Gå til innhold

Spørsmål angåande AGP 4x og 8x

Agrostar

Anbefalte innlegg

Ja, korleis skal eg forklara detta. Vel, har kjøpt meg nytt skjermkort. Nemleg dette. Det er jo eit 8x skjermkort. Og hovedkortet som eg har støttar 4x, men so las eg at det skulle gå fint, det ville berra køyra på ein litt lavare hastigheit. Men so såg eg litt på det skjermkortet som eg hadde. Eit ASUS Radeon 9600SE og det er jo 8x etter kva eg har funne ut. Vil det da seie at eg har hatt eit skjermkort som har gått på lavare hastigheit enn det kunne gjort og at det nye vil gjere det samme? Og det nye vil da også passe rett inn i hovedkortet som eg har?

Og så var det ein ting til. Når eg får det nye skjermkortet, korleis skal eg gjere det med innstalering og alt det der? Avinstallere drivarar til det gamle - ta ut det gamle kortet- sette inni nytt- innstalere nVidia drivarar. Er det rett?

Beklagar for ein litt rotete post...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#2 ja

#1 hvilket? var jo bare en liste med AGP skjermkort der.

Men selv ville jeg ikke kjopt nytt AGP skjermkort. Ville heller spart til en helt ny PC.

AGP er eldgammelt, og de fa kortene er mye darligere enn et billig PCI-Ex. Dessuten far du da ogsa bedre CPU og minne. Det er ikke alltid det bare er skjermkortet sin skyld at alt gar treigt.

Lenke til kommentar

9600SE kortet er egentlig ikke kraftig nok til at AGP 4x mot 8x hadde gjort noe særlig forskjell, det klarer ikke å mette båndbredden til porten. 7600GT-kortet vil nok heller ikke bli noe særlig strupet, ikke i følge benchmarks folk har gjort på nettet.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

6800 Ultra AGP 4x vs 8x

Doom 3 Timedemo "Demo1.demo":

AGP 4X: 71.2

AGP 8X: 71.6

3DMark03

AGP 4X: 11877

AGP 8X: 11995

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...