klasse enn de uten. Så allt inkl repp og eu godkjenning har blitt på 34000,- dette pga han jeg kjøpte den av jobbet på mitsubishi så han skaffet noe deler. Ang det med motor er jeg litt uenig i deg da man får brukte turbokit til den for 8000kr (deler ifra 4g63t trur jeg) som er i bra stand,, men uten stempel og topp-pakning. Måtte gått igjennom motoren men trur ikke det hadde blitt noe problem med effekt til 200hk. Endret 8. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 hei, jeg har en lik, men har gått 202000 km ca. svingod biler, men litt mye støy av og til. og som du sa, drikker mye bensin! er du medlem på mitsubishi-klubben sitt forum? har du kjøpt større felger? jeg har kjøpt 17" som skal på til våren, men da den blir høyere enn med orginal dimensjon, så må jeg nok til med senk. kommer nok til å gå for K-Sport sine coilovers til 6-6500kr, da kan den justeres opp og myknes til vinteren... kjekt å se at andre ungdommer (rekner med at du ikke er en gammel mann med hatt ) har lik bil som meg! kjekke og ekstremt underholdende vinterbiler! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Bare jeg som ikke ser bildenen? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg ser ikke bildene :S hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå