Gå til innhold

det beste anti-virus programmet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt jeg, men på den siste siden du linka til så så det ikke ut som at NOD32 var best. I følge den testen der så det ut som at BetDefender var best.

Gold: BitDefender

Silver: Kaspersky

Bronze: ESET NOD32

NOD32 var hverken best på Pris, Skannetid, eller Overall Rating.

Så jeg skjønner det ikke helt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Når det gjelder resultater på Top-Ten-Reviews, så kan man ikke stole på de. Burde heller skjekke ut AVC, hvis du vil se hvordan forskjellige AV programmer klarer seg.

Lenke til kommentar

Jada. Jeg vet at dere som liker NOD32 beskytter NOD32 av det, den er verd, men dere må se i øynene at det ikke er best. Den finner IKKE ALT av virus. Dessutten er det ikke noen sikkerhetspakke heller.

Selv vet jeg ikke hvilken sikkerhetspakke eller antivirus som er best fortia.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ideelt sp skal et antivirus:

1 -Forhindre at noen virus, trojanere osv kommer inn på maskinen og fjerne de som eventuelt ligger der fra før

2 -Aldri gi feil opplysninger (false positives)

3 -Bruke lite ressurser

4 -Være enkelt å bruke

Det er ingen antivirus som er perfekt, men NOD32 og bitdefender er de som gjevnt over får mest skryt.

bitdefender får man som en internet security pakke, og har mange gode løsninger mens nod32 gjør en veldig god jobb mot virus.

Nod32 har fått litt kritikk for at den visstnok skal være vanskelig å sette opp (visstnok tung teknisk sjargong), men for min del er det viktigste at den gjør en god jobb.

Jeg foretrekker internet security pakker, og håper vel at nod32 engang kommer som det.

Inntil videre satser jeg selv på bitdefender..

Lenke til kommentar

Er enig i at PC-Cillin vel ikke alltid er det beste. Problemet til PC-Cillin er at Virusene kan ligge lenge på maskina før de blir oppdaga. Derfor har jeg en testpc her som jeg tester sikkerhetspakker på.

Og like forbanna så gjorde ikke NOD32 jobben sin.

Eneste Antivirus programmet som gjorde jobben sin på den PC`en var faktisk Avira Premium Security Suite i motsettning til PC-Cillin, NOD32 med flere så gjorde Avira jobben sin mer enn bra nok.

Det som er viktig for meg når jeg skal velge sikkerhetspakke er at jeg er 100% sikker på at den støtter Mozilla Thunderbird. Dette fordi at jeg bruker Mozilla Thunderbird som Mail program. Jeg så netopp på om BitDender gjør det og det gjorde den stod det.

Jeg tror også at Avira gjør det, men er ikke sikker.

Så kan godt være at jeg bytter Sikkerhetspakke på hovedboksen snart. Hvilken det blir er ikke sikkert enda, men det er derfor jeg har en testpc som jeg skal teste litt forskjellig på nå.

Jeg synes også at Norton har begynt å bli bedre. Det er ikke ofte jeg driver med Norton fortia da jeg kjører Windows 2000 Primært på mine maskiner og Man kan ikke ha Norton 2007, 2008 eller 360 på Windows 2000. Jeg husker ikke helt i farta, men jeg tror ikke man kan ha Norton 2006 på Windows 2000 heller.

Men akkurat for øyeblikket kjører hovedmaskina PC-Cillin 2007 og testmaskina kjører både Avira Premium Security Suite og BitDefender Total Security.

Pga tilbakestilling av Image på testmaskina har jeg ikke lagt inn noe AntiSpyware program bortsett fra de som ligger i Sikkerhetspakkene, men på hovedboksen kjører jeg SuperAntiSpyware.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er vel enklere å lage ei liste over det man bør holde seg unna, det inkludere norton, mcafee, norman og trend micro. Er lite vits med slike security suites da windows inkluderer det meste bortsett fra et virus-program.

9456845[/snapback]

Jeg vil nå korrigere deg litt, norton fra og med versjon 2007 er ikke noe bloatware! Har du en noe lunde oppgående pc vil til takle norton sin internet security meget bra!

Jeg synes en ikke skal en ikke skal hetse ett program bare fordi det er inn å hetse det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...