Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell Inspiron 6000 og prob. m/ ekst. HDD

Anbefalte innlegg

Min Dell Inspiron 6000 er litt ute og kjører om dagen. Når jeg kobler til min eksterne harddisk via USB 2.0 så får den 1)kontakt 2)ikke kontakt (ingen respons) 3)kontakt, men kun i 1.1-hastighet 4)vanlig kontakt først, og så ingen kontakt (men da kommer det et USB-symbol nede til høyre i stedet for det vanlig symbolet for tilkoblede enheter). Felles for de tre sistnevnte punktene er at jeg må restarte pcen for å få normal kontakt med harddisken igjen.

Jeg har sjekket med flere USB-kabler og koblet harddisken til flere maskiner uten problemer. Dessuten har jeg funnet ut at problemene har en sammenheng med at PCen fryser når den er i en viss posisjon. Når det skjer med en ekstern enhet koblet til, så mister den eksterne enheten kontakt med PCen. Jeg har også fått opp en blåskjerm (jepp!) som sier noe om drivere, i samband med at pcen har fryst med tilkoblede enheter. Jeg tror at dette er et hardwareproblem, muligens som følge av støtskade, men aner jo ikke.

Uansett er spørsmålet: Hva skal jeg gjøre? Vet noen av dere om Dell er greie/billige på sånt når garantien er gått ut? Kan jeg eventuelt klare å fikse dette selv? Håper på svar! Begynner å bli lenge siden jeg kunne ha min eksterne harddisk koblet til over lang tid...

PS: PCen kjører på Windows XP Home Edition...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...