Gå til innhold

.ISO eller .BIN filer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er enig med Kriger. Sende folk bort fra forumet er ikke det vi ønsker. Kunne svart på nesten alle trådene visst jeg hadde gjort slik

:google:

Urk, menne, lage iso filer? Har ingen anelse, heh. Vet at deamon tools fungerer med imagefiler som du lager med CloneCD. Det er jo en måte...

Lenke til kommentar
Hva er best, .ISO eller .BIN filer. Jeg har hørt at .ISO filer er mindre, pluss at du ikke trenger en cue-fil. Hva er forskjellen, og hva er best?

Og er det noen som vet hvordan jeg omgjør bin-filer til iso-filer?

hva skal du bruke de til?

de fleste appz iso's er bin+cue, gjerne laget i cdrwin.

iso-filer er mindre enn bin+cue, f.eks. en 760mb bin+cue blir under 700mn iso.

for å brenne:

bruker du nero, slå av wizard eller new compilation, velg burn iso

for å lage: kan man bruke f.eks. winiso, utmerket også til bin+cue til iso og omvendt konvertering

Lenke til kommentar

Eller CDrWin og Fireburner kan også brukes. Bruker du bin/cue så kan du ha multisession / mixedmode discer. Det tror jeg ikke støttes av ISO. Det er cue-fila som angir hva slags spor bin-fila har. Dersom Bin-fila inneholder flere spor, så må du ha cue-fila.

Lenke til kommentar

NRG og BIN er egentlig samme standard, men med forskjellig navn. NRG brukes bla. av Nero.

Nero brenner ikke BIN filer, ,en om du renamer filene, så går det utmerket.

Tilogmed Nero kan lage image filer.

Lord Thaniel

Totalt feil.

Ahead nero kan brenne binfiler, men du må "trixe" litt.

Du velger Fil->Burn Image->så velger du "All files *.*" og vips så kan du brenne bin-filer.

Lenke til kommentar
Vet iallfall at .bin-filer (bla. filmer som spilles av med Daemon-toolz) krever noe siiiiinsykt av PC-en i enkelte tilfeller, i forhold til f.eks. mpeg, divx.

Hæ? Hvor har du dette fra?

Og divx i .bin, hvilke løkhuer rlser sånt?

Lenke til kommentar

Som alle her har sagt, massevis av programmer som kan lage ISO'er, det beste etter min mening er WinISO, fordi det er et alt i ett program. Du kan lage ISO fra CD-rom, ekstracte ISO'er, legge til og fjerne filer, og konvertere fra ISO til BIN.

Men er det noen som vet om et program som lar deg lage VCD-ISO'er uten å måtte brenne?

Lenke til kommentar

Jeg har i lang tid nå brukt BlindWrite Suite, som takler både ISO og BIN/CUE i tillegg til sitt eget proprietære format BWI/BWT. Men jeg trenger også en funksjon for å mounte virtuelle CD-ROMer, som Daemon Tools. Da jeg fortrekker å ha alt i et og samme program, var ikke kombinasjonen BWS/D-Tools aktuell. CloneCD er jo ett alternativ som både kan lese/skrive ut imagefiler samt opprette virtuelle CD-stasjoner. Men CloneCD bruker jo sin egen IMG/SUB/CCD-standard.

Da ser Alcohol 120% ut som et meget godt valg. Den har alle funksjonene nevnt ovenfor, samt at den støtter alle de utbredte image-formatene. Denne oppdateres også jevnlig for å overstyre kopibeskyttelsesmekanismene (som også oppdateres ganske ofte).

Men for å redigere direkte i en image-fil (legge til/fjerne filer, endre CD-label osv.), må man da ha WinISO, eller finnes det andre alternativer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...