Gå til innhold

Deres meninger om tidenes musikk!

Audiodoffen

Anbefalte innlegg

Hva var Pink Floyd`s beste periode egentlig?

9450808[/snapback]

Hvis jeg måtte velge en blir det nok Roger Waters "tiden" 1977-85.

Der har du:

Animals

The Wall

The Final Cut

Men så har du jo også The Dark Side of the Moon som kom i 1973 og Whis You Where Here i 1975. Det er vel egentlig det aller beste de har laget.

Det er fra forskjellige perioder da.

The Dark Side of the Moon kom i Eksperimentell periode (1968-73), mens Whis You Where Here kom i Gjennombruddsperioden (1973-77).

Så det er ikke lett å velge... Så egentlig er det bra 1973-85 som er den beste for min del :p

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fall out boy har vel egentlig ikke gjort annet enn å plage og skade ørene våre de siste årene? Ikke faen om de fortjener en plass på tidenes musikk liste! Det eneste Fall out boy har prestert, er å gjøre en i utgangpunktet grei sjanger utvisket og utblandet av popklisjer!

Er det et band som skal opp på denne lista så er det Guns N' Roses! De dro 80's metal opp av gjørma på slutten av 80-tallet. Appetite for destruction er så latterlig mye bedre enn alt annet som er lagd!

'nough said :cool:

9450543[/snapback]

Plaget og skadet ørene våre de siste årene?

Vi snakker om et band som har toppet det meste av hitlister i verden, og solgt flere album, singler og EPer enn de aller fleste...

Det er ektremt mange som liker Fall Out Boy. Slev om de kanskje ikke innrømmer det. De har en stor tendens til å vokse på deg. Og de har gjort musikken til noe av det den er idag. De har ihvertfall gjort et hvis intrykk på folk. Enten det er bra eller dårlig.

Backstreet Boys er ikke noen gode låtskrivere de heller, men de har vært med på å starte boyband-sjangeren. En sjanger som er - mildt sagt - nokså populær.

Så ikke kom her og si at Fall Out Boy bare har skadet ørene våre!

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar
Boyband er popmusikk, bare at det er 5 gutter som lager popskit ilag. Boyband er ikke noe annet en pop.

9452993[/snapback]

Nettopp... gutter som synger ilag. Der har vi boyband. De startet en trend absolutt, og ville nok ikke bli sett på som et vanlig popband7/popgruppe.

Tror kanskje ordet jeg heller lette etter istedenfor sjanger var industri. For boyband er en nokså lønnsom industri, selv om noen kanskje ikke klarer å skille dem fra en vanlig popgruppe. De har ofte forskjellige image. Jeg ser ihvertfall på dem som Boyband og ikke popgrupper.

Lenke til kommentar

Har egentlig alltid fundert på Pink Floyd i sin helhet!

Selv om de har egentlig ikke skulle hatt en god sjangse etter at Syd Barrett ikke lenger var medlem, og alt dette med at medlemmer forlot bandet og mye uenighet, så klarte de likevel å lage så god musikk, få til et så godt samband med selve musikken, selv om sambandet i gruppa til tider var nær oppløsning.

Syns at alt etter at Waters forlot bandet er rett å slett noe dritt.

Utenom The Division Bell da.

Lenke til kommentar
Har egentlig alltid fundert på Pink Floyd i sin helhet!

Selv om de har egentlig ikke skulle hatt en god sjangse etter at Syd Barrett ikke lenger var medlem, og alt dette med at medlemmer forlot bandet og mye uenighet, så klarte de likevel å lage så god musikk, få til et så godt samband med selve musikken, selv om sambandet i gruppa til tider var nær oppløsning.

Syns at alt etter at Waters forlot bandet er rett å slett noe dritt.

Utenom The Division Bell da.

9453653[/snapback]

Jeg synes ikke Syd Barret lagde så rå musikk, men han inspirerte resten som lagde himmelsk musikk.

Bandet var best når Waters, Gilmour, Wright og Mason var med. :) Og Syd gjorde de så bra (tror jeg)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Plaget og skadet ørene våre de siste årene?

Vi snakker om et band som har toppet det meste av hitlister i verden, og solgt flere album, singler og EPer enn de aller fleste...

9452966[/snapback]

Dei har sjølvsagt solgt meir enn dei aller fleste, men må sannsynligvis sjå seg slått av alle på denne lista og sikkert også mange fleire. (Med forbehold om at lista ikkje nødvendigvis er 100% riktig.)

Når det kjem til musikalsk innflytelse har dei nok hatt ein ganske stor påverknad innanfor sin undersjanger, men når det er snakk om tidenes musikk syns eg at ein må ha stor ein stor påverknad på ein av dei store hovudsjangrane eller musikken som heilhet, eller ha blitt hørt av ekstremt mange mennesker. Det meiner eg at dei ikkje har.

Ellers trur eg at klassiske komponistar som Beethoven og Mozart kan ha påvirka mykje av musikken som har komt i ettertid, og eg trur det er nesten umogleg å gå igjennom eit langt liv (i alle fall her i Vesten) utan å høyre eit eller anna frå desse, sjølv fleire hundre år etter deira død.

Lenke til kommentar

Enig med Pink Floyd, Dylan og The Beach Boys.

The Rolling Stones er et must når man snakker om legender.

Miles Davis kommer man heller ikke unna når man snakker om legender, selv for de av oss som ikke er Jazz-fantaster. (sjekk ut Kind of Blue, herlig plate)

AndorPF: Hva med å lese førstepost? ;) (nevnt i førstepost)

Black Sabbath: Vil påstå at disse er grunnlaget for veldig mye av dagens rock og metal! Ekstreme riff, en sinnsyk bra stemme, en bassist i verdensklasse, og mye mye mer!

Det ekte Black Sabbath har etter min mening laget verdens beste musikk, men syns ikke de fortjener topp - plassen da de etter 1978 gikk på et stort smell ved å bytte vokalist 

Ble liksom ikke Black Sabbath lenger, ble ikke mer Sabbath da flere av bandets orginale medlemmer også sluttet i bandet i ettertid.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Enig med Pink Floyd, Dylan og The Beach Boys.

The Rolling Stones er et must når man snakker om legender.

Miles Davis kommer man heller ikke unna når man snakker om legender, selv for de av oss som ikke er Jazz-fantaster. (sjekk ut Kind of Blue, herlig plate)

AndorPF: Hva med å lese førstepost?  ;)  (nevnt i førstepost)

Black Sabbath: Vil påstå at disse er grunnlaget for veldig mye av dagens rock og metal! Ekstreme riff, en sinnsyk bra stemme, en bassist i verdensklasse, og mye mye mer!

Det ekte Black Sabbath har etter min mening laget verdens beste musikk, men syns ikke de fortjener topp - plassen da de etter 1978 gikk på et stort smell ved å bytte vokalist 

Ble liksom ikke Black Sabbath lenger, ble ikke mer Sabbath da flere av bandets orginale medlemmer også sluttet i bandet i ettertid.

9454547[/snapback]

D'oh!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...