Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

eg legger ikkje på meg eller går ned i vekt.

knegg

Anbefalte innlegg

jeg vil på det sterkeste oppfordre trådstarter til å skrive bokmål elle rnynorsk som er de eneste offisielle språkene vi har jeg i landet.

9470141[/snapback]

Skriftspråk ja.........................HEHE.

Trådstarter:

Før opp logg på ca antall kalorier per måltid. Prøv å nå 4000 kalorier per dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dysleksi?!? :!: en kombinasjon av å skrive uten og sjå på tastaturet og trøtt hjeper ikke. va jævligt til masing om dn flottn skrivningva mi.

men neste gång skal eg levere mine innlegg til norsk læreren førtrst. som jeg ikkje har

mn altso telle kaloriane? :ohmy: eg ser dei ikkje i brøds-kjeva mi.

korleis telle kalorier?

Lenke til kommentar
jeg vil på det sterkeste oppfordre trådstarter til å skrive bokmål elle rnynorsk som er de eneste offisielle språkene vi har jeg i landet.

9470141[/snapback]

ser du det eg satt strek under. skrivefeil på moderator uff. (eg lite å styre med nu)

*unødvendig qouting*

Lenke til kommentar
dysleksi?!?  :!:  en kombinasjon av å skrive uten og sjå på tastaturet og trøtt hjeper ikke.  va jævligt til masing om dn flottn skrivningva mi.

men neste gång skal eg levere mine innlegg til norsk læreren førtrst. som jeg ikkje har

mn altso telle kaloriane? :ohmy: eg ser dei ikkje i brøds-kjeva mi.

korleis telle kalorier?

9483359[/snapback]

Se på pakningen. Om et brød har 1000 calorier skjærer du det opp i f.eks 10 skiver. Hvor mange kalorier har du per skive da?

Kalorier er "Kcal xx" på emballasjen forresten. Gutter kan gjerne ha opp mot 3500 kalorier per døgn, jenter 5-800 mindre. (Diskuterbare tall.) Snittet er sikkert noe rundt 3000. Kroppen forbrenner vekk sånn ca 1800 ved å bare sitte stille. Så du har endel kosing med maten foran deg. Sats på karbohydrater. Dette finner du med Kcal. Ikke ta helt av med potetgullen nå da :---D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...