Gå til innhold

9500 -> 9700 med drivere, det går ikke :(

hodesleng

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøver trikset som stod her på hw.no, gjør alt ett oppskriften men etter at jeg har forandret de to filene og skal oppdatere driveren får jeg beskjed om ta driveren ikke har blitt testet opp mot Microsoft (den har ikke en digital signatur). Hvis jeg trykker ja kræsjer skjermdriveren etter en reboot. Jeg får logget meg inn men så blir skjermen sort.

Noen som vet hvordan jeg fikser problemet?

Sapphire 9500 128MB & Windows 2000....

Help plz :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mjaa, det var igrunn det jeg prøvde å forklare. Uttrykte meg kanskje litt keitete. Det jeg mente var at man kunne komme bort i tilfeller der de 4 pipelinene som ikke var aktiverte fra fabrikken (Radeon 9500) ikke virket skikkelig når de ble aktiverte (Radeon 9700) på grunn av at de ikke var testet.

Hvorvidt dette er fakta, ja det kan vel egentlig bare ATI svare på, men det virker ikke helt usannsynlig.

Lenke til kommentar

Hvilke drivere har du prøvd?

Jeg hentet ned fra denne siten:

http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

Har prøvd 7193 som funker helt supert :) mens 7192 funket ikke..

Testet også ut Rivatuner patchen på originale drivere fra ATi, loggen tilsa at patching var gjort OK, men fikk ingen endring i ytelse.

Jeg kjører nå med 7193 driverne og har klokket kortet til 310/290 som gir 9297 3D marks, mot 8481 med siste driverene uten patch og default hastighet. Scoren er lav pga SDRam og T-bird 1200@1300.

Andy

Lenke til kommentar

rivatuner soft9700 fungerer ikke. jeg har prøvd den på tre kort og herja og dilla, enten så er jeg bare dum ellers er det rett og slett ett fake program.

men de 7193 og 7192 driverne fungerer, jeg klundra også litt med dem, men alle 3 korta fungerte etter at jeg fikk holdt på en stund, vær nøye med at du bruker riktig patch på riktig driver, altså 7193 på 7193 osv, ellers funker det ikke.

men ikke gi opp, det virker som det er ekstremt få kort det ikke funker på, og når du førstes funker klokker du det ganske greit oppimot 9700pro ytelse.

alle 3 9500 korta var faktisk mere overklokkningsvennlig enn det 9700 kortet jeg har.

lykke til

Lenke til kommentar

jada, loada patch scriptet og godegreier, stod at det var instalert og greier, i rivatuner stod kortet som 256bits 9700, men når jeg kjørte 3dmark kom det allikevel frem at pipelines fortsatt ikke var åpna.

ser jo på den faq der også at det er mange som har problemer.

mistenker det vel for å være ett lure program som lar folk tro de har åpna pipene selv om det ikke har skjedd.

men som sagt, kan hende jeg tar feil og at andre får det til, det er alltids verdt ett forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...