lovholt Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei Mistenker at noe er galt med hovedkortet mitt. Har brent ut Ultimate Boot CD for å finne ut om hva det er noe galt med. Kan noen guide meg til hvordan jeg kjører henholdsvis en test på hovedkortet og minnet med UBCD? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Begynn med MemTest86. Den trenger noen timer på å kjøre ett fullt pass. Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Men det tester vel bare minnet? Hva gjør jeg så? Begynn med MemTest86. Den trenger noen timer på å kjøre ett fullt pass. 9450307[/snapback] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Det er jo mer enn minnet som blir testet, for det er mye som skal fungere for at det skal være mulig å kjøre en test på minnet. Du finner også noen CPU tester der. Det er ikke så mye mer du får testet. Hvis det er noe galt med HK så har du ikke noe annet valg enn å bytte det ut uansett, det lar seg ikke reparere. Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Har kjørt MEM-testen i 4 timer nå og fått 2 passes hva nå enn det betyr. Pass % var på 15. Må den stå til den er 100 og kan jeg nå gå utifra at hovedkortet er ok? Det er jo mer enn minnet som blir testet, for det er mye som skal fungere for at det skal være mulig å kjøre en test på minnet.Du finner også noen CPU tester der. Det er ikke så mye mer du får testet. Hvis det er noe galt med HK så har du ikke noe annet valg enn å bytte det ut uansett, det lar seg ikke reparere. 9451724[/snapback] Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Du må beskrive hva som er feil oss deg. Ja minnet er greit viss det ikke kom rød skrift. Dette tester som sakt en del på hovedekortet. Det blir bare og gjette viss du ikke beskriver feilen. Prime kan du jo kjøre. http://www.playtool.com/pages/prime95/prime95.html Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 1 pass betyr at alle testene er kjørt. Programmet fortsetter å kjøre så lenge du vil. Hvis feilteller stå på null etter ett pass så er det OK. Lenke til kommentar
lovholt Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Ok, flott. Problemene fikk jeg etter at jeg oppdaterte BIOS. Da fikk jeg ikke bootet maskinen skikkelig. Etter at jeg satt BIOS tilbake til default settings har maskinen låst seg i oppstarten et par ganger. Ellers har jeg ikke opplevd noen store feil mens windows er i gang. Kan være at alt er ok nå. 1 pass betyr at alle testene er kjørt. Programmet fortsetter å kjøre så lenge du vil.Hvis feilteller stå på null etter ett pass så er det OK. 9452890[/snapback] Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Bios resetter seg etter uppdate. Da må du inn og se at alt er stillt riktig(auto funger ikke alltid) Se manual---søk på hovedkort+bios Se hva andre setter i bios. Noen hovedkort må ha riktig innstillinger i bios ellers vil det aldrig fungere korrekt. Jeg bruker alltid mye tid på og lære meg alt i bios. Viss du ikke overklokker er det ikke så nøye. Du kan jo se på my bios sign(dette er for 680i hovedkort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå