Gå til innhold

Oslo Taxi - Jeg har fått nok.

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt taxi i Oslo en gang de siste årene (bor på en annen kant av landet), og det var da vi skulle tilbake til campingplassen etter en viss Metallica-konsert i sommer. Det var sent på natt og vi kapret den første og beste drosjen vi fant, og endte opp med en sjåfør som åpenbart trodde han var flinkere enn det han egentlig var. Makan til grisekjøring har jeg knapt nok sett i Norge (i alle fall ikke blant yrkessjåfører). I 50-sonen ut av sentrum lå han i 130, og alle svinger ble selvsagt kuttet. Hadde det vært mulig for meg å fått denne sjåføren sparket dersom jeg meldte tilfellet og hadde fotografiske bevis? For oss "vanlige" sjåfører er jo 130 i 50-sonen synonymt med fengselsstraff (?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt mye Taxi fra Oslo, som regel lange turer på over en time, og har møtt mange hyggelige taxisjåfører som gjerne også stopper for å la meg ta en røyk underveis. Faktisk er de aller fleste både norskpakistanere og veldige greie med noen få unntak. Har nesten aldri blitt svindlet heller, bare blitt lurt et par ganger, men det var like mye min feil.

Men i dag leser jeg at over 40 sjåfører i Oslo er i søkelyset for å bedrive logistikk for A og B gjengen? Må si jeg tviler på at disse er etniske nordmenn, og jeg har med ett blitt litt mer skeptisk...

Noen som vet om det er lovlig og/eller mulig å be om en etnisk norsk sjåfør når man bestiller en Taxi i Oslo?

Har som sagt de beste erfaringer med utenlandske sjåfører, og har aldri vært nervøs for å praie en Taxi i Oslo, men om noen av disse stiller opp for taperene i A og B gjengen blir det siste gang jeg kjører med en av de... Og dette kan de hvis de vil ta tak i og ordne opp internt...

Hjelp til med å fjerne bermen og bli trodd og akseptert, eller bli sittende på gjerdet og sutre over rasisme...

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er lovlig og/eller mulig å be om en etnisk norsk sjåfør når man bestiller en Taxi i Oslo?

9515165[/snapback]

jeg vet ikke om det er lovlig eller ikke, men vedder nok på at de ikke gidder å lete etter en ledig norsk sjåfør for noen som ber om en.. men lov og prøve selvsagt.. selvom det virker tåpelig i mine øyne at noen ville gjort det..

Lenke til kommentar

9515165[/snapback]

jeg vet ikke om det er lovlig eller ikke, men vedder nok på at de ikke gidder å lete etter en ledig norsk sjåfør for noen som ber om en.. men lov og prøve selvsagt.. selvom det virker tåpelig i mine øyne at noen ville gjort det..

9515935[/snapback]

Hmm... Tåpelig å ikke ville kjøre med kriminelle svindlere med automatvåpen i bagasjerommet?

Lenke til kommentar

9515165[/snapback]

Mener ihvertfall at du har lov til å velge hvilken bil du skal sitte på med når du står på taxiholdeplassen.

Altså du kan velge den som står nr 3 og ikke den som står som nr 1.

Mener jeg har lest dette, correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Hmm... Tåpelig å ikke ville kjøre med kriminelle svindlere med automatvåpen i bagasjerommet?

9515960[/snapback]

hæ?? overdriver vel ikke litt mye nå vel? :roll:

9515994[/snapback]

Setter det på spissen jo, men skjønner ikke hvorfor det store samfunnet med lovlydelige og arbeidsomme utlendinger ikke gjør noe med dette? Det ødelegger jo for alle sammen og allikevel løfter de ikke en finger i protest?

Dokumentaren på TV2, gjengene i Oslo... Der så vi en kar som har bodd 32 år i Norge og synes nordmenn er verdens nedrigste mennesker... Det får meg jo til å undre litt på hvorfor han bor her, og hans stolte far er Iman i Oslo?

Men det er teit av meg å ikke ville sitte på med ham?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Ærlig talt !!  :mad:  Hva har denne tråden noe med utenlandsk opprinnelse og gjøre??  skal dere fortsette denne diskusjonen så råder jeg trådstarter til å forandre topic til "rasistiske utbrudd om taxisjåfører" .. ikke vri denne debatten om til noe helt annet enn det den egentlig handler om..  nemlig taxisjåfører.. ikke bland rase inn i dette.. blir for dumt!  :hrm:

edit: ikke det at trådstarter har noe med de innleggene jeg nettopp reagerte på da..  :cool:

9452633[/snapback]

Kommer du med utbruddene.

Er det største andel av pakistanske taxi sjafører de har opplevd dårlige turer med, er det jo greit å si ifra ? Utlendinger skal faen meg alltid mase så jævlig bare ordet "svart" og faenskap eller farlig nærmer seg.

Godt jeg ikke bor i oslo.

Lenke til kommentar
Setter det på spissen jo, men skjønner ikke hvorfor det store samfunnet med lovlydelige og arbeidsomme utlendinger ikke gjør noe med dette? Det ødelegger jo for alle sammen og allikevel løfter de ikke en finger i protest?

Dokumentaren på TV2, gjengene i Oslo... Der så vi en kar som har bodd 32 år i Norge og synes nordmenn er verdens nedrigste mennesker... Det får meg jo til å undre litt på hvorfor han bor her, og hans stolte far er Iman i Oslo?

Men det er teit av meg å ikke ville sitte på med ham?

9516049[/snapback]

Så det er de lovlydige utlendingene sine sitt ansvar og bevise for deg at de ikke er den du tror de er? den du forhåndsdømmer dem for å være pga andre utlendinger sine handlinger?

hva mener du at de skal gjøre? hvordan skal de protestere mot dette? og er det ikke godt nok at de er lovlydige gode samfunnsborgere som alle andre? handlinger sier mere enn ord, sies det.. men gjelder ikke det for ærlig hardtarbeidende utlendinger?

og han fyren som du nevner, ja hva så om han synes nordmenn er dårlige mennesker? han er jo bare en person, som tydeligvis drar alle under en kam.. Han er jo ikke taxi sjåfør, så du skal nok slippe og sitte på med han.. eller mente du at siden han sier en stygg ting, så representerer han alle andre utlendinger?

Lenke til kommentar
og han fyren som du nevner, ja hva så om han synes nordmenn er dårlige mennesker? han er jo bare en person, som tydeligvis drar alle under en kam.. Han er jo ikke taxi sjåfør, så du skal nok slippe og sitte på med han..  eller mente du at siden han sier en stygg ting, så representerer han alle andre utlendinger?

9516142[/snapback]

Høres av og til ut som om du synes alle ikke utlendinger er stygge også, men vi lar det ligge :)

Du skal ha for at du står for dine meninger Melisma :)

Lenke til kommentar

Har selv deltatt litt i denne diskusjonen trn100 og har trekt meg litt tilbake.

Det jeg vil fram til er at når setninger som dette kommer opp da føler jeg igjen at diskusjonen tar en annen vei: Utlendinger skal faen meg alltid mase så jævlig bare ordet "svart" og faenskap eller farlig nærmer seg.

Har selv argumentert fram til at det er en stor andel av utlendinger som har vært innblandet i svindelsaken og sånn men føler at det har sporet litt av etterhvert da det ikke har noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Kommer du med utbruddene.

Er det største andel av pakistanske taxi sjafører de har opplevd dårlige turer med, er det jo greit å si ifra ? Utlendinger skal faen meg alltid mase så jævlig bare ordet "svart" og faenskap eller farlig nærmer seg.

Godt jeg ikke bor i oslo.

9516056[/snapback]

ja, en kan jo si ifra,men går vel ann å ikke dra inn alle utenlandske sjåfører da?? og går fint ann å si det på en pen måte, hvis man ikke klarer det så må man faktisk tåle at noen reagerer mener nå jeg..

ja, hvis det er slik du føler det, så synes jeg at det er godt at du ikke bor i oslo også, med hensyn til utlendingene som faktisk gjør en like ærlig og god innsats som nordmenn..

Lenke til kommentar
Har selv deltatt litt i denne diskusjonen trn100 og har trekt meg litt tilbake.

Det jeg vil fram til er at når setninger som dette kommer opp da føler jeg igjen at diskusjonen tar en annen vei: Utlendinger skal faen meg alltid mase så jævlig bare ordet "svart" og faenskap eller farlig nærmer seg.

Har selv argumentert fram til at det er en stor andel av utlendinger som har vært innblandet i svindelsaken og sånn men føler at det har sporet litt av etterhvert da det ikke har noe med saken å gjøre.

9516187[/snapback]

Har nok ikke fått med meg de siste meldingene er, men er enig med deg... Hører hjemme et annet sted egentlig...

Lenke til kommentar
Høres av og til ut som om du synes alle ikke utlendinger er stygge også, men vi lar det ligge :)

Du skal ha for at du står for dine meninger Melisma :)

9516169[/snapback]

hvis det høres sånn ut så er det ikke min mening ihvertfall og de som tror det har misforstått meg totalt!.. jeg liker alle jeg! så langt de ikke er slemme mot andre.. og er det jeg prøver å få frem.. samme hva slags bakgrunn eller opprinnelse man har..

man må se på enkelt individet, for å si det på den måten..

ja, jeg må stå for det jeg mener, er ingen andre står for mine meninger tydeligvis :p

Lenke til kommentar
ja, hvis det er slik du føler det, så synes jeg at det er godt at du ikke bor i oslo også, med hensyn til utlendingene som faktisk gjør en like ærlig og god innsats som nordmenn..

9516199[/snapback]

Og de finnes det mange av, det vet jeg! Jobber selv sammen med noen og har aldri møtt mer arbeidsomme og flinke mennesker...

Men alle er bare ikke sånn... Ikke blant "oss andre" heller, men de blir bare så godt lagt merke til og det er jo også et problem som noen burde ta tak i.... Men da i en annen tråd som du også har vært inne på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...