Gå til innhold

Bytte ut D40 med D70s?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Trenger litt hjelp.. Har dumpet over en anonnse på et D70s- hus i hjembyen til 4000kr og har fra før en D40 jeg kjøpte i februar. Lurer nå på om det er dumt å gå til innkjøp av dette kameraet og selge D40`en min? Synes det blandt annet er skikkelig kjipt med de dyre objektivene til D40'en. Har også et Tamron 70-300mm objektiv ekstra jeg må bruke manuellfokusen på med d40'en.

HJELP!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sigma har mye HSM-optikk som gir deg autofokus på D40.

 

Det er igrunn bare du som kan vurdere om det er verdt 4000 kr for å få et kamera som ligger bedre i hånda. D70s er mye større enn D40, og ergo mye mer å drasse rundt på. Viktig for noen, uvesentlig for andre. Selv ville jeg aldri vurdert det engang, og heller kjøpt meg optikk for pengene.

Lenke til kommentar
Du gjør nok ingen tabbe med å bytte, fordi D70s er et mye mer tilfredstillende kamerahus å bruke. Om det har dårligere bildekvalitet vet jeg ingenting om.

Ikke nevneverdig. Nikon har fokusert på forskjellige kvaliteter, så jpg rett fra kamera er bedre på D40, mens i RAW er resultatet temmelig likt.

 

Når det gjelder AF-S/AF-D gidder jeg ikke ta den diskusjonen en gang til, men du vil slite grundig med å finne en tele som går til 300mm og koster under 5000 kr til D40 (med autofokus), bare for å nevne noe... Til D70s har du minst 9 stykker...

Lenke til kommentar

Hvordan er det med å handle gjennom Foto.no da? Er litt skeptisk, så prøver å finne noe jeg kan hente selv og prøve før jeg betaler..

Er også en kar som vil bytte D70 mot en D40 på foto.no, men det blir altfor langt unna til at jeg skal kunne hente kameraet. Er det da lurt å gjøre noen handel?

Endret av Goldtop
Lenke til kommentar
Hvordan er det med å handle gjennom Foto.no da? Er litt skeptisk, så prøver å finne noe jeg kan hente selv og prøve før jeg betaler..

Er også en kar som vil bytte D70 mot en D40 på foto.no, men det blir altfor langt unna til at jeg skal kunne hente kameraet. Er det da lurt å gjøre noen handel?

9451165[/snapback]

Jeg er i alle fall ikke redd for å handle med folk på fotodotten. Der er det stort sett seriøse fotografer som er selgere. Man skal være mye mer forsiktig med å handle på Finn eller Qxl. Der dukker det ofte opp tyvegods, noe jeg tror er veldig sjelden på dotten.

Lenke til kommentar
Når det gjelder AF-S/AF-D gidder jeg ikke ta den diskusjonen en gang til, men du vil slite grundig med å finne en tele som går til 300mm og koster under 5000 kr til D40 (med autofokus), bare for å nevne noe... Til D70s har du minst 9 stykker...

9450414[/snapback]

 

Du gidder ikke ta diskusjonen, fordi du taper mener du vel:

 

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10...920&WT.svl=Link

 

Sannsynligvis det beste alternativet opp til 300mm for under 5000 kr. Hva man da skal med 9 andre som ikke når opp, vet ikke jeg ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...