GeXtheGekko Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Morn, har et lite irriterende problem etter at jeg bytta viften. Den nye vifta bruker en annen kontakt som ikke passet med den gamle viftas kontakt på hovedkortet. Når jeg starter maskinen får jeg denne meldingen: Alert! CPU Fan Failure Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility Jeg begynner egentlig å bli ganske lei av å måtte trykke på den dumme knappen hver gang jeg skal starte pcen, men jeg har ikke klart å finne ut hvor i setup utility menyen jeg kan få endret slik at denne feilmeldingen ikke lenger dukker opp. Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg kan endre det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Kople en av kabinett viftene på CPU_FAN uttaket. Lenke til kommentar
GeXtheGekko Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Den er desverre ødelagt... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hvis kontaktpunktet er ødelagt må du se om du kan slå av CPU-fan varsel i BIOS. Men litt overrasket over at det går an å ødelegge kontaktpunktet. Er det viften er det vel bare å finne en annen vifte. Advarslen får du selvsagt for å unngå at det oppstår skade på grunn av varme. Og maskinen forventer alltid at det er noe koblet til CPU-fan viften hvis intet annet er lagt inn i BIOS. Lenke til kommentar
GeXtheGekko Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Merkelige greier, nå kommer jeg ikke inn i noe som helst når jeg trykker på F2, kommer ikke inn i setup menu på noen måter, jeg ser bare deler av et oransj tegn. Jeg husker ikke hvorfor, men jeg tror jeg klippet vifteledningen i to... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg husker ikke hvorfor, men jeg tror jeg klippet vifteledningen i to... 9451107[/snapback] Hvis du klippet vifteledningen i 2 skal kontakten på CPU-fan på hovedkortet fortsatt være istand. Kobl en annen vifte til kontakten å se om det hjelper slik at maskinen er igang lenge nok til at du kommer inn i BIOS. Ellers er det på tid du beskriver maskinen din i detaljer (hvilket hovedkort du har etc. etc). Normaltk er vi synske - men idag er krystallkulen i utstand (vil ikke boote). Lenke til kommentar
GeXtheGekko Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Jeg har desverre ingen andre vifter med den kontakten. Maskinen skrur seg aldri av selv, jeg kan bruke den helt fint, men det er kun bios jeg ikke kommer inn i. Min maskin: Dell dimesnion 8400 http://reviews.cnet.co.uk/desktops/0,39029...39188932,00.htm Jeg har et Nvidia GeForce 6800 grafikkort, og et Creative Soundblaster Audigy SE, i tillegg har jeg et hauppauge wintv-hvr 900 tv-kort. Lenke til kommentar
GeXtheGekko Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Vel, nå fant jeg vifta, og har fikset ledningene så nå funker den igjen. Men jeg kommer fremdeles ikke inn i bios... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå