Gå til innhold

Oslo Taxi - Jeg har fått nok.

Anbefalte innlegg

Jeg takler de ikke mere. De lurer meg hver j-la gang. Her er et klage brev jeg nettopp sendet de.

Vi tok nettopp en taxitur fra sentrum til vårt hjem på Valle Hovin. Da vi kom frem så la taxisjføren plutselig på kr 10,- i avgift. Jeg spurte hvorfor og fikk til svar at det var fordi ”vi stoppet”. Flott. Er dette en ny avgift dere har innført? Starten på turen var kl 02:38 og den endte kl 02:48. Jeg vil også gjerne vite hva de kr 5,- på kvitteringen for ”vent” betyr, da vi tok taxien fra holdeplass.

Faen jeg blir så jævlig provosert, og det er for øvrig ikke første gang jeg har blitt lurt i taxi.

(En annen gang så oppdaget jeg på VISA-regningen min at en av deres taxi-sjåfører hadde fakturert meg dobbelt for en tur. Den gang gadd jeg ikke klage fordi jeg egentlig ikke bryr meg om pengene, men hva faen tror de at de er sjåførene deres? Skal man ikke kunne dra ut på byen og ha det gøy og være litt bedugget uten å sitte og ni-titte på taxameteret og være super-observant på kvitteringene i ettertid? Jeg er så JÆVLA LEI! DRIT OG DRA! - TIL HELVETE!)

Hvis dere noensinne skal gjenoprette inntrykket så betal meg rundt en tusenlapp i kompensasjon så skal jeg vurdere å se på dere med blide øyne igjen, eller hva synes dere?

Jeg bryr meg ikke om de småpengene, det er bare det at jeg er blitt lurt flere ganger nå, og det irriterer meg. JEg har fått nok og er i ferd med å starte min egen protestaksjonsnettside mot Oslo Taxi.

Så hva mener resten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er ille er at Oslo Taxi faktisk er de som snyter deg minst i Oslo. Etter som man går nedover listen kommer man til:

-Taxi 2

-Norgestaxi

-City Taxi

-Christiania Taxi

Siste jeg kjørte med Taxi ble jeg forsøkt svindlet. Jeg skrev til Taxi 2, men hørte aldri fra dem.

Med Norgestaxi kom jeg over en som kjørte seg helt bort, ikke lengere viste hvilken retning Oslo sentrum lå, som spurte andre taxier om retningen, som ikke kunne lese kartboken og som jeg måtte lese skiltene for.

City Taxi og Christiania taxi har jeg hørt så mye klager på at de prøver jeg ikke engang.

Så det å lage en side som protesterer kun mot Oslo Taxi virker litt rart.

Lenke til kommentar

Oi, dersom du faktisk seriøst sendte det brevet tror jeg neppe du når særlig fram. Første bud bør være å legge fram saken på en skikkelig måte. Da unngår du at brevet ditt havner i søpla med det første. De som leser brevet er uansett ikke de som har lurt deg så det er liten grunn til å banne dem opp i trynet og slenge fornærmelser.

Lenke til kommentar

Hva forventer du når 1000-2000 pakistanske taxi-sjåfører blir tatt i skattesvindel? Ligg unna pakistanske sjårfører så ordner det seg nok. Jeg var nylig i Oslo og tok taxi med en veldig grei fyr fra Afrika, der merket vi ingenting til noe sånt.

Lenke til kommentar

Det er en del luringer som kjører taxi ja (det er ikke ment generaliserende)

Hadde jo den saken i sommer eller når det var. Hvor det var mange taxisjåføren som hadde snyltet masse på skatten. Organiserte greier.

Syns også det er så mange som er frekke, det er litt spessielt...

Har også blitt lurt og forsøkt lurt, men den gangen ente det med at vi sparte penger. Fordi vi peste taxisjåføren så mye at han stoppet takstameteret.

Lenke til kommentar

Opplevde engang når jeg skulle ta drosje alene hjem fra byen engang en litt uhyggelig episode.

Var ganske seint, alle bussene hadde gått hvertfall, jeg tusler bort til drosjene, det var ikke så mange drosjer der akkurat da så jeg ser en taxi 2 bil står der.

Veit at som regel så koster det en 350-400kr fra oslo og hjem, men jeg spør drosjesjåføren hvor mye det sånn ca kommer på, han virker litt borte fordi han driver og prater med sentralen.

Jaja, greit tenker jeg, kan ikke være så dyrt med taxi 2 tenker jeg, så jeg setter meg inn.

Etter at vi kommer ut av sentrum og er ved sjursøya sier denne drosjesjåføren litt høyt til meg: HAR DU 600 KR PÅ DEG?.

Hvis ikke så setter jeg deg av her sier han..

Jeg blir helt satt ut men sier til han at hvis vi følger takstameteret og finner ut det når vi kommer fram så kan vi se hva summen blir da.

Når vi kom fram så endte takstameteret på 380kr, spurte han hvorfor i alle dager han lurte på hvorfor jeg hadde 600 kr på meg.

Han begynte bare å prate det bort men fikk med meg nr og id på sjåføren så det ble en fin og velformulert klage til taxi 2 med hilsen om at jeg ikke kom til å bruke dem mer.

Slutten på historien var at taxi 2 ga meg tilbake de 380kr som et plaster på såret.

Men for å være ærlig så kommer jeg aldri til å bruke dem mer.

Lenke til kommentar
Har merka at de legger på en tier eller to når de stopper, ja. En kamerat oppdaga det en gang vi var ute på byen, og da kjefta han sjåføren huden full. Til slutt ga han seg, forbanna svin av en pakistaner som prøvde å lure oss.

9452257[/snapback]

De legger på 10 kroner? Og det er ikke standard?

Lenke til kommentar

Ærlig talt !! :mad: Hva har denne tråden noe med utenlandsk opprinnelse og gjøre?? skal dere fortsette denne diskusjonen så råder jeg trådstarter til å forandre topic til "rasistiske utbrudd om taxisjåfører" .. ikke vri denne debatten om til noe helt annet enn det den egentlig handler om.. nemlig taxisjåfører.. ikke bland rase inn i dette.. blir for dumt! :hrm:

edit: ikke det at trådstarter har noe med de innleggene jeg nettopp reagerte på da.. :cool:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Ærlig talt !!  :mad:  Hva har denne tråden noe med utenlandsk opprinnelse og gjøre??  skal dere fortsette denne diskusjonen så råder jeg trådstarter til å forandre topic til "rasistiske utbrudd om taxisjåfører" .. ikke vri denne debatten om til noe helt annet enn det den egentlig handler om..  nemlig taxisjåfører.. ikke bland rase inn i dette.. blir for dumt!  :hrm:

edit: ikke det at trådstarter har noe med de innleggene jeg nettopp reagerte på da..  :cool:

9452633[/snapback]

Takk, jeg reagerte litt på det selv.

Lenke til kommentar
Ærlig talt !!  :mad:  Hva har denne tråden noe med utenlandsk opprinnelse og gjøre??  skal dere fortsette denne diskusjonen så råder jeg trådstarter til å forandre topic til "rasistiske utbrudd om taxisjåfører" .. ikke vri denne debatten om til noe helt annet enn det den egentlig handler om..  nemlig taxisjåfører.. ikke bland rase inn i dette.. blir for dumt!  :hrm:

edit: ikke det at trådstarter har noe med de innleggene jeg nettopp reagerte på da..  :cool:

9452633[/snapback]

Jeg ser ingen som har blandet rase inn her, lær deg å lese.

Lenke til kommentar

9452633[/snapback]

9452708[/snapback]

Hm, ikke jeg heller ... litt hårsår, Melisma?

Lenke til kommentar

9452633[/snapback]

9452708[/snapback]

Du gjorde. ;)

Hva forventer du når 1000-2000 pakistanske taxi-sjåfører blir tatt i skattesvindel? Ligg unna pakistanske sjårfører så ordner det seg nok.
Lenke til kommentar

det er åpenlyst at ett par av dere er ute etter å kaste dårlig lys over utlendinger som jobber i taxi-bransjen.. og hva mener du med at JEG er hårsår? er det fordi jeg ser litt mørk ut da eller? jeg bare spør..

til trådstarter: ja, du har absolutt INGENTING med det reagerte på.. :) er andre her som prøver å vri om diskusjonen her.. inkludert meg selv tydeligvis fordi jeg reagerer på det de skrev, men jeg bare måtte si noe, kan ikke lukke øynene til sånt! sorry hvis det blir OT :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...