Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger tips til et kjærlighetsforhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg går i 10. klasse og vi var på skoletur fra mandag til torsdag denne uka. Der traff jeg en danske som jeg likte og hun likte meg! der klinte vi litt og sånt.

Nå sitter vi og chatter på msn og mobben. jeg har veldig lyst til å dra ned til henne i ferien. Kan foreldrene mine nekte dette hvis jeg finansierer turen selv? når kan jeg flytte til henne osv.

Hun har veldig lyst til å holde kontakten resten av livet osv. Hun har sagt at hun også vil flytte sammen med meg og at hun ikke vil dumpe meg!

Trenger noen tips til å holde kontakten så hun ikke glemmer meg.'

edit: når kan man ikke bli nektet till å flytte ut fra foreldrene sine

Endret av Tommy_Tha_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flytte inn sammen med henne? Tilbringe resten av livet ditt sammen med henne? Er du sikker på at du ikke overdriver litt nå? Du snakker tross alt om ei jente du har tilbragt mindre enn én uke med.

Snakk sammen på telefonen (ikke SMS) over lengre tid, og muligens avtal et møte til. Dere trenger ikke snakke om å flytte sammen og gifte dere for å holde kontakten.

Edit: De kan vel ikke nekte deg å flytte ut etter at du har blitt 18. Du er tross alt ikke myndig enda.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Haha, da så. Dansk muntlig er jo vanskelig å forstå noen ganger.

Greit nok at dere skal møtes til sommeren eller i jula, men ikke bli helt opphengt i denne personen. Du er 16 (?) år, og har sannsynligvis ganske mange år igjen. Sjansene for at hun er den "riktige" er vel ikke så veldig store.

Lenke til kommentar
Jeg går i 10. klasse og vi var på skoletur fra mandag til torsdag denne uka. Der traff jeg en danske som jeg likte og hun likte meg! der klinte vi litt og sånt.

9448586[/snapback]

jeg blir snart 15, men jeg vet at hun er den riktige fordi hun er så hyggelig med alle vennene mine , det er noe inni meg som bare sier det

9448634[/snapback]

Hmm :hmm: Hvor mange jenter har du møtt? Livet ditt har så vidt begynt. Beklager hvis jeg virker litt streng nå, men jeg tviler sterkt på at hun er den rette. Foreldrene til en klassekamerat fant hverandre på ungdomsskolen, så det er jo mulig, men dette er ei jente du har truffet EN gang, i mindre enn EN uke.

Lenke til kommentar

har jo tenkt å besøke henne da

edit: har egentlig ikke møtt så mange bare en 2-3 stykker og de gikk det skjeis med. har prøvd meg flere ganger, men ingen av de har elsket meg i det hele tatt, det er faktisk første gang jeg har klint med følelser.

Endret av Tommy_Tha_Tiger
Lenke til kommentar

Jeg er fortsatt skeptisk. Du kan ikke si at du elsker ei jente etter å ha tilbrakt 5 dager sammen med henne. Jeg tviler på at hun elsker deg også.

Det virker som mange ikke helt vet hva det å elske noen betyr. Jeg har sikkert brukt det på feil måte selv, og alt for mange ganger i mine yngre år (da jeg var på din alder), men du må faktisk ha kjent en person lenger enn 5 dager for å kunne si at du elsker ham/hun.

Mine tips: Snakk sammen, ikke mist kontakten. Avtal et møte ganske snart hvis det er det dere begge vil. Det er jo ganske stor avstand mellom dere, så det kan bli vanskelig med et seriøst (skikkelig seriøse saker) forhold.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du får ikke ta deg vann over hodet, du snakker om at dere vil gifte dere og elsker hverandre etter noen få dager.. det er vel litt overdrevent. Når man er nyforelsket virker alltid alt så herlig og bra og man legger masse framtidsplaner.. men sånne ting må man ta ettersom tiden går, ikke avtale etter ett par uker ;)

Men faren min og moren til min bror ble kjærester når de var 13 og var sammen til de var 34 (da døde hun dessverre) så ingenting er umulig. Du får bare stå på, og håper du får møtt henne i ferien (:

Lykke til uansett :)

Lenke til kommentar

Det er bra, jeg skal ikke komme her å si at det ikke blir dere to, men bare ikke ha for høye forhåpninger, det er det eneste jeg sier ;)

Det var ikke min mor, men moren til halvbroren min, hun døde mange år før jeg ble født, men takk uansett :)

Endret av Girlygirl
Lenke til kommentar

Husk: Vi sier ikke at du skal gi opp, og slutte å tenke på henne. Vi vil bare at du skal vite at det sannsynligvis ikke er den rette og at du ikke bør ha for store forhåpninger.

Det er lov å drømme :) Jeg blir imponert hvis dere virkelig får dette til å virke.

Lenke til kommentar

Hmmm, puppy-love. Og elske, og å være forelsket er to forskjellige ting. Du er for ung for å vite hva det virkelig si å elske noen. Hva skulle dere gjort, du som er 15 og flyttt til danmark av forelskelse. Hva skulle du/dere livnært dere på, hvor skal dere bo?, hva med regninger, hvordan ville det følt å gjøre alle voksene oppgaver i en alder av 15?

Spørr du meg, så vil denne forelskelsen gå over når du får kontakt med ei annen jente der du bor nå.

Men for guds skyld, det er en hæææærlig følelse det du føler :love:

Og jeg føler med deg at du vil møte henne, og være sammen med henne. :dremel:

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Tull. De fleste som svarer her har aldri opplevd ekte kjærlighet sånn som du har gjort. Det smarteste du kan gjøre er å droppe alt og flytte ned til henne så fort som mulig, når man først har funnet kjærligheten må man kjempe for å beholde den.

Og husk hvis du noen gang er usikker prøv å forestill deg hva helten i et klisjèfyllt amerikansk hollywood drama ville gjort, slår aldri feil. :p

Endret av Puppet
Lenke til kommentar

Spesielt de første gangene man er forelsket, kjennes det ekstra godt i kroppen. Når dere blir eldre forstår dere. Er man forelsket så vil man ikke noe annet enn å være sammen. Er man forelsket bør man få være sammen. Men om man elsker hvær andre er noe man finner ut etter hvært når man kjenner hvær andre orntlig. Det han kjennner er helt normalt. Har selv kjent det på kroppen, og tenkt samme tanker.

Men ser jeg tilbake til den tiden når jeg var 15-17år, så er ikke beskrivelsen ulik. Nå er jeg samboer med ei anna, som jeg virkelig elsker. Å kan si. Det er stor forskjell på kjærlighet og forelskese

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...