Gå til innhold

Windows til mac! Hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Det er fullt mulig, det. Hvis programmet har påloggingsobjekter som må starte opp samtidig som systemet, vil det føre til lenger oppstartstid.

Til trådstarter: Som Heilage spør om, må du bestemme deg for å om du vil kjøre XP utenfor OS X, eller om du vil kjøre det gjennom OS X. Med BootCamp (inkludert i Leopard) lager du en egen NTFS-partisjon til Windows XP på harddisken din. Denne blir formatert på en ikke-destruktiv måte, slik at du slipper å bekymre deg for å miste filer du har i OSX fra før. Deretter er det bare å dytte inn en gyldig XP-lisens, og kjøre på.

Dersom du vil kjøre XP virtuelt, dvs. gjennom OS X, er Parallels eller eller VMWare Fusion gode alternativer. Nå har jeg kun erfaring med Parallels, men det det gjør, er at det lager en mappe på root av disken din, der den installerer alle XP-filer. Deretter er det bare å starte Parallels, velge hvilken maskin du vil bruke, og cruise rundt i XP og OS X samtidig, i den grad det er mulig å cruise rundt i XP...

Håper dette hjalp deg litt på vei? :)

Lenke til kommentar

Ja har gått for parallels. Det er jo noen internett-bridges eller noe som starter. Kanskje den som øker tiden. Husker jaffal at jeg fikk noen sekunder ekstra i oppstart, og som sagt så merkes det på en maskin som er rask i utganspunktet =) Men nå har jeg lasta inn Leopard, og da fikk jeg betydelig lengre oppstartstid (ca 40 sec kontra 25sec) så da gjør det ikke så mye lenger. Takk for all hjelp =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...