UlrikBGG Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Sitter på min nye Aspire 5920G og irriterer meg over at skjermkortet "låner" 768MB RAM, slik at det totalt har 1024MB. Jeg har overhodet ikke nytte av at skjermkortet legger beslag på så mye av mitt minne, og lurer derfor på hvordan jeg kan slå av minnedelingen. Har prøvd nForce kontrollpanelet og BIOS menyen uten å finne ut av det. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Kan ikke dette stilles i bios? Hvor du kan låse hvor mye minne som skal bli alokkert til skjermkort? Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Kan ikke dette stilles i bios? Hvor du kan låse hvor mye minne som skal bli alokkert til skjermkort? 9450012[/snapback] Jeg klarte ikke å finne noe sted å stille dette i BIOS. Er godt mulig at jeg har oversett noe, så hvis du, eller andre, vet hvor i menyen dette valget ligger så gi meg "oppskriften" Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Ingen som kan hjelpe? Er første PCen jeg har med delt minne, så har ikke tidligere vært borti dette. Håper noen kan forklare hvordan jeg deaktiverer dette, for minnebruken ligger nå konstant på ca 50%. På forhånd takk Lenke til kommentar
UlrikBGG Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 BUMPER denne... Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Sitter på min nye Aspire 5920G og irriterer meg over at skjermkortet "låner" 768MB RAM, slik at det totalt har 1024MB. Jeg har overhodet ikke nytte av at skjermkortet legger beslag på så mye av mitt minne, og lurer derfor på hvordan jeg kan slå av minnedelingen. Har prøvd nForce kontrollpanelet og BIOS menyen uten å finne ut av det. Noen som kan hjelpe? 9449937[/snapback] Du bør ikke prøve gjorde det en gang, da slutter skjermkort å virke, måtte restarte bios, noe som jeg i vil tro ikke er lett i en bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå