Gå til innhold

Stanse delingen av minne på min Aspire 5920

UlrikBGG

Anbefalte innlegg

Sitter på min nye Aspire 5920G og irriterer meg over at skjermkortet "låner" 768MB RAM, slik at det totalt har 1024MB. Jeg har overhodet ikke nytte av at skjermkortet legger beslag på så mye av mitt minne, og lurer derfor på hvordan jeg kan slå av minnedelingen. Har prøvd nForce kontrollpanelet og BIOS menyen uten å finne ut av det. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke dette stilles i bios? Hvor du kan låse hvor mye minne som skal bli alokkert til skjermkort?

9450012[/snapback]

Jeg klarte ikke å finne noe sted å stille dette i BIOS. Er godt mulig at jeg har oversett noe, så hvis du, eller andre, vet hvor i menyen dette valget ligger så gi meg "oppskriften" :)

Lenke til kommentar
Sitter på min nye Aspire 5920G og irriterer meg over at skjermkortet "låner" 768MB RAM, slik at det totalt har 1024MB. Jeg har overhodet ikke nytte av at skjermkortet legger beslag på så mye av mitt minne, og lurer derfor på hvordan jeg kan slå av minnedelingen. Har prøvd nForce kontrollpanelet og BIOS menyen uten å finne ut av det. Noen som kan hjelpe?

9449937[/snapback]

Du bør ikke prøve :p gjorde det en gang, da slutter skjermkort å virke, måtte restarte bios, noe som jeg i vil tro ikke er lett i en bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...