Gå til innhold

Erstatning for student-pc ntnu

_Furien_

Anbefalte innlegg

Fikk for et par dager siden mail om at student-pcen jeg bestilte via ntnu nå plutselig var enda en måned forsinket.

Finnes det noen alternativer der ute i verden?

Ser egentlig mest etter 14", men 15,4" vil jo også gå greit, ellers bør den være ca. likt spesifisert som studentpcen til ntnu: Her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk for et par dager siden mail om at student-pcen jeg bestilte via ntnu nå plutselig var enda en måned forsinket.

Finnes det noen alternativer der ute i verden?

Ser egentlig mest etter 14", men 15,4" vil jo også gå greit, ellers bør den være ca. likt spesifisert som studentpcen til ntnu: Her!

9450575[/snapback]

Jeg er på jakt etter akkurat det samme. Problemet er bare at ntnu-maskinen er et fryktelig godt tilbud. Tre år på stedet neste dag og god oppløsning på skjerm er verdt en del. Ser litt på compal ift00, men har ikke fått tatt og klemt på den ennå, så aner ikke hvor god den er. Rop gjerne ut om du finner noe fint da!

Simen

Lenke til kommentar
Valget mitt falt på en hp8510w, bestilt via uninett på mpx.no

Virket som en bra deal, selv om det ble et par tusen dyrere :)

9500260[/snapback]

Hva er uninett? Fikk du laptopen billigere da? Koster jo 20k på mpx!

Holder på lete rundt etter erstatning for dell'en selv. Ser ut til at jeg ender opp med en 12" acer travelmate 6292.

Lenke til kommentar
Valget mitt falt på en hp8510w, bestilt via uninett på mpx.no

Virket som en bra deal, selv om det ble et par tusen dyrere :)

9500260[/snapback]

Hva er uninett? Fikk du laptopen billigere da? Koster jo 20k på mpx!

Holder på lete rundt etter erstatning for dell'en selv. Ser ut til at jeg ender opp med en 12" acer travelmate 6292.

9501879[/snapback]

UNINETT-konsernet driver nett og nettjenester for universiteter, høgskoler og forskningsinstitusjoner, og håndterer andre nasjonale IKT-oppgaver. Konsernet eies av Kunnskapsdepartementet og består av morselskap og fire datterselskaper.

Uninett har framforhandlet en del storkundeavtaler for kjøp av varer og tjenester innenfor IT-sektoren. Noen av disse avtalene gjelder også studenter og ansatte ved universitet og høgskoler i Norge. En av disse avtalene gjeldet HP som gjennom en spesiell avtale selger sine produkter til tildels STERKT rabatterte priser gjennom MPX. De fleste HP-produkter har kun noen få prosents avslag, men innenfor business-maskinene deres er det noen modeller som er noe helt avsindig rabattert i forhold til de vanlige prisene du ser på MPX sine sider; herunder 8510w som vel er redusert med rundt 40%. Ta kontakt med MPX eller utdanningsstedet ditt om hvordan du kan få tilgang til ordningen.

Olav

Lenke til kommentar

Hmm, nå ser det ut som om jeg får student-PC-en i slutten av neste uke. Jeg har også lagt inn en bestilling på en hp8510w, som nå er forventet ca 09.10.07, altså får jeg vel den til trondheim ca. 2 uker etter. For studenttilbudet til Dell betaler jeg 9000,- for HP-PC-en betaler jeg 12000,-. Bør jeg vente disse 2 ukene på HP-PC-en?, har jo tross alt mest lyst på den, men må jo vente disse 2 ukene og begynner å bli litt krise, siden jeg nå går 1. år datateknikk på ntnu, og det absolutt greit å ha pc...

Noen som har noen gode råd? ;)

Lenke til kommentar

jeg tok kontakt med hp anngående mpx og 8510w, dette er svaret jeg fikk på mail

Hei!

Dessverre ingen opplysende oppdateringer, det ser ut til at maskinen er holdt tilbake til i midten av oktober og vil være å få i slutten av oktober. Jeg kan dessverre ikke gjøre noe med dette, men jeg beklager det.

Mvh

HP v/Lill

Lenke til kommentar

Jøss, er på leiting etter en ny bærbar, og hadde egentlig ikke tenkt å bruke mer enn 6-8 tusen, men hvis jeg får en 8510w for 12k må jeg revurdere^^ Den kan vel klassifisere som desktoperstatter...? Sendte akkurat mail som det stod i campus, takk for tipset ! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...