mafortune Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Heisann! Jeg har en Viewpia av typen LC31IE21 Viewpia Da høytalerne på denne er mye bedre enn på PC-en lurer jeg på om det er mulig å få lyd som vanligvis kommer fra PC'en til heller å komme fra TV'en.. Har prøvd litt elv, uten resultat, og lurer derfor på om det er noen som har tips til hvordan dette kan ordnes. Mvh Mafortune Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 here you go http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20187078 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Samme TV som meg jo :-) jeg kjører minijack til minijack (om du kobler til med DVI/VGA kabel), TVen har en minijack tilkobling under der, vedsiden av den Optiske utgangen tar jeg ikke heeeeeeelt feil. bruker du S-Video/Compsite så kan du gå for minijack -> stereo phono (ref. posten over) Endret 8. september 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ja, det skal gå greit.. Regner med at du må bruke en slik kabel: audiokabel.bmp Den ene i pc og de to i tv.. Lenke til kommentar
mafortune Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Samme TV som meg jo :-) jeg kjører minijack til minijack (om du kobler til med DVI/VGA kabel), TVen har en minijack tilkobling under der, vedsiden av den Optiske utgangen tar jeg ikke heeeeeeelt feil. bruker du S-Video/Compsite så kan du gå for minijack -> stereo phono (ref. posten over) 9450391[/snapback] Hmmm, er ikke så inne i faguttrykkene her.. Men altså, jeg har en lydkabel med to innganger på ene siden og ên på motsatt side (denne siden må vel i PC'en). Kabelen Lurer derfor på hvilken inngang på TV'en denne skal koples i (om denne kabelen i det hele tatt kan brukes), og ikke minst hvilke innstillinger TV'en skal stå på. Takker for all hjelp!! Mvh Mafortune Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 nei, funker ikke med Stereo Phono om du kobler til TVen med DVI/VGA kabel, da må du bruke minijack - minijack -> http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304205 Lenke til kommentar
mafortune Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Men vil en slik løsning kreve minijack-utgang også på pc'en? For det har jeg ikke.. Jeg tror stereophone er den eneste lydutgangen på PC'en min og jeg er vel dermed avhengig av å bruke denne? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Oo er du helt sikker pa det? Nesten alle moderne PCer har minijack pa lydkortet pa hovedkortet. Og alle vanlige lydkort har minijack. Lenke til kommentar
mafortune Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Sikker er jeg selvsgt ikke.. Men er det ikke forskjell i fysisk størrelse på en utgang til stereophone vs minijack? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå