Gå til innhold

Merkelig feil med skjermkort!

Zandmann

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte nytt skjermkort for en stund siden, som funker veldig bra når det funker.

Problemet startet når strømmen gikk for en stund siden og jeg skulle restarte pcen. Da kom det opp en skjerm som byttet farger når windows skulle starte. For å komme inn i windows igjen måtte jeg bytte til det gamle skjermkortet, avinstallere det, skru av og bytte til det nye. Etter det fungerer pcen som den skal. Helt til den henger seg opp eller lignende og man må skru den av med reboot knappen.

Jeg fikk tips om å reinstallere windows med det nye skjermkortet, så ville jeg unngå dette problemet igjen. Jeg formaterte harddisken og la inn alt på nytt. Men samme problem oppstår fortsatt allikevel :cry:

Noen som har peiling og vet om man kan fikse noe i biosen som kan fjerne problemet mitt? For begynner å bli litt lei av å bytte om på skjermkortene hver gang pcen henger seg osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

virker som om strømbruddet tok kvelden på skjermkortet, ettersom du sier det gammle funker ok så utelukkes feil på hovedkort eller skjerm.

kontakt utsalgs sted, fyll inn RMA info, få nytt skjermkort.

Kan hende de vil ha inn skjermkortet til test før du får nytt, så dokumenter issuet bra.

en venn a meg fikk byttet sitt 7950GTX2 til 8800 GTX :-)

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
virker som om strømbruddet tok kvelden på skjermkortet, ettersom du sier det gammle funker ok så utelukkes feil på hovedkort eller skjerm.

Kan hende de vil ha inn skjermkortet til test før du får nytt, så dokumenter issuet bra.

9450794[/snapback]

Som sagt før, så fungerer det nye perfekt. Så lenge pcen ikke må restartes når den henger seg. (noe som ikke skjer ofte, men når det skjer må jeg bytte om skjermkort, starte opp på nytt, avinstallere skjermkort, bytte til det nye. Da funker alt som vanlig igjen. Så tror ikke skjermkortet er defekt nei.

Lenke til kommentar

9450794[/snapback]

Som sagt før, så fungerer det nye perfekt. Så lenge pcen ikke må restartes når den henger seg. (noe som ikke skjer ofte, men når det skjer må jeg bytte om skjermkort, starte opp på nytt, avinstallere skjermkort, bytte til det nye. Da funker alt som vanlig igjen. Så tror ikke skjermkortet er defekt nei.

9450881[/snapback]

Ingen som vet om hva som kan lage denne feilen? For hvis ikke må jeg sende den inn til reparasjon som fort koster 500kr. Skal gi bort pcen til pappa siden jeg har tenkt å bygge ny, og har lite lyst til å gi bort en som ikke funker 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...