mikroknott Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei! Jeg sitter litt og tenker på tanken om å handle pc hos MPX.. Så tenker jeg, hva om det er noe galt med pc'n? Hva gjør jeg da? Elkjøp, Obs og andre butikker har pc'er stående.. men disse har jeg ikke noe særlig lyst på.. Kan jeg handle trygt hos MPX? Får jeg hjelp om dataen skjærer seg? Lenke til kommentar
maets Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Du vil jo kunne benytte deg av enten garantien eller angreretten ved et slikt kjøp Er helt trygt, men kan være lurt å høre med andre om de har erfaringer eller andre forslag til pc som passer deg som type ! Lenke til kommentar
tosatto Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Hei!Jeg sitter litt og tenker på tanken om å handle pc hos MPX.. Så tenker jeg, hva om det er noe galt med pc'n? Hva gjør jeg da? Elkjøp, Obs og andre butikker har pc'er stående.. men disse har jeg ikke noe særlig lyst på.. Kan jeg handle trygt hos MPX? Får jeg hjelp om dataen skjærer seg? 9448726[/snapback] De har vært utrolig behjelpelige å har aldri hatt noe tull med mpx.Handler der mye. Blir det noe tull med din pc sender du den til de.Forklarer problemet og de retter det opp. Får de ikke fikset det får du ny pc. Fått ny pc flere ganger. 14 dagers angrerett har du også.Er du ikke fornøyd så kan du sende den i retur. Det er trygt å kjøpe pc hos mpx. Endret 7. september 2007 av tosatto Lenke til kommentar
poe Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Hei!Jeg sitter litt og tenker på tanken om å handle pc hos MPX.. Så tenker jeg, hva om det er noe galt med pc'n? Hva gjør jeg da? Elkjøp, Obs og andre butikker har pc'er stående.. men disse har jeg ikke noe særlig lyst på.. Kan jeg handle trygt hos MPX? Får jeg hjelp om dataen skjærer seg? 9448726[/snapback] Mpx kan anbefales på det varmeste. Jeg har handlet mye på nett, og har så langt kun positive erfaringer med Mpx. Har hatt reklamasjoner men de har blitt løst på en elegant måte. Anbefales Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Er enig med andre svarene her, jeg har handlet en del fra MPX. Det er en god nettbutikk med god service - så ingen fare å bestille noe derifra Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Er enig med andre svarene her, jeg har handlet en del fra MPX. Det er en god nettbutikk med god service - så ingen fare å bestille noe derifra 9449940[/snapback] Hvordan er det med angreretten om man har startet PC-en? Det heter seg vel at angreretten gjelder kun dersom varen ikke er tatt i bruk. -F- Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hvordan er det med angreretten om man har startet PC-en? Det heter seg vel at angreretten gjelder kun dersom varen ikke er tatt i bruk. 9585147[/snapback] Angreretten gjelder fortsatt. Svar til trådstarter: selvfølgelig får du hjelp hvis noe skjærer seg med en pc kjøpt på mpx (eller en annen nettbutikk). Dette har du krav på ifølge forbrukerkjøpsloven! Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Hva med fraktkostnad når man sender PC-en tilbake til reparasjon? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 MPX var så behjelpelig når jeg kjøpte laptopen at jeg ALDRI mer skal handle noe som helst hos MPX! Møkkafirma. (Vennligst ikke noe flaming her. Dette var helt subjektive tanker basert på en opplevelse fra virkeligheten med MPX). Lenke til kommentar
zyx Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 9448726[/snapback] ... 14 dagers angrerett har du også.Er du ikke fornøyd så kan du sende den i retur. 9448753[/snapback] Vel du har angrerett, men det betyr at du kan ta varen ut av pakken og identifisere produktet men ikke ta det i bruk, produktet skal leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Eksempel, dersom du kjøper en mobiltelefon kan du egentlig ikke ta den i bruk, men det å skru telefonen på å navigere rundt i menyene kan anses for å identifisere produktet, men har du gjort en samtale eller sendt/mottat en mld, tatt et bilde er enheten brukt og kan da ikke leveres tilbake i vesentlig samme stand og menge og angreretten faller da bort. Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 kjøpte en hp bærbar som gikk i stykker etter en tid og alt mpx sier var at jeg skulle ringe HP selv da jeg kun hadde kontant kort så møtte jeg bruke 50 kr i buss for og låne enn anna tlf (+ at dem brukte halv år og si fra at extra garanti måtte jeg betale senere (og da hadde jeg seff ingen penger) og værste var at jeg betalte 1000 kr mere pga jeg trodde dem var bra Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) 9448726[/snapback] ... 14 dagers angrerett har du også.Er du ikke fornøyd så kan du sende den i retur. 9448753[/snapback] Vel du har angrerett, men det betyr at du kan ta varen ut av pakken og identifisere produktet men ikke ta det i bruk, produktet skal leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Eksempel, dersom du kjøper en mobiltelefon kan du egentlig ikke ta den i bruk, men det å skru telefonen på å navigere rundt i menyene kan anses for å identifisere produktet, men har du gjort en samtale eller sendt/mottat en mld, tatt et bilde er enheten brukt og kan da ikke leveres tilbake i vesentlig samme stand og menge og angreretten faller da bort. 9585508[/snapback] Hvis ingenting annet er oppgitt kan man trygt prøve pc-en før man sender den tilbake. Den skal være i tilnærmet samme stand, ikke identisk. Hvis angreretten frafaller ved åpning av emballasje, skal dette oppgis klart og tydelig på selve emballasjen. Noen opererer med et gebyr ved retur av pc og mobiltelefon, hvis den har vært startet, men dette er helt klart i strid med angrefristloven. Eneste unntaket er der et produkt er spesialtilpasset en enkelts behov, f.eks spesialbygd pc, der kan selger ta seg betalt for selve jobben med byggingen, men ikke komponentene. Dette gjelder selvsagt ikke når det er snakk om en standardisert pc. Det samme gjelder for mobiltelefoner, så man kan trygt ta den i bruk, men påfører man skader på produktet, er vel ikke varen lengre tilnærmet lik? Porto ved retur dekkes av kjøper, hvis ikke varen har vesentlig feil eller mangel ved levering. Da skal porto dekkes av selger. Endret 27. september 2007 av poe Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 9448726[/snapback] ... 14 dagers angrerett har du også.Er du ikke fornøyd så kan du sende den i retur. 9448753[/snapback] Vel du har angrerett, men det betyr at du kan ta varen ut av pakken og identifisere produktet men ikke ta det i bruk, produktet skal leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Eksempel, dersom du kjøper en mobiltelefon kan du egentlig ikke ta den i bruk, men det å skru telefonen på å navigere rundt i menyene kan anses for å identifisere produktet, men har du gjort en samtale eller sendt/mottat en mld, tatt et bilde er enheten brukt og kan da ikke leveres tilbake i vesentlig samme stand og menge og angreretten faller da bort. 9585508[/snapback] Hvis ingenting annet er oppgitt kan man trygt prøve pc-en før man sender den tilbake. Den skal være i tilnærmet samme stand, ikke identisk. Hvis angreretten frafaller ved åpning av emballasje, skal dette oppgis klart og tydelig på selve emballasjen. Noen opererer med et gebyr ved retur av pc og mobiltelefon, hvis den har vært startet, men dette er helt klart i strid med angrefristloven. Eneste unntaket er der et produkt er spesialtilpasset en enkelts behov, f.eks spesialbygd pc, der kan selger ta seg betalt for selve jobben med byggingen, men ikke komponentene. Dette gjelder selvsagt ikke når det er snakk om en standardisert pc. Det samme gjelder for mobiltelefoner, så man kan trygt ta den i bruk, men påfører man skader på produktet, er vel ikke varen lengre tilnærmet lik? Porto ved retur dekkes av kjøper, hvis ikke varen har vesentlig feil eller mangel ved levering. Da skal porto dekkes av selger. 9585725[/snapback] Er man bundet opp til å kjøpe/bytte til noe nytt innen f.eks mpx, eller har man krav på pengene tilbake ved bruk av angrerett? Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 9448726[/snapback] ... 14 dagers angrerett har du også.Er du ikke fornøyd så kan du sende den i retur. 9448753[/snapback] Vel du har angrerett, men det betyr at du kan ta varen ut av pakken og identifisere produktet men ikke ta det i bruk, produktet skal leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Eksempel, dersom du kjøper en mobiltelefon kan du egentlig ikke ta den i bruk, men det å skru telefonen på å navigere rundt i menyene kan anses for å identifisere produktet, men har du gjort en samtale eller sendt/mottat en mld, tatt et bilde er enheten brukt og kan da ikke leveres tilbake i vesentlig samme stand og menge og angreretten faller da bort. 9585508[/snapback] Hvis ingenting annet er oppgitt kan man trygt prøve pc-en før man sender den tilbake. Den skal være i tilnærmet samme stand, ikke identisk. Hvis angreretten frafaller ved åpning av emballasje, skal dette oppgis klart og tydelig på selve emballasjen. Noen opererer med et gebyr ved retur av pc og mobiltelefon, hvis den har vært startet, men dette er helt klart i strid med angrefristloven. Eneste unntaket er der et produkt er spesialtilpasset en enkelts behov, f.eks spesialbygd pc, der kan selger ta seg betalt for selve jobben med byggingen, men ikke komponentene. Dette gjelder selvsagt ikke når det er snakk om en standardisert pc. Det samme gjelder for mobiltelefoner, så man kan trygt ta den i bruk, men påfører man skader på produktet, er vel ikke varen lengre tilnærmet lik? Porto ved retur dekkes av kjøper, hvis ikke varen har vesentlig feil eller mangel ved levering. Da skal porto dekkes av selger. 9585725[/snapback] Er man bundet opp til å kjøpe/bytte til noe nytt innen f.eks mpx, eller har man krav på pengene tilbake ved bruk av angrerett? 9586048[/snapback] Du har krav på pengene tilbake, minus porto på tilbakeforsendelse. Det eneste som kreves er at du gir beskjed om at du benytter deg av angreretten inne det har gått 14 dager fra du mottok varen. Fulgte det ikke med informasjon angående angrefrist og dine rettigheter, enten vedlagt i forsendelse, eller pr mail, så økes angrefristen til å gjelde i 3 måneder. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du har krav på pengene tilbake, minus porto på tilbakeforsendelse. Det eneste som kreves er at du gir beskjed om at du benytter deg av angreretten inne det har gått 14 dager fra du mottok varen. Fulgte det ikke med informasjon angående angrefrist og dine rettigheter, enten vedlagt i forsendelse, eller pr mail, så økes angrefristen til å gjelde i 3 måneder. 9586170[/snapback] Rart..jeg har en angrerettsak gående med mpx og fikk følgende svar: "Hei. Send den inn til oss, så får vi se på den. Vi tester og event godkjenner før du blir kreditert for denne, du må da bestille en ny på mpx.no hvis den skulle bli godkjent." Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Du har krav på pengene tilbake, minus porto på tilbakeforsendelse. Det eneste som kreves er at du gir beskjed om at du benytter deg av angreretten inne det har gått 14 dager fra du mottok varen. Fulgte det ikke med informasjon angående angrefrist og dine rettigheter, enten vedlagt i forsendelse, eller pr mail, så økes angrefristen til å gjelde i 3 måneder. 9586170[/snapback] Rart..jeg har en angrerettsak gående med mpx og fikk følgende svar: "Hei. Send den inn til oss, så får vi se på den. Vi tester og event godkjenner før du blir kreditert for denne, du må da bestille en ny på mpx.no hvis den skulle bli godkjent." 9586344[/snapback] Når ga du beskjed om at du ønsket å benytte deg av angreretten? MPX kan ikke kreve at du handler ny pc der. De har faktisk ikke noe med hvorfor du benytter deg av angreretten. De har 14 dager på seg til å overføre pengene til deg, etter at de har mottatt pc-en. At de vil teste den beror sikkert på at de skal utelukke at du har skadet pc-en. Lenke til kommentar
kig Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg hadde en tråd her med min erfaring med "søskenbarnet" til mpx; xd.no. Den tråden er nå tatt ned? hmmm..merkelig. Endret 27. september 2007 av kig Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har bestilt laptops hos MPX, og er knallfornøyd. Reklamerte en gang, og det gikk knirkefritt. Det var riktignok ikke på en laptop. Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Jeg har bestilt laptops hos MPX, og er knallfornøyd. Reklamerte en gang, og det gikk knirkefritt. Det var riktignok ikke på en laptop. 9587870[/snapback] Samme erfaringen har som sagt jeg. Er faktisk så pass fornøyd at jeg har lovet meg selv å kun handle fra MPX, hvis de har varen, uansett om de ikke er billigst. Har dårlig erfaring med diverse andre nettbutikker. Lenke til kommentar
Falcon1975 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du har krav på pengene tilbake, minus porto på tilbakeforsendelse. Det eneste som kreves er at du gir beskjed om at du benytter deg av angreretten inne det har gått 14 dager fra du mottok varen. Fulgte det ikke med informasjon angående angrefrist og dine rettigheter, enten vedlagt i forsendelse, eller pr mail, så økes angrefristen til å gjelde i 3 måneder. 9586170[/snapback] Rart..jeg har en angrerettsak gående med mpx og fikk følgende svar: "Hei. Send den inn til oss, så får vi se på den. Vi tester og event godkjenner før du blir kreditert for denne, du må da bestille en ny på mpx.no hvis den skulle bli godkjent." 9586344[/snapback] Når ga du beskjed om at du ønsket å benytte deg av angreretten? MPX kan ikke kreve at du handler ny pc der. De har faktisk ikke noe med hvorfor du benytter deg av angreretten. De har 14 dager på seg til å overføre pengene til deg, etter at de har mottatt pc-en. At de vil teste den beror sikkert på at de skal utelukke at du har skadet pc-en. 9586834[/snapback] Hei, jeg ga beskjed dagen etter jeg fikk PC-en, og det var 6 dager etter jeg bestillte den. -F- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå