Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det siste innlegget, særlig det om karakterer var mer generelt, men det er jo tydelig at anmelderen ikke syntes filmen var like morsom som jeg gjorde. Denne filmen er så god at DVD-en hadde vært plikjøp om så ekstramaterialet besto av et firetimers repeterende slideshow av lemonparty, goatse og tubgirl. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Og 6 er ikke en god karakter, kan vi ikke slutte med det tullet der? Det er ikke tull. Om du velger å totalt ignorere begrunnelsen for karaktersetting som Kulturo har, og som da er en veileder for anmelderene når de setter karakter, får stå for din egen regning. Når de gir filmen 6 så betyr det Nokså god og det er mer utdypet her: http://www.kulturo.no/nyheter/annet/slik_e...rsystem/23721#6 Så fremfor å sette opp stråmenn (at den har fått dårlig karakter) for å fremme argument så kan man forholde seg til realitetene. Filmen fikk karakteren ganske god. Ikke dårlig, middels eller elendig. Så vidt jeg vet har jeg kun fått med meg en gang at Kulturo har gitt en film ti. Aldri har jeg fått med meg at en kinoanmeldelse har fått ti. (men jeg har ikke fått med meg alle anmeldelsene, men de fleste). Så om du virkelig ønsker å kritisere karakteren bør du sette deg inn i hvilken føring de har satt for å sette karakteren. En føring som tilsier at man skal gi 6 til en film man finner nokså god. Forhold det til det eller ignorer det. Ditt valg Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Hva de definerer tallene sine som er ikke så nøye, det som betyr noe er hvordan folk forholder seg til karakterene. De er en form for gradert anbefaling, og som sådan er ikke en tiendedel over godkjent sterk nok. Dette er noe av det som gjør tallkarakterer vanskelige og i mange tilfeller uhensiktsmessige, men det får vi ta i en annen tråd. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg vil bare en gang til minne deg på det også Alastor sier, nemlig at dette dreier seg om en DVD-anmeldelse. Da tas mer enn bare filmen i betraktning. Dersom anmelder ikke er fornøyd med ekstramaterialet trekker det ned. Og 6 av 10 er på ingen måte dårlig. Det er en fire på en terning. Vi bruker skalaen vår for å kunne levere mer nyanserte karakterer. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Jeg tror vi i utgangspunktet gir noe lavere karakterer enn de fleste norske aviser, og 6/10 er langt i fra slakt, 1-3 er slakt. Selvsagt er en anmeldelse subjektiv, og hadde jeg sett filmen en annen dag i en annen setting så er det fullt mulig den hadde fått 5/10, eller 7/10 for alt jeg vet. Det er forøvrig noe interessant at vi ga den 5/10 når den gikk på kino, så jeg er ikke den eneste som mente den ikke var så bra som andre vil ha det til. Jeg er ikke i overkant glad i britisk humor. Det vil ikke si at jeg ikke liker det - for det gjør jeg, men jeg begynner ikke å gapskratte bare fordi en britisk komiker åpner kjeften. Hver anmeldelse er en egen greie, det er en prestasjon som kan variere, og noen ganger klarer man bare ikke å få ned det man føler på papiret. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Hot Fuzz er en film ytterst få misliker. Med 90% på RT og inne på topp 250 listen til IMDB så tyder det meste på at dette er en film man finner god, men spørsmålet blir hvor god. For de som ikke har sett den så får man bare håpe man ikke ender opp som den lille andelen seere som ikke likte filmen. Når det kommer til britisk humor så gi meg John Cleese og Peter Sellers. Britisk humor > Amerikansk humor. Britisk komifilmer er av det beste man kan få. Når det er sagt så er ikke Hot Fuzz en film man gapskratter av, det var ikke det som ga meg den gode følelsen av filmen Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Dotten, om du skal ha britisk komedie så ta en titt på Ricky Gervais. Dét er morsomt, det Lenke til kommentar
Wollan Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg er også helt uenig med anmelderen. 9/10 minst! 9451658[/snapback] Nåja, vil heller si 8/10 9451676[/snapback] Synes denne filmen når veldig høyt. Kjempebra britsk humor i ypperste klasse. fortjener 10/10. Filmen klarte jo å komme seg på imdb top 250! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hot Fuzz er grei underholdning, men at den ligger på IMDbs topp 250 er litt å ta i, synes jeg. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Hot Fuzz er grei underholdning, men at den ligger på IMDbs topp 250 er litt å ta i, synes jeg. 9553419[/snapback] Det er mye rart å finne på topp 250 listen. Listen er jo ikke nødvendigvis synonymt med kvalitet (men den er en fin pekepinn). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg