PerMartin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg vil ha inn windows på mac-en! Noen som kan hjelpe meg helt fra starten? Lenke til kommentar
Penrin Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Bootcamp. Vet ikke hvordan, men installer det og se om du kan installere XP feks inni der. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Først og fremst, vil du starte opp Windows native når du skrur på maskinen, eller vil du ha det kjørende inne i et vindu i OS X? Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Finnes flere måter å gjøre dette på. Har selv kjørt Windows XP på min Mac med Parallels Desktop, da går det ann å kjøre både OSX og WinXP samtidig og du kan kjøre WinXP i et eget vindu i tillegg til fullskjerm. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Har et spørsmål ang. bruken av Parallels; vil dette føre til tregere oppstart i os X ? Virker som jeg har fått minst 15-20 sekunder (ja dette er mye når man i utganspunktet starter opp på 25) ekstra oppstartstid etter parallels og xp innstallering. Noen formeninger? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Så lenge ikke Parallels starter opp samtidig med Mac OS X skal du ikke merke noe. Gå hit: Systemvalg --> Kontoer --> Påloggingsobjekter Der kan du krysse av de du ikke vil skal starte opp. Hvis Parallells ikke er der, så skal det ikke gå tregere i oppstarten. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Så Os X blir altså ikke tregere på noen måter av å installere Parallels m/ XP? Håper ikke det =) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ingen som vet svaret på mitt ovenstående spørsmål? =) Lenke til kommentar
ttt Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Eg har ikkje merka noko til at OSX er treigare med Parallels instalert i alle fall. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Hvorfor i all verden skulle datamaskinen din bli trigere av å installere et program? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Det er fullt mulig, det. Hvis programmet har påloggingsobjekter som må starte opp samtidig som systemet, vil det føre til lenger oppstartstid. Til trådstarter: Som Heilage spør om, må du bestemme deg for å om du vil kjøre XP utenfor OS X, eller om du vil kjøre det gjennom OS X. Med BootCamp (inkludert i Leopard) lager du en egen NTFS-partisjon til Windows XP på harddisken din. Denne blir formatert på en ikke-destruktiv måte, slik at du slipper å bekymre deg for å miste filer du har i OSX fra før. Deretter er det bare å dytte inn en gyldig XP-lisens, og kjøre på. Dersom du vil kjøre XP virtuelt, dvs. gjennom OS X, er Parallels eller eller VMWare Fusion gode alternativer. Nå har jeg kun erfaring med Parallels, men det det gjør, er at det lager en mappe på root av disken din, der den installerer alle XP-filer. Deretter er det bare å starte Parallels, velge hvilken maskin du vil bruke, og cruise rundt i XP og OS X samtidig, i den grad det er mulig å cruise rundt i XP... Håper dette hjalp deg litt på vei? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Ja har gått for parallels. Det er jo noen internett-bridges eller noe som starter. Kanskje den som øker tiden. Husker jaffal at jeg fikk noen sekunder ekstra i oppstart, og som sagt så merkes det på en maskin som er rask i utganspunktet =) Men nå har jeg lasta inn Leopard, og da fikk jeg betydelig lengre oppstartstid (ca 40 sec kontra 25sec) så da gjør det ikke så mye lenger. Takk for all hjelp =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå