CB87-Bergen Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hva er best, .ISO eller .BIN filer. Jeg har hørt at .ISO filer er mindre, pluss at du ikke trenger en cue-fil. Hva er forskjellen, og hva er best? Og er det noen som vet hvordan jeg omgjør bin-filer til iso-filer? Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Er vel nesten det samme hva du velger, de fleste programmer støtter begge formatene.. fysiske størrelsen er så å si identisk.. men med ISO blir det jo bare en fil. Isobuster er et bra program, prøv www.download.com.. Lenke til kommentar
snorri Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 ja! men hvordan lager man sånne slags datafiler da???? du snakket om "Isobuster", men det er bare rart! HJELP MEG! Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 :google: :google: :google: Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 va er hensikten med forumet vis det noen bare svarer google. er det ikke like bra å bare la vær å svare da og ikek si noe. og rett og slett ta bort den google saken Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er enig med Kriger. Sende folk bort fra forumet er ikke det vi ønsker. Kunne svart på nesten alle trådene visst jeg hadde gjort slik :google: Urk, menne, lage iso filer? Har ingen anelse, heh. Vet at deamon tools fungerer med imagefiler som du lager med CloneCD. Det er jo en måte... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Vet iallfall at .bin-filer (bla. filmer som spilles av med Daemon-toolz) krever noe siiiiinsykt av PC-en i enkelte tilfeller, i forhold til f.eks. mpeg, divx. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Hva er best, .ISO eller .BIN filer. Jeg har hørt at .ISO filer er mindre, pluss at du ikke trenger en cue-fil. Hva er forskjellen, og hva er best?Og er det noen som vet hvordan jeg omgjør bin-filer til iso-filer? hva skal du bruke de til? de fleste appz iso's er bin+cue, gjerne laget i cdrwin. iso-filer er mindre enn bin+cue, f.eks. en 760mb bin+cue blir under 700mn iso. for å brenne: bruker du nero, slå av wizard eller new compilation, velg burn iso for å lage: kan man bruke f.eks. winiso, utmerket også til bin+cue til iso og omvendt konvertering Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 .iso formatet støtter ikke cd'er med både data og cd-lyd. Skal du lage image av en slik CD, må du bruke bin+cue, eller et annet format som støtter det. Lenke til kommentar
Kriger Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 kan bruke nero til å lage nrg filer...som også er image filer. fireburner. winiso, flere andre brenne programmer som har funksjonn fo å lage is filer...tror win on cd og kan lage iso. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Eller CDrWin og Fireburner kan også brukes. Bruker du bin/cue så kan du ha multisession / mixedmode discer. Det tror jeg ikke støttes av ISO. Det er cue-fila som angir hva slags spor bin-fila har. Dersom Bin-fila inneholder flere spor, så må du ha cue-fila. Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 NRG og BIN er egentlig samme standard, men med forskjellig navn. NRG brukes bla. av Nero. Nero brenner ikke BIN filer, ,en om du renamer filene, så går det utmerket. Tilogmed Nero kan lage image filer. Lord Thaniel Lenke til kommentar
orjanskaar Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Bruk WinISO....det lager *.iso filer som kan brennes ut med de brenneprogrammene som måtte støtte det...(nero..) Funker også med daemon tools Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 NRG og BIN er egentlig samme standard, men med forskjellig navn. NRG brukes bla. av Nero. Nero brenner ikke BIN filer, ,en om du renamer filene, så går det utmerket. Tilogmed Nero kan lage image filer. Lord Thaniel Totalt feil. Ahead nero kan brenne binfiler, men du må "trixe" litt. Du velger Fil->Burn Image->så velger du "All files *.*" og vips så kan du brenne bin-filer. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Vet iallfall at .bin-filer (bla. filmer som spilles av med Daemon-toolz) krever noe siiiiinsykt av PC-en i enkelte tilfeller, i forhold til f.eks. mpeg, divx. Hæ? Hvor har du dette fra? Og divx i .bin, hvilke løkhuer rlser sånt? Lenke til kommentar
Azton Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Personlig liker jeg .iso filer best.. det finnes et program som heter Bin 2 ISO. Det bruker jeg.. funker gaske bra .. - Azton Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Som alle her har sagt, massevis av programmer som kan lage ISO'er, det beste etter min mening er WinISO, fordi det er et alt i ett program. Du kan lage ISO fra CD-rom, ekstracte ISO'er, legge til og fjerne filer, og konvertere fra ISO til BIN. Men er det noen som vet om et program som lar deg lage VCD-ISO'er uten å måtte brenne? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 .iso, bah. VCDEasy er fin til .bin-konstruksjon av diverse. Så kan du alltids konvertere etterpå om du absolutt må. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 29. januar 2003 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har i lang tid nå brukt BlindWrite Suite, som takler både ISO og BIN/CUE i tillegg til sitt eget proprietære format BWI/BWT. Men jeg trenger også en funksjon for å mounte virtuelle CD-ROMer, som Daemon Tools. Da jeg fortrekker å ha alt i et og samme program, var ikke kombinasjonen BWS/D-Tools aktuell. CloneCD er jo ett alternativ som både kan lese/skrive ut imagefiler samt opprette virtuelle CD-stasjoner. Men CloneCD bruker jo sin egen IMG/SUB/CCD-standard. Da ser Alcohol 120% ut som et meget godt valg. Den har alle funksjonene nevnt ovenfor, samt at den støtter alle de utbredte image-formatene. Denne oppdateres også jevnlig for å overstyre kopibeskyttelsesmekanismene (som også oppdateres ganske ofte). Men for å redigere direkte i en image-fil (legge til/fjerne filer, endre CD-label osv.), må man da ha WinISO, eller finnes det andre alternativer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå