1915 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 nei det kan du ikke. når du kjøper en xp plate så følger det jo med key. det er jo derfor det er så dyrt. plata er ikke verdt 5 flate øre. det er den keyen som koster. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 EDIT: men.. når jeg nå kommer til å kjøpe xp på nytt... trenger jeg å installere den på nytt da eller kan jeg bare bruke keyen på den xp som allerede er instalert? 9454339[/snapback] bare prøv, man vet aldri. i verste fall må du innstallere på nytt. vær smart, ta backup av alle drivere med drivermax: http://www.innovative-sol.com/drivermax/index.htm lykke til Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ein XP-linsens er ikkje låst til ei maskin sjølv om det er ein OEM-lisens (faktisk innførte MS dette først på Vista og det var ikkje akkurat unten støy) Lisensavtalen gir deg rett til å bruke lisensen på 1 pc om gongen. Når det gjeld gyldige lisenser så har eg opplevd at ein uaktivert og gyldig dell-lisens ikkje har blitt godtatt (ikkje dellmaskina eller med dell-cd) , men ein eldre hp-lisens (Oem) og ei ny dell-plate har gått bra. Om det er noko mystisk med dell sine lisenser veit eg ikkje men det ser litt ut som dei krever eit eller anna (anten CDen / filer på disken/ hardware-signatur) for å vere gyldig Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Feil! Dette kom allerede som en endring av OEM lisensavtalen til XP omtrent samtidig med at MS begynte med GWA tullet sitt. De definerte samtidig at det var hovedkortet OEM lisensen var bundet opp mot. Endret 9. september 2007 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå