wawa Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge... Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning? Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel? Endret 9. september 2007 av wawa Lenke til kommentar
jammi Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge... Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning? Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel? 9448585[/snapback] Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Fikk akkurat opprettet "VPS-konto", som apparently betyr at jeg kan investere kun i Odin-fond.. Så tenkte jeg skulle gjøre et eksperiment med dette - en lav sum, bare sånn 5-10 tusen kroner. Spørsmålet blir da bare hvilket fond jeg bør velge... Jeg har ikke vokabular til å se forskjell på alternativene, så lurte på om noen vil anbefale et spesifikt Odin-fond med tanke på fremtidig (kanskje short term) avkastning? Gjør jeg en tabbe ved i det hele tatt bruke Odin-fond? Burde jeg heller velge Skagen som så mange her ser ut til å snakke om? Virker ikke som det er mulig med Sparebanken, så hvordan skulle jeg gå frem "nettbank-messig" for å bruke Skagen for eksempel? 9448585[/snapback] Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden. 9448603[/snapback] Maritime er også en av de fondene som gikk minst ned når det var trøbblete i august. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden. 9448603[/snapback] Jeg er også nysgjerrig på tanker rundt denne porteføljen, så hadde vært fint med tanker/kommentarer i tråden fremfor PM. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg ville gått for Maritim.. Har gått vilt bra lenge nå.. Har tenkt meg en mini portefølje bestående av ODIN Maritim, SKAGEN Kon-tiki og SKAGEN Global.. Og evt. WarrenWicklund Norge etter hvert. Hva tror folk om denne? Send gjerne PM eller svar her i tråden. 9448603[/snapback] Jeg er også nysgjerrig på tanker rundt denne porteføljen, så hadde vært fint med tanker/kommentarer i tråden fremfor PM. 9454291[/snapback] Da kan du følge med her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=827126 Byttet forøvrig ut WarrenWicklund Norge med Holberg Norge. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hei. Var i banken å snakket om fond i går. Kom frem til at Odin Maritim sannsyneligvis vil forsette å stige, ettersom det er sinnsyk etterspørsel. De anbefalte også å sette penger på Odin SMB europa selv om den har gått ned 1-2% i det siste. (de forventer at den kanskje kan hoppe, siden den har hatt god fremgang de siste årene, men SMB`en kan være litt risky) Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 DNB's SMB er i flere år det beste fondet i norge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå