Gå til innhold

Hjelp til nytt GFXcard+PSU max 2500,-,Intel, søkes

Anbefalte innlegg

Hei, har vært borte fra PC verdenen en god stund nå så har falt litt av lasset, for å si det sånn, så bare bær med meg her ; )

Det jeg i bunn og grunn er interessert i en aldri så liten oppgradering av mitt PC system, men har ca null peil når det kommer til dagens marked om hva som er generelt best når det kommer til mine beskjedne behov, som i all hovedsak er spillbasert. Spill som C&C3 & Battle of Middle Earth 2 samt World of Warcraft burde flyte ganske bra på nesten eller helt fullt detaljnivå. Som sagt, relativt beskjedne behov ; )

Jeg har lett litt rundt etter tester og anbefalinger, men har en lei tendens til å gå meg litt vill i det nye markedet fordi PCen min samt kunnskapene mine er relativt gammeldags(e).

Hoved- og skjermkort heter henholdsvis

Abit IC7-MAX3 S478/800mhz,SATA I875P,GbLAN,DualDDR,Firewire,Raid

og

Gainward GeForce FX5900XT 128MB DDR 2.8 AGP, "Ultra/1100XT TV-DVI GS"

Strømforskyningen er helt på trynet, en gammel DELL versjon tatt ut av en, la oss si, 2003 modell (eller noe i den retningen), så den er det også ønskelig å erstatte, muligens med en forsyning på 600-650W eller mer.

Hadde opprinnelig ikke tenkt til å bytte ut hovedkortet, men hvis det finnes et bedre og billig alternativ der ute som er kompatibelt med et ønskelig skjermkort er det definitivt oppe til vurdering. Hvis ikke må det gamle hovedkortet iallefall støtte det nye skjermkortet (AGP etc)

Alt skal passe inn i et ATX Midi-Tower kabinett. Budsjettet mitt er på ca 2500,- kr (altså ikke det dyreste av det dyre :O), og det er altså de tre tingene (!skjermkort og strømforskyning prioritert!) jeg ønsker å oppgradere så jeg henvender meg ydmykt til de potensielt mer markedskyndige enn meg, altså dere : )

Har forresten øynet et par muligheter

2 skjermkort:

Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI kr 845,-

og

Asus GeForce 7600GS 256MB DDR2 Silent, AGP8X, Tv-Out/DVI-I, Retail kr 729,-

Én strømforsyning:

Seasonic S12Energy+ PSU 650W, 120mm Fan, ATX/EPS, 2xPCI-E, 6xSATA, 20/24pin (men den passer kanskje ikke sammen med det gamle hovedkortet?) kr 1.299,-

Takker for all hjelp : )

Endret av skjalgklausen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...