Gå til innhold

øverføring av bilder fra gammel pc til ny


amiga600

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette sted på forumet.. men uansett

mor og far skal nå endelig få seg ny pc og kvitte seg med den gamle ibm aptiva fra 1998.. en p2 400mhz som kjører Win98

 

De har ganske mange bilder liggende på denne pc`en som de gjerne vil ha overført til den nye!

 

Det er usb porter på den gamle men når jeg prøver å putte i en minnepinne eller ekstern disk finner den ikke noen av de. :hmm: Harddisken som sitter i er gammel og passer ikke på nye hovedkort.

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få overført bildene til den nye pc`en? :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om dette er rette sted på forumet..  men uansett

mor og far skal nå endelig få seg ny pc og kvitte seg med den gamle ibm aptiva fra 1998.. en p2 400mhz som kjører Win98

 

De har ganske mange bilder liggende på denne pc`en som de gjerne vil ha overført til den nye!

 

Det er usb porter på den gamle men når jeg prøver å putte i en minnepinne eller ekstern disk finner den ikke noen av de. :hmm:  Harddisken som sitter i er gammel og passer ikke på nye hovedkort. 

Noen som har forslag til hvordan jeg kan få overført bildene til den nye pc`en?  :innocent:

9448682[/snapback]

 

Du kan jo bruke kryssetkabel hvis både den gamle og nye har nettverkskort , eventuelt så kan du brenne bildene ut på cd hvis den gamle pc'en har cd brenner..

Lenke til kommentar

Regner med at den gamle harddisken er en IDE disk.. så da kan du jo evt kjøpe et eksternt harddisk kabinett, eller bare en adapter så du kan koble disken til usb..

Muligens bare brenne ei live linux plate som kan få tilgang til disken, for så å legge over til minnepenn.

 

Og du sier du har en ekstern disk.. er ikke mulig å ta ut disken i den a? og bare sette inn den ifra IBM disken og koble den til den nye pc'en?

Lenke til kommentar
Regner med at den gamle harddisken er en IDE disk.. så da kan du jo evt kjøpe et eksternt harddisk kabinett, eller bare en adapter så du kan koble disken til usb..

Muligens bare brenne ei live linux plate som kan få tilgang til disken, for så å legge over til minnepenn.

 

Og du sier du har en ekstern disk.. er ikke mulig å ta ut disken i den a? og bare sette inn den ifra IBM disken og koble den til den nye pc'en?

9448881[/snapback]

 

den gamle hardisken er ikke IDE tror jeg.. den har en mindre plugg en det jeg har på mine IDE disker. færre ledinge paralell.

Lenke til kommentar

Det er nok en IDE disk.. men av den trege typen.. så den skal passe på nyere hovedkort så lenge det er IDE tilkobling på det :)

Er vel ATA66 det heter, og det som brukes på nyere disker er ATA100 og 133 om jeg ikke husker feil.

Men som sagt, dem gamle diskene skal passe på nyere hovedkort/eksterne harddisk kabinetter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...