Goebbels Skrevet 19. januar 2003 Del Skrevet 19. januar 2003 Jeg leita forleden som en gal etter å finne en avatar som var 50x50, fant noen, men fikk beskjed i dag om at den var slettet, så da var den sikkert for stor da, eller... Finn deg hva som helst du, hvis du ikke klarer og endre et bilde på f.eks. 50x56 pixler til 50x50 så er det ikke synd på deg.. Tror det er noen som liker å være politi her. "Regler er til for å holdes" vil kanskje noen si. Kan noen av dere som har sertifikat, kjørt 1-2 km over fartsgrensa? Isåfall ryker poenget med "slike" utsagn. :roll: når onkel politi tar meg for å kjøre for fort, kan jeg ikke klage på at det var jo bare xx km/t for fort. man må da vedta irettesettingen. har man satt en grense, så har men satt en grense Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 "Regler er til for å holdes" vil kanskje noen si. Kan noen av dere som har sertifikat, kjørt 1-2 km over fartsgrensa? Isåfall ryker poenget med "slike" utsagn. Nei. Hvis reglene angående avatarer ikke overholdes, forsvinner avatarfunksjonaliteten for alle. Kjører du for fort og blir tatt, mister ikke hele Norge lappen av den grunn. Skjerpings. Edit: Hvis tonen er ble litt vel harsk, så var ikke det meningen. De som føler seg støtt, bes ha meg unnskyldt. Jeg mener ikke at SirMixaloT er dum eller noe i den retning. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Er det en grense på 50x50 så er det bare å følge den da! :-? Jeg ser ikke problemet! Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Ja det er helt utrolig dette forumet begynner å bli som et land som har diktaturstyre Lenke til kommentar
art Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Til Nuffern fra far. Nuffern, du må følge reglene om størrelsen til Avataren. art :-? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hærregud, de som syter høres jo ut som en gjeng med (unnskyld utrykket) sippetryner.... 50x50, eller gjør som meg, ikke ha avatar. enkelt og greit. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Og så har nestemann 50*52 som kun er en mer enn deg, og så nestemann med 50*53 osv, og alle er like sytete pga at det kun er en mer enn hva den andre ungen har... Er du dum? Så du mener at argumentet hans var dårlig? Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg er egentlig litt forbauset over at det er så mange som er så flinke til å være helt korrekte. Jeg gjør så godt jeg kan, har ingen intensjoner til å lage problemer for andre i forumet. Synes dessuten hele denne avatar saken er helt oppblåst og unødvendig. Hadde først en som var 48x64 om jeg ikke husker helt feil. Leste i noen innlegg at avatarene ikke skulle overstige 50x50, så jeg sletta den første og fant en ny, med korrekt størrelse. Dagen etter hadde jeg mail om at den var sletta. Må bare inrømme at jeg ikke leste noen av netikett reglene her før jeg begynte å poste, var derfor ikke klar over at avatarene ikke kunne overstige 50x50. Siden jeg heller ikke sitter på forumet og leser hele tiden, så har jeg ikke fått med meg det. Nå har jeg lagd en ny, måtte den falle i god jord for alle. Synes personlig at noen regler kan være ekstreme, det kan man vel mene? Men som en god Ola Nordmann jeg er så skal jeg godta alt som blir tredd nedover huet, vi begynner å bli vant med sånt. Goebbels: Joda, jeg kan skalere et bilde så meg er det ikke synd på. Njaal: Som i Njål Fisketjøn?? Husker på den gode gamle VIC20 tiden hvor det var en Njål som skrev innlegg i Hobbydata *peace* Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nå har jeg lagd en ny, måtte den falle i god jord for alle. Bra og hurra. Synes personlig at noen regler kan være ekstreme, det kan man vel mene? Selvfølgelig. LarsC: Jeg tror nok sikkert at du er smartere en meg. Det var ikke poenget mitt, ei heller er det noe jeg påstår. Hvordan du fikk det til, forstår jeg ikke helt. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 /me er kjempe glad for at de såkalte "diktatorne" endelig har blitt litt "slemme" igjen. mye dritt her på forumet som burde vært vekk. Stå på moderater så blir dette forummet fint og man slipper alle 14issene som spør om det samme omigjen og omigjen. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Avaterer er en god ide Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 brune-ha: Du har en rar .sig. Tips: Slett -taggene og sett [size] på hver sin side av signaturen, slik: XP 2000+ @ 1.76 2000 Pro SP3 256DDR PC 2700 ASUS A7V333 RAID MSI 48X/16X/48X LG CD-spiller 52x (CRD-8522BB/BN) Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR Edit: Hm, du har rettet det nå. For de som sikkert lurer, så stod det [code] inne i .sig. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nesten, men du mangler størrelsen, f.eks og så må du slutte taggen på riktig måte, med en /, slik Lenke til kommentar
EC Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Heisann! Jeg skjønner at enkelte blir frustrerte over de strenge kravene vi har til avatarer. Men størrelsen er ikke satt tilfeldig. En god del av brukerne sitter på ISDN eller verre. Hvis vi tillater for store avatarer sånn kilobytemessig sett, kan det bli et problem for disse brukerne. Avataren er der kun for at du skal gi en personlig touch. Da er 2500 pixler mer enn nok. Det er ikke behov for større avatar enn det, og avatarene vil heller ikke ta bort oppmerksomheten fra innlegget - som er det viktigste. Dessuten mener vi at avatarene kun er til for å gi brukerne en mulighet til å personifisere seg og gjøre sine innlegg lett gjenkjennelige. Dette er også årsaken for at vi har tillatt linking til eksterne avatarer. Når vi engang har bestemt oss for å kjøre de retningslinjene for avatarer som vi har nå, forventer vi at de blir fulgt. Og ja, vi er strikte på dem. Årsaken er den at dersom vi tillater noen få å tøye grensen littegrann, tar det ikke så lang tid før vi har problemer. Vi har, i perioder, innført temmelig strikt politikk når det gjelder modereringen. I slike perioder slår vi hardere ned på regelbrudd enn normalt - og mottar en masse kjeft for det. Men etter relativt kort tid justerer dere brukere dere til dette, og vi kan slakke kraftig på tøylene. Imidlertid går det en stund, og så er det samme leksa om igjen. Det jeg konkluderer med, etter å ha sittet som moderator i godt over et halvt år nå, er at vi er nødt til å være pappa og politi på dette forumet for at tingene skal gå rolig for seg. Hvis ikke ender det med et forum der flaming, enorme bilder i signatur, hetsing, useriøsitet og kaos får herske temmelig fritt. Det er ikke intensjonen med dette forumet. Vi ønsker at forumet skal være et sted der dere kan diskutere, søke og gi hjelp, få tips og hint - kort sagt være en verdifull ressurs som også inkluderer generell pissprat. Ha det moro! Enkelte brukere klarer ikke å skjønne dette, og gjør sitt for å ødelegge for alle andre. Sikkert ikke bevisst, men det skjer. Derfor har vi regler som vi håndhever strikt. Det fungerer veldig bra for de fleste, og det er lenge siden jeg har måttet ta drastiske tiltak mot brukere - med unntak av et par små utestengninger. De aller fleste gjengangerne på dette forumet oppfører seg slik vi ønsker - noen ganger litt på kanten, men skjelden så alvorlig at det har noen hensikt å gjøre noe. Som regel holder det å si fra. Så når dere nå har fått mitt syn på saken, skjønner dere kanskje hvorfor vi moderatorer opptrer som vi gjør. Ikke for å hindre dere, men for å holde orden. Og sammenlikningen med å kjøre for fort er ikke så dum - om du blir tatt for å kjøre for fort, må du ta straffen for det. Selv om det er 2 usle kilometer over grensa, har du framdeles kjørt for fort. Er du heldig, får du en advarsel og slipper med det. Men som regel koster det noen kroner. Når jeg finner eller blir tipset om avatarer som er for store, sletter jeg dem og sender brukeren en privat melding der jeg sier fra. Dette holder som regel. Og om avataren overskrider grensen med en eller flere tusen pixler (har skjedd!), reagerer jeg likt. Er den for stor, er den for stor. Sånn er det. Vi kommer i nær framtid til å forby animerte avatarer. Dette er fordi blinkende tekst eller bilder er forstyrrende i lengden, og fordi vi _vet_ at dette kommer til å bli misbrukt. Blinkende avatarer er også større enn nødvendig, og vi vil helst at forumet skal være så kjapt å laste som mulig. Hvis en side har 20 forskjellige avatarer (som kan ligge på trege servere), tar det litt tid å laste den siden. Derfor ønsker vi ikke at avatarene skal være større enn høyst nødvendig, men samtidig skal grensa være såpass høy/stor at man kan få pene avatarer. Internt er det en del motstand mot avatarer. Dette har vi løst ved at det nå skal være tilgjengelig en layout der avatarene er fjernet. Dermed kan de som ikke liker avatarer slippe å se dem. Vi vil antagelig også fjerne muligheten for å ha noe som helst annet enn ren tekst i signaturene. Vi er litt i tvil på dette området, ettersom noen har linker i signaturene sine - men vi arbeider med saken. Hjelp oss med å holde forumet ordentlig, og et sted der brukerne får gjøre som de vil - innen de grensene som er satt. Grenser og retningslinjer er et nødvendig onde - i "real life" har vi dem over alt, og det sikrer at samfunnet fungerer. Vi kan være enige og uenige, men må respektere de grensene som er satt. Det er ikke alltid vi forstår hvorfor det er sånn, men det fins få lover, regler, grenser e.l. som er satt uten en skikkelig begrunnelse - og som har en viktig misjon på et eller annet punkt. Jeg synes dere brukere har blitt mye bedre over tid. Jeg ser ikke så mange feilposter, brudd på retningslinjer osv. lengre. Det betyr at det de andre moderatorene og jeg har arbeidet hardt for er en realitet - et forum som inkluderer alle og som er til glede og nytte for alle. Halleluja! Ha en fin og hyggelig tid her på forumet - uten deg, hadde det blitt kjedelig! Varme hilsner fra moderator yummy! Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det kaller jeg forklaring. Skikkelig og vel skrevet, i en tone som er en fryd å lese! Nice yummy. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Som jeg sa i en annen post - Vi er i dette forumet på hw.nos "nåde", da de kunna ha valgt å ikke ha et forum tilgjengelig. Husk at det er tross alt moderatorene som bestemmer, da de er å regne som hw.nos representanter... Jeg synes ikke dette er vanskelig å forstå, jeg er bare lei meg fordi jeg skapte ekstraarbeid for noen av moderatorene! :oops: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Det må finnes grenser! hvis de lar deg ha 1 for mye kommer det noen som har 2 for mye og whiner, hvis de får lov så kommer de med 3. get it? det må være en grense! respekter det! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Nå a? Nå er signaturen din eksemplarisk! Hurra! Flink! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. januar 2003 Del Skrevet 22. januar 2003 Ja det er helt utrolig dette forumet begynner å bli som et land som har diktaturstyre Nuff said. Vidar (Yummy) Forklare saken fra vår side veldig bra. La selv til min avatar i dag, hadde ingen problemer med å resize den til rett størrelse. Var faktisk bare å skrive inn 50, så resiza den andre sida si etter den. (Tok selfølgelig den støreste siden, men det virker ikke slik som at det er alle som gjør det). Dette var ingen problemer, og tok meg ikke noe lengre tid. Dette kan da umulig være noe å krangle etter. Nå er det seint, så sov godt. EDIT: Hadde jeg sett denne tråden før, så hadde den blitt stengt for dårlig emnebruk. Men neste gang, så er jeg ikke like trøtt[/i] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå