Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veldig ustabilt trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Idag kjøpte jeg meg en trådløs D-link router og en trådløst nettverkskort til pcen.

Har ikke VELDIG mye peiling selv, men ekspeditøren sa det skulle være bra saker. Prisen havnet tilsammen på 1300 kr.

Inne i onlinespill lagger det ofte...

Pingen er bra, men lagger av og til.. hejlp meg

Har jeg bytterett når forseglingen er åpnet?

Endret av sonmarak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag kjøpte jeg meg en trådløs D-link router og en trådløst nettverkskort til pcen.

Har ikke VELDIG mye peiling selv, men ekspeditøren sa det skulle være bra saker. Prisen havnet tilsammen på 1300 kr.

Det fungerer helt greit utenom når jeg skal spille Counter-strike. Enkelte ganger lagger det, men det er sjelden jeg iheletatt kommer meg inn på serverne. Når jeg connecter serverne stopper den på "parsing game info". Noen som har peiling? Hjelp meg, værsåsnill :)

9449928[/snapback]

Jeg fikk fikset det ene problemet, men skjønner ikke hvorfor det skal være ustabilt. TIPS?

Lenke til kommentar

Når det gjelder trådløse nett skal det vere plenty godt nok til å spille cs med når man ar godt signal. Så hvor godt signal har du? Og hva ligger pingen på i cs?

Ellers kan det jo vere noe galt med routeren. Når det er noe galt med routeren er punkt en altid å opgradere firmwaren. Dette kan antagelig gjøres via routern sin "hjememside". For å finne ut av hvordan må du finne brugsanvisning, enten på d link isne sider eller den du antagelig har i papirformat.

Lenke til kommentar

Skal vedde på at det faktum at routeren din er av merket Belkin er hovedproblemet her. Har prøvd router av det merket før (nei, den funket ikke bra), og sitter nå med et trådløst nettverkskort fra dem. Jeg opplever å bli konstant koblet fra det trådløse nettverket, mens romkameraten (med et D-Link- kort) ikke har problemer i det hele tatt.

Min erfaring.

Lenke til kommentar
Skal vedde på at det faktum at routeren din er av merket Belkin er hovedproblemet her. Har prøvd router av det merket før (nei, den funket ikke bra), og sitter nå med et trådløst nettverkskort fra dem. Jeg opplever å bli konstant koblet fra det trådløse nettverket, mens romkameraten (med et D-Link- kort) ikke har problemer i det hele tatt.

Min erfaring.

9452022[/snapback]

Gidder noen og finne oppdateringer/drivere til routern min? Det er en Belkin G+ MIMO ROUTER ...

Lenke til kommentar

Inne i onlinespill lagger det ofte...

Pingen er bra, men lagger av og til.. hejlp meg

9449928[/snapback]

Som andre her sier kan det hjelpe å oppdatete firmware og driver. I tillegg har jo signalstyrken mye å si på kvaliteten, men du sier jo at denne er topp. Andre ting som kan være galt er at andre bruker samme kanal, eller en kanal i nærheten av kanalen du bruker. Isåfall prøv å bytt kanal og se om det hjelper. Det kan også være at windows sin trådløse kontrollprogram (Wireless Zero Config) krangler med det som evt. kom med kortet. Isåfall prøv å slå av windows sin og se om det blir bedre av det.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...