Gå til innhold

Idol 2007 - Hva synes dere så langt?

Anbefalte innlegg

Sist jeg så american idol sa programledern at de hadde fått inn 26 millioner stemmer.

Og det var bare en delfinale. Men så må vi ikke glemme at det bor 400 millioner folk i USA, da.

*300 millioner ifg. CIA World Factbook.

Men fortsatt ganske rått med 26 mill stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke regna men 300 000 ut av 4 mill er vel mer enn 26 mill ut av 300 mill?

Det er da virkelig ikke noe stort regnestykke!

4.000.000 / 300.000 = 13,33

Dvs, én av 13,33 personer i Norge stemte.

300.000.000 / 26.000.000 = 11,54

Én av 11,54 personer i USA stemte.

Det var altså flere som stemte i USA i forhold til innbyggertall. Men da har jeg naturligvis ikke tatt hensyn til at det er mange som stemmer flere ganger.

Lenke til kommentar
Bradbury: Og du har heller ikke tatt hensyn til at det er gratis å ringe i USA, tror langt flere hadde ringt i Norge også, om det hadde vært gratis. Men når det er sagt, 26 millioner er sykt mye mer enn 300 000.

Jeg tar den påstanden med en klype salt. Eller... jeg tar den påstanden med et tog fullt av salt. I USA er det ikke uvanlig at lokalsamtaler er gratis, men jeg tviler svært mye på at det er gratis å stemme i Idol. Det er faktisk utenkelig.

Lenke til kommentar

Programlederen sier faktisk det er gratis før avstemninga, ja. Men de har 3 forskjellige numre, det ene er bare tekstmeldinger og det er ikke gratis. Men det "toll free" nummeret koster ingenting. Han sier alltid "make sure you dial 1-866 not 1-800 (vanlig toll free numre). De har noen nummerserier med retningsnumre som er gratis over hele landet til slike ting.

Folk kan selvsagt ikke bruke dem til vanlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg leste litt om saken og det er visst tilsvarende "Grønt nummer" i Norge. Altså gratis fra hustelefon, men ikke fra mobil. Det er også en slags beskyttelse mot folk som stemmer flere ganger.

Dermed blir det i USA litt mer som ved et politisk valg, mens her i Norge er det om å tjene mest mulig penger på stemmene.

Hadde det vært opp til meg, så hadde stemmegivningen vært som i Big Brother. Altså at man stemmer på den man vil skal UT.

Lenke til kommentar

Anne

Aldri hørt sangen før, og jeg vil aldri høre den igjen. Det var forferdelig kjedelig å høre på, og hun takler virkelig ikke de dype partiene.

Timian

Zzzzz

Glenn

Her var forventningene mine høyest. Jeg ble ikke skuffet, men jeg synes han kunne ha dratt på litt mer.

Linnea

Hun i hvert fall valgt sang som passer til stemmen sin - eller mangel derav. Fortsatt kjedelig

Marius

En sang jeg liker veldig godt, og jeg så for meg at han skulle slakte den. Så var ikke tilfellet. Jeg synes han gjorde den veldig bra. Det er meg uforståelig at dommerene kan gi Linnea skryt mens Marius får kritikk.

Åste

Ser ut til at hun foretrekker sanger hvor hun kan "gaule" litt. Det er jo for så vidt greit, for hun er jo veldig flink på akkurat dette, men det kan bli kjedelig i lengden.

Isabella

Bra sunget, veldig likt originalen. Kanskje ikke plettfritt på de mørke rolige partiene, men mer enn bra nok.

Bjørn Johan

Zzzzz. Jeg satte kr 100 på at han ryker på snørra i dag, og jeg er fortsatt optimist. Noen burde virkelig hjelpe denne stakkars tullingen å velge sanger.

Kim Rune

En safe gjennomførsel. Stor kvalitet i stemmen som kommer frem uansett hvilken sang han synger.

Linda

Utvilsomt meget dyktig, men det skurret litt her og der.

Hvem havner i soffa'n? Jeg tipper:

- Anne

- Bjørn Johan

- Åste (gambler litt på denne)

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Jeg syns norsk idol holder et så håpløst lavt nivå ift American Idol (som jeg så en halvtime før på Zebra), at det blir bare flaut å se på. I AI er alle sammen 100 ganger bedre enn de som er med i norsk Idol denne sesongen.

Den eneste som rører noe i meg er Linnea fordi hun er nydelig og har den mørke stemmen. Men hun sprekker jo med en gang hun beveger seg oppover.

Stemmes hun ut ikveld blir det liksom ikke noe å se frem mot mere for min del. Jeg husker INGEN av de andre.

Jeg har faktisk fulgt med fast på Idol alle sesongene til nå..gjør ingenting vettig på fredagskvelder likevel så TV2 kan godt stå på. Årets sesong er litt lavmåls.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller var lydmisken idag totalt ubrukelig? Vokalen lå for mye i bakgrunnen av lydbildet, hvilket førte til at man av og til nesten ikke hørte vokalen. Det er litt synd da man gjerne ikke får det helhetlige bildet av prestasjonene til deltakerne. :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...