Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

eg legger ikkje på meg eller går ned i vekt.

knegg

Anbefalte innlegg

i 10. klasse vegde eg 61 Kg og var vell 186-187 cm. nå går eg 3. året vidaregåande og veger 72 Kg og er 190-191 Cm høge.

Har vell alltid blitt kalt tynn men eg syns ikkje det so særligt sjøl, men eg er nukk det. er berre det eg trena ikkje, seter mykje på Pc'n og koopa og ete potetgull og drikker brus (og mykje vann) ete mykje mat som speilegg og brødskiver. men er jævli ofte sulten 20 minutter når eg er ferdig å spise.

herregud, eg prøva å legge på meg men det går liksom ikkje.. :thumbdown:

folk seie eg har en kraftig forbrenning, det stemmer vell kansje.

men korleis bli kraftigare når eg "slite" med å legge på meg.?

burde hatt nåken ekstra Kg :ph34r:

seie du at eg skal mosjonere opp fjell blir eg :mad: (for det er eg leide av)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme. Det går nok litt på vilje, fordi å legge på seg handler ikke om noe annet enn å spise mer enn du trenger. Jeg er superfonøyd med kroppen min, så jeg har ikke tenkt å gjøre noe drastisk.

Jeg spiser ekstremt mye til tider, og spiser alltid havregryn til frokost. Havregryn er veldig bra hvis du skal legge på deg, men det kødder med magen, fordi det sveller opp.

Lenke til kommentar

jo altso eg er veldig fornøgd med det eg har altso, men en hot patch kunne hjelp meg.

eg elsker havregryn :love: lagde meg sjøl 2 porsjoners av det i mikroen og hadde sukker og kanel på før i tida :love:

spiser du ekstremt mye sier du? i går spiste eg eit halvt bråd til kveldsmat :!: fakta

Lenke til kommentar

har dette problemet jeg og.

når jeg trener, så går jeg opp maks kanskje to kilo og holder der. nå i sommeren har det vært lite trening og da føyk jeg rett ned to kilo igjen!

jeg kommer meg ikke over 63 kilo (180cm høy)

når jeg veier så mye har jeg trent masse med vekter.

Var hos legen her en dag, for har noe problemer med magen.

fikk sånn syredrepende tabletter, og da gikk jeg jaggu opp til 1,5 kilo sånn plutselig uten å gjøre noe som helst.

nå er jeg på 60 igjen.

hva faen skjer?

Lenke til kommentar

Har samme problem. Det spax forteller kunne like godt vært megselv. Skal prøve å trene noe mer.

Spiser mye til middag og slik, veldig usunt til tider. Sånn mat man burde blitt feit av. Så jeg skal prøve å følge Zethyr sitt tips.

Jeg tror det å være feit har den samme psykiske påkjenningen som en som er tynn.

Lenke til kommentar
Du skal ikke høre på det når andre sier at du spiser mye, særlig ikke gamle mødre eller tanter. Hvis en kraftig kroppsbygger sier det kan du eventuelt vurdere å tro på det ;)

9451884[/snapback]

nei, nei ... men det er ofte snakk om en stor pizza alene, og ofte seks wraps stappa med taco.

over ett halvt grovt brød noen ganger til frokost.

Ofte mer enn 3 porsjoner med havregryn(store suppetallerkner)

og etter en del av disse måltidene har det hendt at jeg også har spist et par poser smash og lignende.

Når jeg setter i gang med godteri-etinga er det ikke bånn på meg.

ett eksempel: spiser 3 poser smash uten å bli kvalm, og hvis jeg da går og legger meg, er jeg sulten med en gang og spiser ett par skåler med corn flakes.

chrom-tablettene funket de første dagene, men plutselig ble jeg så fysen og faktisk dårlig, så jeg måtte ta noe cola, og da hjalp det.

etterhvert bare balla det på seg igjen.

Sukker er narkotika! =/

Lenke til kommentar

dang. eg er jævli sunten no eg eg spiste for en time sidan 2 porsjoner havregraut.

men eg ete bra med frukt heime ca 2-3 frukter dagen det er banan pære og eple.

og eg eter mykje mat sjeldant. var ikkje bra å gjøre sånn trur eg. (lest en plass)

men det er ikkje rart eg er svolten egentli no :) la meg kl 3 i natt og stod opp kl 2 og spiste graut kl 6 omg for en helgrutine

ogso er eg ofte i skåpene ubesvist på leiteing etter mat/snacks, finner ingenting der so drikker eg vatn og går til tv'n.

Lenke til kommentar

Jeg tok nettopp 4 skiver og en banan, men nå 30min etterpå så er jeg skrubb sulten.

Skal opp og lage middag til 8, gidder bare ikke å spise igjen før maten. Skal ha delig kylling med sopp og kantarellsaus og stasj. Hvorfor skal jeg ikke kunne gå en time etter maten uten å blir utrolig sulten?

Jeg vet at jeg ikke alltid får i meg nok mat, jeg burde ha minst 6 måltider om dagen. Av og til spiser jeg bare 3-4 store måltider, pga. dårlig tid, og jeg holder på å omkomme av sult.

Jeg veier foresten 72kg og er 186 høy. Jeg er ikke like tynn som jeg en gang var, men jeg er godt under normalen. Jeg har ikke et gram fett på kroppen, bare muskler. Før kunne jeg se ribbeina mine, men nå er de så og si usynelige.

Det er nok treningen jeg driver med som krever så mye energi, men jeg får så mye overskudd av det, så jeg har ikke tenkt å trappe ned.

Lenke til kommentar

Jeg føler meg hjemme, alltid er jeg på en måte sulten. Jeg blir aldri "ikke sulten" Jeg går i 10 klasse og er ganske tynn og blir aldri feit (mage) blir tyngre fordi jeg vokser i høyde og ja generelt som en 10 klassing. Jeg spiser USUNT som bare det. Er det høy forbrenning ?

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
Jeg føler meg hjemme, alltid er jeg på en måte sulten. Jeg blir aldri "ikke sulten" Jeg går i 10 klasse og er ganske tynn og blir aldri feit (mage) blir tyngre fordi jeg vokser i høyde og ja generelt som en 10 klassing. Jeg spiser USUNT som bare det. Er det høy forbrenning ?

9468725[/snapback]

samme her, og eneste sunne jeg spiser er salaten i hamburgeren på mcdonalds :D kødder ikke engang! :no:

Lenke til kommentar

Jeg hadde det akkurat som deg da jeg var yngre. Det er ganske normalt å slite med å legge på seg i den alderen. For meg begynte vekten å stige i ca 18 års alderen. Det varierer fra person til person når denne overgangen kommer, men det er svært få som kan fortsette med samme matinntaket når de kommer litt ut i 20-årene.

Er vel noen som opprettholder denne syke forbrenningen gjennom hele livet, men det er ikke mange.

Kos deg mens du kan stappe i deg du. Kiloene kommer nok snart, og da er plutselig DET også ett problem. I dag får jeg dårlig samvittighet om jeg spiser 10% av det snopet/snacks og brusen jeg gjorde før.....

Lenke til kommentar

*leser tråden og eter ein svære feite muffins og drikker min 2. halvliter brus :(

men dager eg er 18 skal burde eg roe ned seie folk her :p

men som administrator eller moderator sa å skrive ein målform er svært vanskleg for tida. leser so inn hellsike med bokmål no at eg har bjynt å skrive d.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...