FJERNET111 Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Da er det tid for en ny sang fra oss i Antares og den varer i beskjedne 9:24 så man må nok ha i det minste litt tålmodighet for å gi den en sjangse. Innspillinger er gjort til Cubase, Boss GT8 til gitareffekter og et digitalt trommesett for trommene. Sangen kan vel kategoriseres (for de som liker slikt) som death metal med en del progressive elementer. Den varierer mellom hardt, tungt og fint, med både growling og cleanvokal. Sånn mixemessig er dette å regne som et utkast, men kom gjerne med kommentarer på dette også. Vi i bandet liker selvfølgelig sangen, så nå vil vi at dere skal komme med masse konstruktiv negativ kritikk (og positiv hvis dere har det ). Link for nedlasting: Antares - Epitaph Tar meg også den frihet og linker til de to tidligere sangene vi har lagt ut her til kritikk, i tilfelle noen er interessert i dette: Antares - Hateful Uglesett - Preperation Insignificant edit: Fun fact: Sangen er egentlig på over 10 min, men vi har ikke spilt inn en pianooutro som skal være der enda *host* Glemte link til sangen, er nå fikset. Endret 7. september 2007 av SBS Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Opeth assosiasjon kom i starten iallefall. Introen er bra, rolige partiet etterpå likte eg enda bedre. Overgangen har nok potensiale for forbering dog =) Og om det er mulig å omprogrammere hihaten slik at han aldri slår på samme lyden heile tida, vil det forbedre masse. Har lært av samme feil sjøl så. Rolige partiet etter 3:16 godt og melodisk. Igjen ville eg ha jobba meir med overgangen. Få en litt mjukare overgang. (Og ja, eg veit det ikkje alltid er så lett). Ville hatt soloen litt meir fram i lydbildet. Drukner litt av og til, når det er mykje lyd. Overgangen til 5 takta var også drastisk. (slik eg telte den iallefall) Er fan over så mjuke overganger så mulig, så ikkje skyt meg 5 partiet var for øvrig knall det. Alle partier funker bra i mine auge. Det er overgangane eg ville ha jobba hardare med. Edit: dette var for øvrig Antares - Epitaph Endret 9. september 2007 av Whiteshit Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. september 2007 Forfatter Del Skrevet 11. september 2007 Takk for konstruktiv kritikk. Er alltid flott å ha noen utenfor bandet til å analysere og kritisere låtene litt Ang. det at overgangene er litt bråe er vel noe vi har blitt vant til, da denne sangen har "eksistert" ganske lenge, men jeg skjønner hva du mener. Så det er bare å kjøre på med mer kritikk forumfolk! Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Growlinga er helt sjef ! Mørk og slem. Men så kan han jo også synge rent og pent. Imponerende! (hvis det er samme vokalist?) Vil også si at det er bra med variasjon i musikken, med rolige partier og forsjellige riff. Endret 11. september 2007 av uberkvaal Lenke til kommentar
owlstuff Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Growlinga er helt sjef ! Mørk og slem. Men så kan han jo også synge rent og pent. Imponerende! (hvis det er samme vokalist?) Vil også si at det er bra med variasjon i musikken, med rolige partier og forsjellige riff. 9474457[/snapback] Enig med deg. Vokalisten er helt rå! Og ja, det er samme vokalist Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Utrolig bra sang! Fet growling også. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ja, enig med deg Henrik, fet sang! Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Permission to download? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2007 Takk takk for alle flotte tilbakemeldinger Og man kan selvfølgelig laste ned sangen og spre den rundt omkring. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Gall tøfft band stå på Lenke til kommentar
Defo Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Helt sjef band! Veldig god vokalist også. En ide kunne vært å kanskje å prøve å få inn en mellomting mellom de tunge og rollige partiene, en slags oppbygning til fra rolig til heavy klimaks hadde vært kult. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Dette var veldig bra, utrolig bra vokalist og sangen var veldig bra. Tror jeg kommer til å høre på denne en del nå Det eneste er at gitaren ble ofte overdøvet av vokal o.l. Men ellers var denne sangen utrolig bra! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Herregud så jævlig bra! \m/ vokalisten har den growlingen som er til å dø for. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Er ikke helt min musikk smak, men høres ganske proft ut =D stå på folka! Nice intro Endret 20. november 2007 av Polemos_Theos Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Fin utvikling fra de tidligere inspillingene. Særlig vokalen har kommet seg. Kan trenge litt polering på de rolige partiene, men ellers... Vary gud men. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 God death metal dette her. Hører en god del opeth og atheist i dette her. - Vokalen er brutal. Helt sjef stemme for all del. Men jeg skulle helst hørt bittelitt mer innlevelse ala Chuck Schuldiner. Volumet kan også reduseres bittelitt, men det er en smaksak. - Fin vokal i rolige partier - Teksten bør gjerne gjennomgås en gang eller to. Fint filosofisk utkast, men kanskje litt mindre klisjeer er tingen? - God gitararbeid og lyd. Spesielt det andre rolige partiet er pent. Gitarene kunne gjerne vært litt klarere i sounden. igjen en smaksak. Godt arbeid gutter. Et lite finpuss så er det fullkomment Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg får ikke til å laste dem ned. Men jeg hører på dem streamet rett som det er, og det forekommer ikke ofte fra denne delen av forumet. Har dere mer i gjerde? Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 På tide med litt kritikk. Gitarlyden blir alt for tørr og virker lite gjennomtenkt. Ellers er riffene greie og strømlinjeformede. Ikke noe spesielt spennende, men ikke jævlig dårlige heller. Komposisjonen virker lite målrettet, og det er ikke noe som rettferdiggjør at låta er nesten ti minutter lang, så det blir litt gjesping mot slutten. Kill your darlings-prinsippet hadde dere med sikkerhet kunne benyttet dere litt av her. Melodilinjene fungerer greit, og gir sårt trengt variasjon i låta. Vokalisten fungerer teknisk, men er totalt blottet for sjel. Synger temmelig surt på renvokal-partiene, og brøt harmonien noe fryktelig. Han har en grei tone i stemmen, men bommer helt vanvittig på enkelte plasser. Vet han hva han synger om? Gir inntrykk av å være fryktelig uinspirert. Det jeg plukket opp av tekst virket uansett jævlig cheesy. Overgangene var, som noen andre påpekte, vel... ikke til stede, så det hadde kanskje vært en idé å lagt litt mer arbeid i disse. I de rene partiene var ikke dette så ille, så de fungerte vel og bra. "Potensial" er ordet jeg sitter igjen med etter å ha hørt låta et par ganger nå. Trenger ikke bli så dumt med litt fartstid, men dere trenger virkelig en god porsjon egenart. I dag høres det bare ut som om noen har kjørt Opeth gjennom en kopimaskin, kopiert kopien, kopiert den igjen, og prøvd å skrive av kopien i blinde. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Skjer det snart noe mer på denne fronten? Venter på mer materiale. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. august 2008 Forfatter Del Skrevet 23. august 2008 Hmm joa, kommer sikkert noe etter hvert. Har vært mye dødtid med eksamener, sommerferie osv og vi mangler nå en bassist. Men med en gang vi har fått spilt inn noe nytt, så legger jeg det ut her (og beklager for svært treigt svar) Reverend_Jim: Takker for konstruktiv kritikk. Vi har ikke noe særlig til innspillingsutstyr, så lyden blir nok aldri helt på topp, men vi prøver Denne sangen var også en av de første som ble laget for bandet og det er nå en del år siden, så man kan si at den er litt utdatert. Vi har mange ferdige sanger, så nå gjenstår det bare å få tid til å spille de inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå