Gå til innhold

Sony sender ut guide for anmeldere av Lair


ballerusk

Anbefalte innlegg

Sony har tydeligvis sett seg lei på dårlig anmeldelser av Lair og sendt ut en guide til anmeldere om hvordan spillet egentlig skal spilles.

 

One of the most common criticisms of the game has been that the motion controls are frustrating, and there is no option to use a more traditional control scheme. Eggebrecht recently theorized that game journalists are generally hardcore gamers who simply don't like motion controls.

 

The Guide is elaborately illustrated with detailed facts on Lair's story, characters, and dragons. Six of the 21 pages are devoted to the game's controls.

 

http://ps3.ign.com/articles/818/818597p1.html

 

Mener det var sjefen for Factor 5, Eggebrecht, som sa at han ikke hadde noe problem med kontrollen for han klarte å svinge 8 av 10 ganger.

 

edit:

 

Her er visst også et scannet bilde av 1 side fra guiden. Gått litt fort?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
15124-noscale-Lair-review-guide-ps3-09.jpg
Endret av ballerusk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var litt morsomt ja, jeg hørte også en EGM podcast hvor det var en dude fra Factor 5 som prøvde å påstå at anmelderene som spilte det var for "stuck" i den gamle måten å spille spill på at han fikk ikke hodet sitt rundt kontrollene i Lair, at en som aldri hadde rørt en spillkonsoll før ville spille Lair bedre enn de såkalte hardcore.

 

For meg virker det som en dårlig unnskyldning fra Factor 5 sin side. "Vi har ikke laget et dårlig spill, det er bare dere som ikke har peiling på hvordan dere skal spille det"... hva med å lage noe som er intuitivt da?

Lenke til kommentar

Synes det er litt pussig at anmeldere ikke skal være vant til bevegelses kontroller, vi har jo Wii for pokker, som kun baserer seg på bevegelse og bruk av denne, og det har ikke hindret dem å gi karakterer i god forstand til spill som Twilight Princess, Resident Evil 4 og Excite Truck.

 

Synes det er idiotisk oppførsel å gjøre slike tiltak, om spillet ikke levde opp til forventingene så gjorde det ikke det. Er bare teit å sette seg ned å grine som en liten unge.

Lenke til kommentar
Synes det er litt pussig at anmeldere ikke skal være vant til bevegelses kontroller, vi har jo Wii for pokker, som kun baserer seg på bevegelse og bruk av denne, og det har ikke hindret dem å gi karakterer i god forstand til spill som Twilight Princess, Resident Evil 4 og Excite Truck.

 

Synes det er idiotisk oppførsel å gjøre slike tiltak, om spillet ikke levde opp til forventingene så gjorde det ikke det. Er bare teit å sette seg ned å grine som en liten unge.

9451506[/snapback]

Nå går jo hele Wii ut på bevegelses kontroll da, mens sixaxis er helt vanlig ps2 kontroll som folk er vandt til.

Lenke til kommentar

Om folka bak Lair mener at spillet dems fortjener bedre er det vel fritt frem for de å prøve. Om annmeldere har bestemt seg har det jo lite å si uansett, og jeg skjønner ikke hvordan dette blir "å sette seg ned og grine som en liten unge", men gjerne utdyp.

 

Jeg er selv skeptisk til spillet etter alt jeg har hørt, men forstår jo Factor 5 som gjør det de kan for at folk skal se hva enn som de har sett i spillet.

Det ville jo nesten vært rart om de bare holdt kjeft og lot seg tape store summer, det er på ingen måte en unormal greie for firmaer og ville bidra til at flere liker varen dersom de føler de har mulighet til det. Sier ikke det vil virke, men imo fullt forståelig..

 

Edit: leif

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Nå går jo hele Wii ut på bevegelses kontroll da, mens sixaxis er helt vanlig ps2 kontroll som folk er vandt til.

9451631[/snapback]

 

Det jeg kommenterte var den delen som sa:

 

Eggebrecht recently theorized that game journalists are generally hardcore gamers who simply don't like motion controls.

 

Om spilljournalister er generelt hardcore gamere som ikke liker bevegelses kontrollere, så skulle jo Wii fått bare dårlige omtaler.

Lenke til kommentar

Nå skal det da sies at i den Podcasten som det snakkes om her, forteller utvikleren at i de test gruppene som de hadde inne for å tweake å teste kontrolleren, så var det hardcore spillere som hadde problemer med kontrolleren, mens at casual gamers raskere klarte å sette seg inn i kontrolleren.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at anmeldere mener at det er umulig å styre i lair runda spillet på sånn ca. 4-5 timer og jeg fikk aldri noe problemer eller irriterende øyeblikk på grunn av kontrolleren som mange av anmelderene klager over. Det eneste jeg slet med var å gjøre 180 svinger, men det brukte jeg vedlig sjeldent så...

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte at anmeldere mener at det er umulig å styre i lair runda spillet på sånn ca. 4-5 timer og jeg fikk aldri noe problemer eller irriterende øyeblikk på grunn av kontrolleren som mange av anmelderene klager over. Det eneste jeg slet med var å gjøre 180 svinger, men det brukte jeg vedlig sjeldent så...

9459476[/snapback]

Det var så kort ja? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte at anmeldere mener at det er umulig å styre i lair runda spillet på sånn ca. 4-5 timer og jeg fikk aldri noe problemer eller irriterende øyeblikk på grunn av kontrolleren som mange av anmelderene klager over. Det eneste jeg slet med var å gjøre 180 svinger, men det brukte jeg vedlig sjeldent så...

9459476[/snapback]

Det var så kort ja? :dontgetit:

9459878[/snapback]

 

Jepp det var ikke ummetelig langt for å si det sånn, men det er vel det eneste jeg kan si at skuffet meg med spillet. alt annet var overaskende bra gameplayet, storyen og ikke minst grafikken var konge, men den hadde noen glitcher her og der desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...