Gå til innhold

Anti-vibrering til Pumpe? Hvor få tak i

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal snart oppgradere vannkjølingen (snarere bytte ut alt da...) Uansett, jeg vet at den pumpen jeg skal ha er relativt stille, men man kan jo alltids montere den på noe vibrasjonsisolerende. Vet dere hvor jeg kunne fått tak i noe slikt?

I farten tror jeg det hadde vært greit med et silikonstykke som er festet med borrelås til kabinettet (i bunnen), og oppå der igjen var pumpen festet med borrelås igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs litt hva slags pumpe du har. Jeg har hengt opp min i o-ringer, og det fungerer helt perfekt.

9454717[/snapback]

Jeg skal ha en MCP355 med custom Petrastech topp.

EDIT: Kunne du lagt ved noen bilder av pumpen din? Når den er hengt opp seff?

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan enkelt lage deg en "Shoggy's sandwich" (siden er på tysk, men bildene er selvforklarende). Dette skal gi svært bra støydemping.

Delene er billige, og du får tak i dem i enhver byggevareforretning. Har tenkt å lage en slik selv når jeg kommer så langt at jeg skal montere pumpen min :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar
Du kan enkelt lage deg en "Shoggy's sandwich" (siden er på tysk, men bildene er selvforklarende). Dette skal gi svært bra støydemping.

Delene er billige, og du får tak i dem i enhver byggevareforretning. Har tenkt å lage en slik selv når jeg kommer så langt at jeg skal montere pumpen min  :cool:

9498211[/snapback]

God ide ;) Jeg tror det blir noe sånt på meg og.

De artikkelnumrene som er på de skumbitene, er de de samme i Norge, så jeg kan bare spørre etter de artikkelnumrene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner sikkert ikke de samme greiene i Norge, men tilsvarende. Du finner det helt sikkert i malings/flisleggings/mure delen av byggevarebutikken. Da dette brukes til å fordele lim og fugemasse med

Cellegummi og svampgummi eller noe tilsvarende på norsk. TA utskrift av et av bildene og vis i butikken, så finner de dette til deg. :cool:

Endret av drbo
Lenke til kommentar

Høhø, personlig synes jeg MCP355 bråker som et sagbruk, men jeg er vel bare kresen ;)

Jeg skivet et digert viskelær og la den oppå ^^ Ingen resonans, men den ekle, høyfrekvente lyden er der ennå.

EDIT: NEII! jeg gikk glipp av 1337 post! Hvor postet jeg den hen? HVOR?!

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Prøv ett par timer da! Hvis det blir skummelt varmt er det jo bare å pakke den ut igjen. All logikk tilsier dog at pumpene er utformet for å avgi varmen til vannet.

9516603[/snapback]

Ja, men slik er det ikke. De fleste pumper avgir nesten ingen varme til vannet, men det aller meste til luften rundt seg. Dette er for å påvirke vanntempen minst mulig. Selv ville jeg egentlig hatt en pumpe som leverte varmen rett til vannet, og som derfor kunne pakkes godt inn i noe isolerende ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvis du vil pakke inn hele pumpen, fjerne støy m.m., så må vel denne være det helt optimale?  :cool:

Det koster litt mere, men blir jo stilig da ...

Den finnes også i en enklere utgave dersom du ikke bruker pro topp ...

9516850[/snapback]

Skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en slik nei ;) Den var jo ikke så dyr, og den var fet :p Og den har en praktisk betydning. Jeg tror dog at jeg allikevel hadde montert den oppå noe som dempet vibrasjonene enda bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror gummiopphenget fungerer svært bra som det er. Har tilsvarende oppheng på mine Aquadrive, og de fjerner vibrasjonene fra raptor diskene mine!

Edit: Du har jo ingenting å tape på å prøve gummiopphenget først. Blir du ikke fornøyd så kan du alltids sette boksen på en støydempende matte

Endret av drbo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...