Gå til innhold

Hvilke Odin-fond anbefaler dere for en nybegynner?


wawa

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge...

 

Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning?

 

Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? ;)

 

Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel?

Endret av wawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge...

 

Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning?

 

Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? ;)

 

Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel?

9448585[/snapback]

Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden.
Lenke til kommentar
Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge...

 

Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning?

 

Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? ;)

 

Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel?

9448585[/snapback]

Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden.

9448603[/snapback]

Maritime er også en av de fondene som gikk minst ned når det var trøbblete i august.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden.

9448603[/snapback]

Jeg er også nysgjerrig på tanker rundt denne porteføljen, så hadde vært fint med tanker/kommentarer i tråden fremfor PM. :)

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden.

9448603[/snapback]

Jeg er også nysgjerrig på tanker rundt denne porteføljen, så hadde vært fint med tanker/kommentarer i tråden fremfor PM. :)

9454291[/snapback]

Da kan du følge med her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827126

 

Byttet forøvrig ut WarrenWicklund Norge med Holberg Norge.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Var i banken å snakket om fond i går. Kom frem til at Odin Maritim sannsyneligvis vil forsette å stige, ettersom det er sinnsyk etterspørsel. De anbefalte også å sette penger på Odin SMB europa selv om den har gått ned 1-2% i det siste. (de forventer at den kanskje kan hoppe, siden den har hatt god fremgang de siste årene, men SMB`en kan være litt risky)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...